Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

0. číslo

Minirecenze: Shattered Hope, Tales from the Floating Vagabond, Tribe 8

Trojice minirecenzí, tentokrát na sci-fi či postapokalyptické hry. Shattered Hope je volně dostupné ukázkové dobrodružství pro plánované RPG Dark Heresy, zasazené do světa Warhammer 40 000. Tales from the Floating Vagabond je humorné sci-fi, ne nepodobné Stopařově průvodci po Galaxii, kde neuvěřitelné postavy zažívají neuvěřitelné situace a realismus je jen od toho, aby byl porušován. Tribe 8 je post-apokalyptická hra s velmi originálním světem, notně protkaným spiritualismem a snovostí.

Třináct klasických použití duchů v RPG

Přehled nejznámějších způsobů, jak RPG hry nacházejí s duchy. (...) Na kopci je dům, ve kterém prý straší, ale nikomu se tam nikdy nic nestalo. Knihovník zemřel a možná si toho ani nevšiml - dál chodí knihovnou a ochotně poradí, kde najít knihu, kterou právě potřebujete. Někteří duchové jsou tu, ale vlastně nesejde na tom, že to jsou duchové, nebo že vůbec existují. Jejich duchovitost je jen takový zajímavý detail, zpestření. Pokud se ale dostanou do středu pozornosti hráčů, obvykle se rychle přesunou do některé z dalších kategorií.

Minirecenze: Black 9 Ops, Conspiracy X, Savage Worlds

Další trojice krátkých recenzí. Tentokrát se v hledáčku octly Black 9 Ops, nikdy nevydaná hra, v níž se mísí cyberpunkové prostředí s dobrodružnou pulpovou akcí, Conspiracy X, ve které jsou postavy členy supertajné organizace snažící se ututlat všemožné paranormální jevy a konspirace, a do třetice Savage Worlds, univerzální systém, který se snaží napravit chyby sobě podobných her a chce být rychlý, zběsilý a zábavný.

Hry na hrdiny s menšími dětmi

Článek pojednávající o hraní her na hrdiny s menšími dětmi. (...) Když jsem začínal s Dračím doupětem, pamatuji si dobře na nápis „od 9 do 99 let.“ Myslím si, že věk 9 let je opravdu jakýmsi optimem pro začátek hraní, jak jej zná většina hráčů – tj. dobrodružné příběhy plné jeskyní, nestvůr, fantasy, kouzel, Pána prstenů – pravděpodobně podhoubí, na kterém začínal nejeden z nás. Před nedávnem jsem se ale zamyslel nad tím, co by rpg mohlo nabídnout mladším dětem – a jak s nimi hrát tak, aby je to bavilo.

Sonda do světa překladů

Překládání zahraničních her je dlouholetou tradicí české a slovenské RPG scény a právě překladům vděčíme za popularitu některých her u nás (příkladem budiž třeba GURPS). Překladatelé také byli vždy velmi činorodí a zatímco za starých časů se doslova rojily překlady ADnD, dnes se spousta pozornosti přesunula i na jiné systémy. Domácí čtenář tak má na výběr pestrou směsici her v rodném jazyce. V tomto článku stručně shrnuji aktuální dění na poli překladů – pro ty z vás, kteří je průběžně nesledují.

Minirecenze: Eldritch Ass Kicking, Feng Shui, Qin

Trojice minirecenzí, tentokráte na hry akčního ražení. Eldritch Ass Kicking je hra na nerudné, zapšklé a staré čaroděje, kteří soupeří jeden s druhým, protože každý má jinou představu, jak by měl fungovat svět. Feng Shui je nefalšovaná mlátička ve stylu hongkongských filmů, v níž si mistr kung-fu vyměňuje údery se záludným nindžou. Qin: the Warring States je zasazen do žánru wuxia, hrdinského eposu staré Číny. Je méně bezhlavý a zběsilý, více mytický a hrdinský.

 

Minirecenze: Cat; Donjon; Fireborn

Trojice minirecenzí na různé hry. V Cat jsou postavami... kočky. Ti úžasní čtyřnozí tvorové, kteří lidi chrání před nepěknými věcmi a potvorami. Donjon je netradiční pojetí klasického prolézání jeskyní a mlácení monster, které ovšem hráčům vkládá do rukou značné vypravěčské pravomoci. A do třetice, Fireborn je hra zasazená do dnešní Anglie, v níž se pomalu probouzejí mýty, magie a draci.

