Dračí Hlídka

Vložil(a) Perthorn dne 18.06.2020, 09:50
5
Průměr: 4.1 (22 hlasy)
2020
České fantasy RPG o epických příbězích postupně se rozvíjející skupiny dobrodruhů

Dračí Hlídka je dobrodružná fantasy hra o mocných válečnících velících spojencům v boji, obětavých kouzelnících chránících vesničany poutem života a trhlých alchymistech metajících blesky pomocí svého prstenu. Navazuje na tradici prvního a dnes už nevydávaného českého RPG Dračí doupě a je vlastně jeho „hackem“ - vylepšenou, vyladěnou verzí, která kromě několika moderních mechanik (výhoda/nevýhoda k hodu) pokračuje v původních pravidlech.

Postavy v Dračí Hlídce mají široký výběr schopností i dovedností (které se můžou naučit všechny postavy). Některá pravidla zdůrazňují drsnější aspekty, například velmi pomalé léčení spánkem. Celkově klade hra důraz na roleplay hráčů a jejich kreativitu při používání schopností a dovedností svých postav v zapeklitých situacích. Hra obsahuje i jednoduchý soubojový systém s logickými detaily jako boj proti přesile, boj proti neviditelnému či útěk a pronásledování. O celý rámec hry se stará vypravěč (PJ) s předem připraveným dobrodružstvím.

Dračí Hlídka má po vzoru svého předchůdce vycházet v několika svazcích, které budou postupně přinášet pravidla pro vyšší a vyšší úrovně. Základní pravidla hry popisují herní principy, ústřední mechaniky a obsah pro 1. až 5. úroveň postav. Pravidla pro vyšší úrovně už byla oznámena a připravují se.

Související produkty

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
4
Hodnota
75.00
Nabídka pro velvyslance 2020 Dobrodružství Politické intrikářské dobrodružství a vloupačka ve velkoměstě Čeština
3
Hodnota
50.00
Jednorožec 2019 Dobrodružství Romantický fantasy příběh o vypátrání a polapení bájného jednorožce. Čeština
4
Hodnota
80.00
Bertelkem 2018 Dobrodružství Strašidelné dobrodružství o hrůzách zapomenutých ve staré pevnosti Čeština
4
Hodnota
70.00
Černá kovadlina 2018 Dobrodružství strasti malé vesnice v horách Čeština
5
Hodnota
86.67
Krvavá sklizeň 2018 Dobrodružství Stručné vyšetřování podivných událostí ve vesnici, kterou sužují nestvůrní strašáci Čeština
5
Hodnota
88.00
Lektvar z Laumspuru 2018 Dobrodružství Stealth akce s parádním zvratem Čeština
1
Hodnota
20.00
Na zelené vlně: Věž kněžky Afry 2018 Dobrodružství Minijeskyně, ve které postavy prozkoumávají čerstvě odhalené podzemí hrádku Čeština

5

Při čtení se mi pořád vybavovala 1.6, kterou s mým PJ hrajeme a na kterou nedá dopustit. Jako kritik 1.6 doufám, že po přečtení DH na ni přejdeme. Nicméně budu porovnávat s 1.6, protože DH v sobě starý dračák nezapře.

Disclaimer: četl jsem to jen jednou, nehrál a píšu to z hlavy, páč přítelkyně chrápe a nemůžu usnout, ale ani se podívat do pravidel.

