Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

5. číslo

Úvodní slovo

Prosinec – občas (v posledních letech však již zřídkakdy) měsíc sněhu, vždy ovšem měsíc oblíbených Vánoc a letos nově i měsíc Drakkaru. Jako každý sudý měsíc, i v prosinci vám opět přinášíme spoustu zajímavého, zábavného, ale i poučného čtení.

Joe a… JAGS Revised

Otevírám příručku JAGS Revised a začínám číst. Mé pocity jsou vesměs smíšené, protože já rád pravidla trošičku tenčí a volnější, avšak jsem navnaděn volnou dostupností a oceněním, které hra získala. Jsem tedy zvědav…

Jak vytvářet RPG dobrodružství a světy

Tento článek poslouží zejména začínajícím GMům, přestože ani ti zkušenější nad ním nemusí ohrnovat nos. Článek je rozdělen do tří částí – Vzniku světa, Vytváření dobrodružství a Slovníčku některých pojmů.

Gamebooky a RPG

V prvním čísle Drakkaru vyšel článek o programu jednoduše nazvaném Fantasy GameBook Engine (FGBE, domovská stránka). Tento program byl představen a bylo i lehce vysvětleno, co jsou to gamebooky. Dnes se na to podíváme trošku podrobněji a řekneme si, jak gamebooky zasahují do světa RPG her.

Gladiátoři

Tento článek je určen především PJům, kteří nechtějí kopírovat antiku a chtějí přijít s něčím netradičním. Jsem si vědom toho, že o skutečných gladiátorech z doby antického Říma má každý alespoň hrubou představu (hlavně díky skvělému filmu Gladiátor), proto zde chci prezentovat gladiátory, jak jsou (a jak mohou být) používaní ve fantasy RPG hrách. Pokusím se vyvarovat zprofanovaných klišé a být originální – fantasy totiž poskytuje gladiátorům více „sportovního vyžití“ než „skutečná antika“.

Figurky a RPG

Minule jsme si prošli základní věci a nyní přejděme k samotnému postupu.

Stínošlap

Stínošlap na první pohled připomíná vandráka v černém, s obličejem schovaným ve stínu široké krempy klobouku. Ve skutečnosti ani žádný obličej nemá – tento démon je tvořen takřka hmotnou tmou, kvůli nenápadnosti obklopenou lidskými šaty. I ty jsou však součástí démonova přízračného těla, a i ony za světla mírně zprůsvitní.

Architektura doby barokní

Baroko. Každý z nás ví, co si pod tímto pojmem alespoň přibližně představit. Dokonce se dá se značnou mírou jistoty prohlásit, že představy české veřejnosti se budou do značné míry shodovat. Zvlněné tvary, pozlacené dekorace, buclatí andělíčci a zčernalé obrazy s extatickými výjevy. Pro dnešního člověka tato povrchní tvář baroka není příliš přitažlivá, a proto není divu, že všeobecně se tento umělecký sloh těší menší oblibě, než gotika a renesance, které mu předcházely.

Rozhovor s šéfredaktorem

Pokud vás zajímá, jak Drakkar vzniká, jaká je jeho budoucnost a jaká je historie jeho vzniku, tak nepřehlédněte tento rozhovor s RomiKem, který vám jakožto šéfredaktor dá nahlédnout do redakční „kuchyně“.

Syndikovat obsah