Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

3. číslo

Úvodní slovo

Polovina roku je již za námi a my jsme se dostali k číslu, které bude vždy poloviční v každém roce – třetímu. Toto číslo Drakkaru vzniká v době prázdnin, dovolených, z tohoto důvodu je o trochu chudší než čísla minulá a zároveň než čísla budoucí. Je to způsobeno právě tím, že stejně tak jako vy, i my bloudíme v této době po světě.

Icar RPG

Icar... hovorí vám niečo toto slovo? Mne nie... Vôbec som nevedel o čo sa jedná, keď som sa s týmto menom stretol. Bolo to v súvislosti s hľadaním rolových (RPG) hier na internete. A hľa - vraj voľne dostupná rolová hra. A dokonca sci-fi. A ešte k tomu je vraj zo strany autora(ov) hojne zásobovaná doplnkami a hlavne stále upravovaná a zlepšovaná. He? To som nevidel dávno... a ešte zadarmo! Povedal som si - na to sa musím pozrieť!

Chuť magie

Vukogvazdské družině, která mě na tuto myšlenku přivedla.

Každý člověk má svá oblíbená jídla. Někteří mají nejradši pořádnou flákotu masa zapitou hořkým pivem, jiní nedají dopustit na rilenský med a podobné pochutiny. V přeneseném smyslu se dá říct, že i různým mágům chutná různá magie – jeden má radši ostrou chuť kulového blesku, další upřednostní jemné podsunutí myšlenky. Není to samozřejmě chuť v tom smyslu, v jakém ji znáš, nýbrž jakýsi pocit, který po sobě zanechají kouzla různých směrů. Mágové tento pocit přirovnávají k chuti, jelikož stejně jako labužník chutí rozezná přísady v pokrmu a způsob jejich úpravy, lze podle magické chuti rozeznat živly obsažené v kouzle a způsob, jakým byly poskládány do výsledného efektu.

- Mistr Tardik Veliký: Summa nauky o chutích magických (učebnice pro začínající mágy)

Pravidla tvorby magickych systemov

Autor: „dzappone“, přeložil Jozef „Joe“ Kundlak

V tomto článku si popíšeme päť lineárnych krokov návrhu vášho vlastného magického systému pre rolovú hru (RPG). Keďže návrh akéhokoľvek systému je iteratívny (opakovaný) proces, prečítajte si pred akýmkoľvek navrhovaním celý článok a začnite od kroku, ktorý vám najviac vyhovuje. Kroky vám poskytnú mnoho otázok, ktoré by ste mali pri požiadavke konzistentného a hrateľného magického systému zvážiť a zodpovedať.

Obsah jednotlivých krokov v skrátenej forme vyzerá nasledovne.

 

Gotický stavební sloh

Tento článek je zaměřen spíše na ty, kteří o gotické architektuře nic nevědí a rádi se něčemu přiučí. Veteráni diskuzí o architektuře shledají toto krátké dílo jistě úsměvné a zlehčené. Je to tím, že není mým cílem sepsat novou knihu o gotice, ale spíše takový úvodní článeček pro ty méně zkušené (nebo také mladší) čtenáře Drakkaru.

Minulý článek se zabýval prvním architektonickým slohem, o kterém se mluví jako o slohu – Románským. Dnes se zaměříme hned na následující stavební sloh – Gotiku.

Zbraně a zbroje

Zbraně, jakožto bojové nástroje, úzce souvisí s RPG. Asi se nezmýlím, když prohlásím, že bez soubojů, potyček nebo bitev se většina RPG neobejde. Některá pravidla boj neřeší, některá přicházejí s vlastním systémem, a některá dokonce nabízí seznamy zbraní.

Vitus a jeho první GameCon

Vzhledem k tomu, že jsem na stará kolena dostal na první Gamecon ve svém životě, rozhodl jsem se sepsat své dojmy z této akce. Předem však upozorňuji, že jsem dalek hodnocení organizačních a dalších záležitostí, protože bych je jednak neměl s čím srovnávat a druhak jsem neměl žádná očekávání, alébrž ve mne bujela zvědavost, jak to vlastně celé funguje či nefunguje.

Syndikovat obsah