Náhodné generování postav

Při tvorbě postav se výrazně používá vliv náhody, například pro nahazování vlastností, schopností apod. Hra může náhodné generování používat jen jako jednu z alternativních možností tvorby postavy.

Dungeons & Dragons (5e)

Napsal uživatel Ecthelion dne 07.05.2020, 20:00
5
Průměr: 4.3 (6 hlasů)
2014
Aktuální vydání nejznámější a nejhranější fantasy hry na hrdiny

Hrdinové se vydávají na dobrodružství ve fantasy světě, která jsou plná nástrah, bitev a zapeklitých úkolů. D&D bylo první RPG hrou na trhu a po léta zůstává i hrou nejhranější. Letos oslavilo čtyřicáté výročí své existence vydáním nejnovější generace pravidel. Tato edice vzdává hold bohaté historii této hry a jde o skloubení tradičních herních principů a stylu hry, za použití moderních herních mechanismů. Je méně taktická než předchozí dvě edice a více se zaměřuje na děj, postavy a příběh.

Dračí doupě

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 04:27
3
Průměr: 2.1 (27 hlasů)
1990
První česká RPG; epické příběhy hrdinů ve fantasy světech

Dračí doupě je nejstarším českým RPG a pro mnoho hráčů znamenalo první hru, kterou kdy hráli. V této hře se dobrodruhové jako elf kouzelník či hobit zloděj vydávají za dobrodružstvími ve fantasy světech. Zejména v prvních fázích se hra soustředí na procházení "jeskyní", podzemních komplexů či hradů. Dračí doupě je kopií první verze Dungeons and Dragons a z této hry si vypůjčuje mnohé. Stojí na tradičním systému ras, povolání a úrovní a bohužel trpí různorodými, nesjednocenými pravidly. Hra je rozdělena do čtyř svazků – pro začátečníky, pro pokročilé a dva svazky pro experty – kdy každý svazek „odemyká“ nové úrovně a možnosti postav.

Dungeons & Dragons (Original)

Napsal uživatel Bajo dne 12.05.2020, 18:42
4
Průměr: 4 (1 hlas)
1974
Původní verze Dungeons and Dragons publikovaná roku 1974 Garym Gygaxem a Davem Arnesonem.

Původní verze Dungeons and Dragons publikovaná roku 1974 Garym Gygaxem a Davem Arnesonem, ktéra stála za vznikem her na hrdiny. Jedná se o klasický class and level system zaměřený na fantasy dobrodužství, kde skupina dobroduhů prolézá různá podzemí a zažívá nejrůznější dobrodružství.

Původní edice obsahovala jen hrst prvků, kterými je hra známa dnes: pouze tři povolání (bojovník, kouzelník a klerik); čtyři rasy (člověk, trpaslík, elf a hobit), které ještě nebyly odlišeny od polování nebo jen tři druhy přesvědčení: Zákon, Neutralita, Chaos. První edice D&D prošla několika revizemi, než ji nakonec nahradil její nástupce v podobě Advance Dungeons and Dragons.

 

 

Advanced Dungeons & Dragons (2e)

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 04:50
3
Průměr: 3 (14 hlasů)
1989
Starší příslušník známé rodiny Dungeons & Dragons; hrdinové ve fantasy světech

AD&D 2e je následník první edice AD&D, vzniklý po odchodu zakladatele Garyho Gygaxe. Stejně jako dřívějších edicích, i zde jsou postavami dobrodruhové ve fantasy světech a systém staví na kombinacích ras a povolání. Druhá edice začala jako reorganizace a revize dřívějších pravidel, která byla roztahaná do mnoha příruček, a doplnila je o volitelné systémy dovedností, specializací, magických škol atd. Zejména s pozdějšími rozšiřující příručkami začínala narůstat do komplexity a připomínat budoucí třetí edici D&D. Pro druhou edici AD&D vyšlo mnoho dodnes oceňovaných doplňků, zejména nápaditých herních světů.

Základní sada se skládá ze tří knih: Player's Handbook, Dungeon Master Guide a Monstrous Manual. Vyšly poprvé v roce 1989 a podruhé v lehce revidovaném vydání v roce 1995.

Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Napsal uživatel Bifi dne 07.05.2020, 14:14
5
Průměr: 5 (3 hlasy)
2012
DCC RPG je inovatívny a atmosférou nabitý systém inšpirovaný na jednej strane old-school DnD, na druhej strane 3.X edíciou DnD.

DCC RPG dodržiava princípy old school, ale inšpiruje sa aj 3.X-tou edíciou DnD a obsahuje množstvo inovácií. Náhodne generované postavy začínajú na 0-tej úrovni ako bežní dedinčania či mešťania. Po postupe na prvú úroveň si človek vyberá jedno zo štyroch povolaní (bojovník, zlodej, kňaz, mág) a postavy iných rás postupujú ako rasa. Okrem počiatočného povolania nie sú zručnosti (t.j. hraničiar by bol lovec, postupujúci ako bojovník). Body skúsenosti sa prideľujú za prestáty "encounter". Mágia je v zásade slotová, ale kúzla sa mágovi míňajú len v prípade neúspešného zoslania a kňazovi sa s každým zoslaním zvyšuje obťažnosť. Hra využíva plnú sadu Zocchi kociek (t.j. 14 rôznych kociek).