Roleplaying, tvorba postavy a metagaming

Článek, ve kterém se snažím zachytit několik problémů spojených s hraním her na hrdiny, zejména s pojetím archetypů. Občas se stává, že si hráč vytvoří nějakou postavu, ale její povaha se v průběhu hry pozvolna mění, až se z ní nakonec zase stane archetyp hráčovy "ideální" postavy.

Co je to vlastně role?

Alarisův článek se dopodrobna zabývá otázkou, co je to vlastně role? V běžném životě každý z nás přijímá a zase odhazuje spoustu různých rolí - jednou roli studenta, jindy roli baviče. Nefungují podobným způsobem i postavy ve hrách? Co když jedna postava znamená nikoliv jednu roli, ale hned rolí několik?

Kritická recenze Vampire the Masquerade

Vampire the Masqurade je hororové, převážně městské RPG odehrávající se v temné alternativě našeho světa s jemným nádechem gotiky a punku. Tento svět se nezývá World of Darkness. Hráči zde ztvárňují postavy, které postihlo strašlivé prokletí. Stali se z nich děti noci, takzvaní rodní, bytosti které nazýváme upíři. Koncept hry se právě skrze upíří kletbu snaží zkoumat témata lidství, morálky, zkaženosti, spásy a osobního hororu. Tyto náměty staví do kulis upadlé lidské společnosti a snaží se tak příběh stavět na silných tématech.

Cold City - playtest recenzia

Mám rád britské hry. Teda vôbec mnoho z mojej obľúbenej literatúry, filmov, hudby a mnohých ďalších vecí je práve britské. Mám chuť povedať, že nie je náhoda, že Cold City je britské – veď kto iný by mal napísať špionážnu hru zo začiatku studenej vojny, ak nie potomci sira Churchilla a sira Iana Fleminga? A neviem, či to je len v mojej hlave, ale z mnohých britských diel cítim istý šedivý chlad, tmu tesne za hranicou zorného poľa, prísnosť, rozmazanie jasných hraníc medzi dobrom a zlom, oceľovú a betónovú industriálnosť a vizuálnu zrnitosť...

Manifest správného Pána

Minulý týden jsme vydali překlad tématické hry Můj život s Pánem. Jak už zmiňuji jinde, ta hra je velmi podařená, ale trpí nedostatkem výukových textů, rad a vodítek pro začínající hráče. Když jsem s ní začínal, velmi mi pomohl článek „a Manifesto on Mastery“ od Michaela Millera. Před pár dny jsem autorovi napsal, domluvil se s ním a teď vám s jeho laskavým svolením představuji Manifest správného Pána, soubor rad pro Pány hry v Mém životě s Pánem.

N.O.S. jako Nový Originální Setting

Projekt NOSu vzniká v rámci RPG Fóra jako otevřený pokus o tvorbu nového settingu. Tento setting by neměl být jedním z tuctových prostředí, na které narazíte na každém rohu, měl by být originální, pokud možno inovativní a hlavně atraktivní pro hráče. Nosnou myšlenkou projektu je nevytvářet mapy a popisy světa, ale naopak jej popsat pouze obecně a poskytnout hráčům prostředky, aby si vytvořili v našem svět vlastní.

Můj život s Pánem v češtině

Nejnovějším přírůstkem do rodiny českých překladů je Můj život s Pánem, v originále My Life with Master. Jde o jednu z nejznámějších indie her, která po svém vydání v roce 2003 silně inspirovala tvůrce pozdějších systémů. Hráči se v ní vžívají do rolí groteskních služebníků, kteří musí sloužit svému zlému pánu, jako vystřiženému z romantického hororu.

Vyhodnocování konfliktů pro všechny?

Tento článek je víceméně reakcí na sérii článků o tzv. vyhodnocování kofliktů, které napsal a uveřejnil Markus na svém blogu, a na několik diskusí na RPG fóru. Snažím se poupravit Markusovy definice, ale také prakticky ukázat výhody a nevýhody jednotlivých technik, které se v metodě vyhodnocování kofliktů spojují.

Syndikovat obsah