Dovednosti

Postavy mají dovednosti nebo jiné schopnosti, které si můžou volně vybírat nebo kupovat, místo aby byly pevně určené povoláním.

Void: Sci-Fi

Napsal uživatel Gediman dne 13.05.2020, 20:55
0
Zatím nehodnoceno
2019
Banda žoldnéřů, která bojuje o přežití a prosperitu v galaxii plné smrti a korupce. Čistokrevná "sci-fi verze".

Void: Sci-Fi je RPG z krutého a válkami zmítaného světa, kde proti sobě stojí spásné Světlo a korumpující Temnota. Naše domovská galaxie Mléčná dráha čelí největší hrozbě, jakou kdy zažila. Kdysi mocné říše jsou nyní příliš oslabené a nejednotné na to, aby se jí dokázaly efektivně postavit. Na každém kroku číhá smrt… i daleko horší osudy. S pomocí vyspělé technologie a pokročilé vědy lze dosáhnout mnoha věcí, ale šanci na přežití mají jen ti nejschopnější a nejodvážnější. Přesně takoví jsou žoldnéři – bitvami zocelení veteráni a hrdinové, kteří své cenné zkušenosti a ničivé zbraně poskytují komukoliv, kdo je ochoten zaplatit.

Fate (4.0)

Napsal uživatel rpgforum dne 16.05.2020, 16:17
5
Průměr: 5 (1 hlas)
2013
Světově uznávaný, jednoduchý, ale komplexní systém s důrazem na podporu žánru a vyprávění příběhu

Fate je univerzální, žánrově orientovaný systém s jednoduchými, ale komplexními pravidly nabízejícími bohatou paletu možností. Je vytvořený s důrazem na snadné úpravy a přizpůsobení, ať už hernímu prostředí, zvolenému žánru nebo stylovým preferencím vaší skupiny. Základem Fate jsou aspekty - krátké fráze, které fungují zároveň jako herní popisy a zároveň jako mechaniky. S jejich pomocí Fate udržuje soulad mezi tím, co říkají pravidla, a tím, co se děje ve fikci. Na aspekty je dále navázaný jednoduchý systém dovedností (či přístupů nebo profesí) a triků (speciálních či unikátních schopností). Tyto prvky dohromady tvoří jednoduchá, ale robustní a velmi silná pravidla vhodná pro jednorázové hry i dlouhé kroniky.

Po ohromném úspěchu 2. edice se Fate stal základem mnoha dalších úspěšných her, které jej v mnohém rozvinuly a obohatily. 4. edice Fate vznikla jako „zpětné“ sjednocení a následné zjednodušení a zahlazení těchto „třetiedičních“ prvků do jednoho elegantního a unifikovaného systému. 

4. edice Fate vyšla ve dvou základních podobách a v jedné doplňkové knize: v Základních pravidlech, která obsahují mnoho doprovodného textu s vysvětlením a radami, ve Zrychlených pravidlech, která obsahují jen samotný systém plus alternativní systém „přístupů“ namísto dovedností, a v Systémových nástrojích, které ukazují, jak s Fate dále pracovat a jak jej upravovat pro vlastní potřeby.

Astrální doupě

Napsal uživatel Alef0 dne 03.03.2013, 18:47
3
Průměr: 2.3 (6 hlasů)
2013
Český fantasy systém s orientáciou na komplexnejšiu simuláciu šermiarskeho súboja a množstvo dovedností.

Český fantasy systém vychádzajúci z tradície Dračího doupěte a Stínu meče so silnou orientáciou na hráčov, ktorí uprednostňujú realistickejší súbojový systém výmenou za komplexnejšie vyhodnocovanie jednotlivých akcií, obohatený o veľké množstvo inšpiratívnych dovedností a o jednotný mechanizmus bodového nákupu.

Fate Star Wars

Napsal uživatel Sirien dne 16.05.2020, 18:53
0
Zatím nehodnoceno
2016
Kompletní pravidla Fate pro hraní ve Star Wars (s dalšími odkazy a designovými poznámkami)

Kompletní pravidla Fate se všemi úpravami a dodatky potřebnými pro hraní Star Wars. Obsahují:

  • Shrnutí pravidel Fate
  • Návodné texty k vedení a hraní her ve Star Wars (žánr, styl, obsah atd.)
  • Všechny úpravy a návody k použití pravidel (Síla, bitvy atd.) a dodatky (zbraně, pancíře, droidi atd.)
  • Designové poznámky a návody k úpravám a vlastní tvorbě
  • Mnoho odkazů na další zdroje (k Fate, vedení hry a dalším)
  • Ukázkové protivníky všech kategorií (od jednotlivců až po bitevní lodě)
  • Spoustu tematických obrázků v barevné i černobílé (tiskové) verzi

 

Advanced Dungeons & Dragons (1e)

Napsal uživatel Bajo dne 12.05.2020, 19:26
3
Průměr: 3 (1 hlas)
1977
Velká revize originální edice Dungeons and Dragons.

Aktualizovaná verze D&D byla vydána v letech 1977 až 1979 jako Advanced Dungeons & Dragons (AD&D). Pravidla hry byla reorganizována a znovu kodifikována ve třech vázaných pravidlech, sestavených Garym Gygaxem, zahrnujících původní pravidla D&D a mnoho dodatků a revizí z příloh a článků z časopisů. Tři hlavní pravidla byla Monster Manual (1977), Player's Handbook (1978) a Dungeon Master Guide (1979).

