Stínošlap

Stínošlap na první pohled připomíná vandráka v černém, s obličejem schovaným ve stínu široké krempy klobouku. Ve skutečnosti ani žádný obličej nemá – tento démon je tvořen takřka hmotnou tmou, kvůli nenápadnosti obklopenou lidskými šaty. I ty jsou však součástí démonova přízračného těla, a i ony za světla mírně zprůsvitní.

Vlastnosti: Sil: -3 Obr: 3
  Zrč: 0 Vol: 9
  Int: 3 Chr: 0
Odolnost: Vol  
Výdrž: -  
Rychlost: +3 let  
Smysly: Hmat: -6 Chuť: -
  Čich: -3 Sluch: 3
  Zrak: - Infravidění: 6
BČ: 3  
ÚČ:  -  
OČ:  2  
Ochrana: 0  
Zranění: -  
Nezranitelnost: B, S, D, -O, +-Vo, +-Vz, +-Z
Velikost: +0  
Rozměry: 1,8 m  
Četnost výskytu: velmi vzácný
Místo výskytu: kdekoliv  
Zařazení: -  
Organizace:  jedinec  
Aktivita: noc  

Popis: Stínošlap na první pohled připomíná vandráka v černém, s obličejem schovaným ve stínu široké krempy klobouku. Ve skutečnosti ani žádný obličej nemá – tento démon je tvořen takřka hmotnou tmou, kvůli nenápadnosti obklopenou lidskými šaty. I ty jsou však součástí démonova přízračného těla, a i ony za světla mírně zprůsvitní.

Stínošlapova chůze připomíná spíš klouzání – vlastně létá centimetr či dva nad zemí. Výš však létat neumí.

Stínošlap vrhá stín jen když je ozářen buď slunečním, nebo kouzelným světlem.

Výskyt: Bývá povolán na svět mocným theurgem, který jej použije jako vraha nebo aby na někoho získal silnou umělou vazbu. Může být vyslán kamkoli, pokud tam lze přečkat den ve stínu.

Chování: Stínošlap se přes den schovává někde ve stínu (nejlépe v úplné tmě). Zato přes noc putuje k místu činu nebo vykonává svůj úkol. Stínošlapovým jediným cílem v tomto světě je rychle dokončit účel, ke kterému byl vyvolán, a vysloužit si tak návrat do své domovské sféry.

Reakce: Na svou zamýšlenou oběť zákeřně útočí, kdykoli se naskytne příležitost, jinak se však kontaktu s lidmi vyhýbá. Může však nenápadně přišlápnout stín náhodného kolemjdoucího.

Boj: Stínošlap nepoužívá zbraně – jeho zbraní je přišlapávání stínu (viz Zvláštní vlastnosti). Obvykle zaútočí odněkud z temnoty, nebo jen nenápadně projde tmou a přišlápne stín oběti. Obvykle je opatrný, ale nemá-li kam ustoupit nebo trvá-li jeho mise příliš dlouho, riskne i skutečný boj. Tělo si při něm moc nekryje (není-li proti němu použit oheň), zato se vyhýbá situacím, kdy by mu někdo mohl zviditelnit a zašlápnout stín – to je prakticky jediná možnost, jak stínošlapa zabít. Oheň jej zažene a přinutí se na delší dobu schovat, ale je těžké jej jím zabít.

Zvláštní vlastnosti: Přišlápnutí stínu: pokud šlápne na něčí stín, stín zůstane na místě, jakoby jeho původní majitel strnul a už se nehnul. Oběť nebude vrhat stín, a bude trpět postižením s následujícími parametry:

Doména = psych., Prudkost = den, Zdroj = vsi., Vlastnost = Vol, Nebezpečnost = 6, Velikost = 1, Účinek = postih – Velikost Proti nebezpečnosti se hází každý den, v případě úspěchu se však zranění nehojí – při úspěchu nebezpečnost vzroste o 1, zatímco při neúspěchu vzroste o 1 velikost postižení a nebezpečnost se upraví na šest. Postih se vztahuje na všechny hody – oběť je malátná, zesláblá, roztěkaná a snadno ovlivnitelná. Pokud velikost přesáhne vůli postavy aspoň o 4, postava upadá do kómatu, pokud je to o 7, postava umírá.

Theurg, který stínošlapa vyvolal, si může po vazbě mezi sebou a stínošlapem a stínošlapem a jeho obětí natáhnout umělou vazbu o síle +3. Může také kdykoli zrušit vazbu mezi démonem a obětí, a tím ji zbavit všech postižení.