Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

Sandbox a hraní v hexovém světě

V dalším článku na blogu věnovaném old-schoolovému hraní ukazuju, jakým způsobem jsem tvořil svou (mini)kampaň, a zároveň vám ji dávám všanc.

Sandbox je způsob hraní, kdy vytvoříte menší svět (často s hexovou mapou), rozmístíte po něm vesnice, dobrodružná místa a jiné zajímavé lokace a pak do něj hráče vypustíte a sledujete, co se bude dít. Hráči si sami volí, kam půjdou, co budou řešit a co ne, co je zrovna zajímá. Hra je pak poháněná dopředu kombinací různých připravených dobrodružství, zápletek, lokací, náhodných setkání a drbů. Nejsem expert - ve skutečnosti to dělám poprvé! A svou cestu za sandboxovou kampaní pro vás mapuju.

Zpátky do dungeonu – Blog o old-school fantasy hraní

Obnovil jsem svůj blog o hraní v duchu old-school renesance. Klasická fantasy dobrodružství, která se neberou moc vážně. Žádný metaplot. Systém minimalistický a krutě nepříběhový. Prolézání jeskyní, hodně náhody, smrt postav. Blog je mixem příkladů z mých her a úvah nad oldschoolem obecně. A co že je ten old school?

Old school je označení pro svérázný způsob hraní inspirovaný tím, jak se RPG (konkrétně Dungeons and Dragons) hrávaly ve svých počátcích. Zatímco pozdější hry a herní přístupy se orientovaly na vyprávění předem připravených příběhů, odhalování složitých světů a metaplotů, hry staré školy zůstávají jednoduché – parta pobudů, zapomenuté hrobky, město opičího krále v džungli, útok na chrám boha hniloby… důraz je na dobrodružství, objevování nových končin, kreativní překonávání překážek a hlavně svobodu rozhodování.

Z vývoje neoficiálního Dračího doupě Plus 2 - Unavený vůl

Stále pokračujeme v oprašování Dračího doupěte plus a naše závěry s vámi sdílíme na blogu.

Teď jsme se prokousali oklikou přes Odvozené vlastnosti až k odolávání Únavě a postihům vůbec a například jsme zjistili, že názvosloví DrD II Vyčerpat se je pro nás taky použitelné. A taky jsme se znovu přesvědčili, že čas je prevít, který nám imrvére zvyšuje složitost pravidel, kamkoli ho pustíme.

Padouch nebo hrdina, jaká my jsme rodina?

Potřebuji pomoct s vymýšlením význačných rysů, odchylek od průměru, kterými se postava (a je jedno jestli padoucha, hrdiny nebo metaře) odlišuje od ostatních.
Hledám hlavně takové odlišnosti, které lze dobře použít v povídkách a jakémkoli herním systému (a to, že z toho nakonec vyleze i úprava pro DrD+, je už jen třešnička na dortu).
Nápady schraňuji na https://paper.dropbox.com/…/Marky-hrdiny--AFqHFdyjFg2NBucVa…

Trilogie Void: příprava a vedení hry

Na webu Gediman.cz jsem sepsal návod pro Gamemastery, jak připravit a vést mise pro hry trilogie Void. Obsahuje jak "oficiální" informace, tak i čistě mé osobní rady na základě zkušeností, které jsem získal jako gamemaster i jako hráč.

Kostka na sociálních sítích!

d20Od včerejšího večera najdete váš oblíbený RPG web i na sociálních sítích (FB a G+, Twitter ještě přibude), takže se o nových (a možná i nějakých archivních) článcích, novinkách ze scény atp. můžete dozvídat rovnou ze svého každodenního streamu (zdi atp.)!

FB: https://www.facebook.com/kostka20/timeline?ref=page_internal

Fate System Toolkit v češtině

Kompletní překlad Fate System Toolkit v PDF.

 

S pozdravem z Kostky :)

Překlad DnD 5e - nově s první částí Monster Manualu!

dnd-5e-tiamatVše nejlepší do roku 2016 od Kostky :)

K Novému roku můžete na www.d20.cz nalézt překlad první poloviny DnD 5e Monster Manualu, spolu s již kompletními překlady PHB, DMG, Basic Rules a Beginners Boxu.

Překlad Fate v grafickém PDF

Od Kostky k Slunovratu :)

www.d20.cz přeje hezký Slunovrat :)

Horor v RPG I - podstata hororu

 

Jedno z atmosferický nejsilnějších herních témat (ne-li rovnou to nejsilnější). O čem je, z čeho se skládá a jaké má typy? První část shrnutí dalšího z oblíbených herních žánrů.

Recenze Ashen Stars (space opera GUMSHOE)

Jak to dopadne, když se jeden z předních světových RPG designerů rozhodně zkřížit investigativní RPG systém s žánrem space opery? Překvapivě ještě lépe, než byste čekali!Ashen Stars

RPG kuchyně 2015: Ingredience zveřejněny!

Již osmý ročník tvůrčí soutěže RPG Kuchyně je tady! RPG Kuchyně je inspirována zahraniční soutěží GameChef a jejím cílem je vytvořit během dvou týdnů krátkou, ale hratelnou RPG hru na základě ingrediencí, které připraví porota gurmánů. Samozřejmě není záměrem vytvořit geniální hru, důležité je experimentovat, vyzkoušet si tvorbu hry, trochu si zablbnout a hlavně se u toho pobavit.

 

Detektivky v RPG - kompletní návod ke hře

V nedávné době proběhlo komunitou (opět) téma detektivek a vedení detektivních her. Protože jsem se k mnoha článkům nebo komentářům chtěl vyjádřit, ale přišlo mi neefektivní dělat to po kouskách, sesbíral jsem své myšlenky a staré poznámky k přednáškám a sepsal celý svůj pohled a své zkušenosti na jedno jediné místo.

Publikované to bylo pár dnů zpátky, ale napadlo mě, že to tu možná najde někdo, kdo Kostku nesleduje...

Pět let příběhů…

Zdá se to až neuvěřitelné, ale dnes je tomu na den přesně pět let, kdy vyšla tiskem naše příběhová hra Příběhy Impéria. Pokud ji neznáte, běží na upraveném systému Fate druhé edice a je zasazena do viktoriánského světa 19. století, kde magie, kouzla a bytosti jako elfové nebo skřítci stále procházejí zemí, zatímco průmyslová revoluce je v plném proudu.

Titulky k Dark Dungeons

Titulky k Dark Dungeons, co dodat :) (ano, je to něco ve stylu Gamers)

 

Film založen na křesťanském komiksu proti hraní DnDčka (viz historie DnD: B.A.D.D., Patricia Pulling a všichni ti související vtipálci), "Trailer" filmu (resp. prvních osm minut filmu):https://www.youtube.com/watch?v=LADLv1803Vw