Mezi hlavní přírůstky patřilo rozdělení povolání a ras, nová povolání jako je vrah, druid, mnich, paladin, zloděj, barda, iluzionista a ranger. Rozšíření se dočkali například i systém přesvědčení, kouzla, nestvůry, magické předměty a přibylo i mnoho rozširujících pravidel a tabulek a doprovodných, návodných textů, řešících specifické situace a způsob hraní, které nepokrývala původní pravidla (basic) Dungeons and Dragons.

Stín meče

Napsal uživatel Thanathos dne 15.12.2008, 10:50
2
Průměr: 1.8 (14 hlasů)
1997
České fantasy RPG se spoustou povolání a ras.

Stolní RPG Stín meče vyšlo v roce 1997 ve svém druhém opraveném vydání. Navazuje na tradici her žánru fantasy, v nichž se skupina dobrodruhů vydává za dobrodružstvím. Nabízí 15 ras a 20 povolání. Celý systém je postaven na klasickém levelování a hromadění zkušeností. Ve své době se jednalo o revoluční herní systém, který dnes však působí již dosti zastarale a při životě je prakticky udržován jen lokálními partami nadšenců.

Vampire: the Masquerade

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 19:07
5
Průměr: 4.5 (4 hlasy)
1999
Hororová hra v kůži upírů
White Wolf

Ve Vampire se hráči ponořují do světa upírů, plného rodinných klanů, pokrevních válek, pletichaření a nikdy neutuchající touhy po krvi. Kniha do detailu rozebírá reálie upíří společnosti, přednosti a slabiny upírů a jejich speciální schopnosti. Text vzbuzuje tísnivou, hororovou atmosféru. Autoři se snaží vést hráče k hrám se silným příběhem, ale systému bývá často vyčítáno, že nedává dostatek rad, kterak vzbudit hororovou atmosféru. Vampire je tak celkem náročný na Vypravěče, jenž se s tímto úkolem musí poprat sám.

World of Darkness (nový)

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 19:16
5
Průměr: 4.6 (5 hlasů)
2004
Hra v kůži smrtelníků, kteří se snaží přežít v hororové variantě skutečného světa
White Wolf

Nová řada World of Darkness, taky známá pod názvem Chronicles of Darkness, je série hororových her z temné varianty našeho světa. Zatímco stará řada WoD byla laděná do goth-punku, hrála na apokalyptické motivy a pracovala s ústřední, postupně odhalovanou dějovou linií, nový WoD je otevřenější a buduje záhadnou atmosféru, aniž by byl tolik nihilistický. Zároveň se herní prostředí přesunulo z devadesátých let do současnosti.

Hry ze staré řady WoD vycházely jako samostatně hratelné produkty. Nová řada shrnuje všechna základní pravidla do jedné knihy, která je potřeba k hraní všech dílčích her. Největších změn dostál samotný systém, který výrazně zjednodušil souboje. Základní pravidla umožňují hraní za běžné smrtelníky v pokroucené a děsivé variantě našeho světa, kde řádí upíři, vlkodlaci a jiné děti tmy.

(Poznámka: Přestože jednotlivé hry z nové série WoD vyžadují tuto základní příručku, bývají fanoušky považovány za samostatné hry, a navíc mají každá vlastní řadu rozšiřujících materiálů. Proto je i v naší databázi klasifikujeme jako samostatné hry.)

Advanced Dungeons & Dragons (2e)

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 04:50
3
Průměr: 3 (14 hlasů)
1989
Starší příslušník známé rodiny Dungeons & Dragons; hrdinové ve fantasy světech

AD&D 2e je následník první edice AD&D, vzniklý po odchodu zakladatele Garyho Gygaxe. Stejně jako dřívějších edicích, i zde jsou postavami dobrodruhové ve fantasy světech a systém staví na kombinacích ras a povolání. Druhá edice začala jako reorganizace a revize dřívějších pravidel, která byla roztahaná do mnoha příruček, a doplnila je o volitelné systémy dovedností, specializací, magických škol atd. Zejména s pozdějšími rozšiřující příručkami začínala narůstat do komplexity a připomínat budoucí třetí edici D&D. Pro druhou edici AD&D vyšlo mnoho dodnes oceňovaných doplňků, zejména nápaditých herních světů.

Základní sada se skládá ze tří knih: Player's Handbook, Dungeon Master Guide a Monstrous Manual. Vyšly poprvé v roce 1989 a podruhé v lehce revidovaném vydání v roce 1995.

Werewolf: the Forsaken

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 19:24
5
Průměr: 5 (1 hlas)
2005
Nová verze hororové hry v kůži vlkodlaků
White Wolf

I tento nástupce starší hry Werewolf: the Apocalypse staví postavy do role vlkodlaků ve Světě temnoty - ochránců přírody a posledních zbytků přirozenosti. Nová verze přináší mnoho změn, především v komunitě, v níž tito tvorové žijí, a také v tom, kým vlastně jsou. Jaké to je být zavrženým? Jaké to je vědět, že všichni v tomto i jiném světě vás mají jen za zrůdu, kterou je třeba zničit? Jaké to je vědět, že jediný, koho máte, jsou vaši bratři a sestry ve smečce? Hra o násilí, sebeovládání a přijetí vlastní zrůdnosti.

(Poznámka: Tato hra vyžaduje knihu World of Darkness. Přestože jednotlivé hry z nové série WoD vyžadují tuto základní příručku, bývají fanoušky považovány za samostatné hry, a navíc mají každá vlastní řadu rozšiřujících materiálů. Proto je i v naší databázi klasifikujeme jako samostatné hry.)