- pravidla pro začátečníky (nepočítám PJ) mají tuším necelých 200 stran se spoustou hezkých ilustrací, text není nahuštěný a dá se velmi rychle přečíst a dohledat si informaci. Spoustu z těch informací není potřeba znát při prvním hraní a (odhad) tak 100 stran ne popis dovedností postav. V tom vidím super rozdíl oproti (mému oblíbenému) DrDII, které je bible o mnoha slovech.
- na naházení atributů nepotřebujete 3 různé hody kostkou, 4 stránky textu, 5 tabulek a logaritmické pravítko. 6x hodíte k6, 5 hodnot vyberete, pak je podle potřeby přičtete k atributům rasy. Podle povolání si přičtete +3 k 2 z nich (klasika, válečník má +3 na sílu/odolnost atd.)
- z toho plyne, že konečně můžete ovlivnit tvorbu postavy a nedoufat jen, že vám to po haluzi padne
- jednotlivé povolání se doopravdy zlepšují (v rámci pravidel) podle chuti hráče. Při postupu na nový level vybíráte a/nebo zlepšujete dovednosti, díky čemuž jste jiní, než další 3 válečníci vedle vás. Na 6. levelu máte 3 specializace u každého povolani. Pevně věřím, že všech 18 specializací v PPP bude hratelných.
- mimochodem udivilo mě, jak zajímavý může být válečník. Už dokonce na prvních 6 levelech as-written. Teď generuje každé kolo adrenalin, který pak pálí na ability. Už to není "krok a útok", ale třeba "krok a vylomením kloubu příprav nepřítele o ruku a zbraň" (skill Nordický kříž)
-jo, hra ztratila k100 a všechny ty jebnuté tabulky, které si nepamatuje ani náš PJ po 5 letech hraní. Spousta tabulek (stopování, hledání many... nedej bože součiny vzdáleností a váhy dělené aktuální gravitací a poryvy větru na hraničářskou telekinezi) je řešeno hodem k10 proti určité hodnotě/nepříteli.
-trochu rozvolnění (ne tolik, kolik bych chtěl) zažil soubojový systém. Veškeré činnosti jsou rozdělené na krátké a dlouhé (tahám to teď lehce z paměti) a tak se nestane, že během 2 kol (12s) vaše postava zvládne vytáhnout meč a ujít 3 metry, protože pravidla, i když je to do očí bijící blbost. Navíc postavy dostaly mnohem větší pohyblivost (pokud se nemýlím během 6s zvládnou uběhnout 30 metrů)
- klerik je moc super. Podle dovedností, či schopností, které mu dáte, můžete být support na dálku, paladin na blízko nebo postava, co vyvolává spřátelené postavy. Do toho tu máte u spousty spellů 2 varianty. Můžete být hodní a všechny požehnat +2 aurou, nebo můžete být (můj favorit) ludry a dát nepřátelům -2 auru. V závislosti na situaci a bohu, kterému se klaníte. Zajímavé je i jeho získávání "many". 3x denně se můžete pomodlit a pokaždé získáte 1/3 vašeho poolu. Navíc můžete pokřtít, překřtít či pohřbít NPCčka a tím svůj pool jednorázově expandovat o nemalé částky. Holt být zadobře se svým bohem se vyplatí.
- co mě osobně vadí je používání pseudojednotek pro zachování atmosféry. Hlavní jednotkou váhy je Lb, tedy libra, ale 1 Lb váží přesně 1000g ...ehm... ale to je asi jen moje averze vůči librám, sáhům, uncím a bůhvíčemu  někomu též může chybět rejstřík (byť jsem díky přehlednosti příručky vždy vše našel) a věřím, že obecné dovedností postav budou každým PJ znatelně obohaceny o netušené věci. Což mě naopak přivádí k tomu, že mi systém DH přijde jednodušeji modifikovatelný, než 1.6...
- příručka pro PJ mi v rukách moc nezůstala, takže ji nehodnotím. V zásadě mi přijde že 95% informací je pro nové/nezkušené PJ, což není výtka 

Mno a vzhledem k tomu, že se přítelkyně probudila a brblá na svítící mobil, jdu spát. Snad jsem nikde neudělal žádnou botu...

Tldr: Dračí hlídka v sobě nemá žádné nové a úžasné mechaniky. Přijde mi "pouze" jako funkční variabilní a dobře vymyšlený systém, který hráče nejebe do ucha. Systém, který tu měl být hned po přepsání původního DrD. A upřímně se těším, až na něj náš PJ přejde.

5

Dosud mám zkušenost jen s pátou edici amerického D&D, které jsem si oblíbil pro jeho jednoduchost a intuitivnost. Právě v tomto ohledu je Dračí Hlídka velký skok vpřed. Hráči mají pořád svobodu vytvořit si libovolného hrdinu a zažít s ním takové dobrodružství, jaké jen chtějí, ale přitom si nemusí pamatovat spoustu mechanik, které by zpomalovaly hru.

Největší rozdíl pociťuji na kouzlech. Mají zajímavou mechaniku, díky které každé seslání kouzla přináší ke stolu napětí. Zároveň jsou ale dostatečně jednoduchá, aby hráč snadno věděl, co se stane po jeho seslání, aniž by musel pořád sahat pro pravidla. 

5

Hlidka predelala zkostnatele mechaniky DrD, zjednodusila slozitosti, prihodila svou hromadu svezich novinek a jako celek to funguje perfektne a hlavne bavi.

Znate ten film Ratatouille? Tak ja si pripadam presne jako ten kritik, kdyz ochutnal krysakovy ratatouille. Hlidka me vratila 20 let zpatky do doby, kdy jsme v desti ve stanu pri lampe hravali sva dobrodruzstvi.

5

Hlídka nabízí obří možnosti v budování buildů jak hrát jednotlivé povolání. Otevřela válečníkům magii pomocí svitků a lektvarů a magičům těžké zbraně a zbroje. Testovací verze se hrála parádně, těším se na finální pravidla.