Rasy

Postavy si ve hře volí rasu (nebo živočišný druh), která většinou má mechanické následky nebo jinak výrazně ovlivňuje hru.

Dračí doupě plus

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 04:33
4
Průměr: 3.4 (16 hlasů)
2004
Heroický fantasy systém vhodný zejména pro hraní delších kampaní s důrazem na rozvoj postav

Se svým předchůdcem má tato hra společné jen zaměření na příběhy fantasy dobrodruhů a fakt, že je postavena na úrovních a povoláních. Pravidla se na první pohled zdají složitá, ale lehko přecházejí do krve. Zajímavostí jsou různá pravidla pro různá povolání – některá jsou archetypální, jiná dovednostní, jiná postavená na „hraní postavy“. Ideální pro hráče, kteří chtějí hrát dlouhá tažení a zabývat se postupným zlepšováním postav. Nejnáročnější na Pána jeskyně, který si musí pamatovat spousty malých mechanik. Pravidla jsou rozdělena do hlavního dvousvazkového modulu a samostatně prodejných příruček pro jednotlivá povolání.

Lord of the Rings Adventure Game

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 04:11
4
Průměr: 3.8 (8 hlasů)
1991
Hra ze světa Tolkienovy Středozemě, určená především dětem a začátečníkům

Tolkienovská hra, jejíž českou verzi vydalo u nás na začátku 90. let nakladatelství Mladá fronta. Hráči v prostředí Středozemě prožívají příběhy ve stylu Hobita či Pána prstenů. Z dnešního pohledu je hra systémově zastaralá, nicméně přesto má své kouzlo. Je totiž určena dětem a učí je hraní RPG krůček po krůčku – působí tak jako pěkný výukový materiál. Spolu s pravidly vyšlo i několik rozšiřujících knih s dobrodružstvími, která jsou sice velmi lineární a svázaná, ale zároveň mají sympatickou Tolkienovskou atmosféru. Pěkná hra, na níž se děti mohou učit RPG, bohužel se skoro nedá sehnat.

Advanced Dungeons & Dragons (1e)

Napsal uživatel Bajo dne 12.05.2020, 19:26
3
Průměr: 3 (1 hlas)
1977
Velká revize originální edice Dungeons and Dragons.

Aktualizovaná verze D&D byla vydána v letech 1977 až 1979 jako Advanced Dungeons & Dragons (AD&D). Pravidla hry byla reorganizována a znovu kodifikována ve třech vázaných pravidlech, sestavených Garym Gygaxem, zahrnujících původní pravidla D&D a mnoho dodatků a revizí z příloh a článků z časopisů. Tři hlavní pravidla byla Monster Manual (1977), Player's Handbook (1978) a Dungeon Master Guide (1979).

Mezi hlavní přírůstky patřilo rozdělení povolání a ras, nová povolání jako je vrah, druid, mnich, paladin, zloděj, barda, iluzionista a ranger. Rozšíření se dočkali například i systém přesvědčení, kouzla, nestvůry, magické předměty a přibylo i mnoho rozširujících pravidel a tabulek a doprovodných, návodných textů, řešících specifické situace a způsob hraní, které nepokrývala původní pravidla (basic) Dungeons and Dragons.

Labyrinth Lord

Napsal uživatel Bajo dne 19.01.2011, 15:44
4
Průměr: 4 (1 hlas)
2007
Klon první edice Dungeons and Dragons
Daniel Proctor

Labyrinth Lord je klon první edice DnD. Cílem systému je zprostředkovat co nejautentičtější zážitek počátků RPG tak, jak jej někteří pamětníci dnes interpretují. Jedná se o klasické, dobrodružné fantasy, plné nebezpečí a pokladů, kde se překážky a nepřátelé překonávají spíše dobrou přípravou a lstí, než přímou konfrontací. Zároveň ale systém nabízí povolání s různými schopnostmi a možnostmi.
Existují tři verze pravidel: klasický Labyrinth Lord, odpovídající revizi DnD Toma Moldvaye, známé jako B/X; Advanced edition companion, který odpovídá první edici Advanced Dungeons and Dragons; a nakonec Original Edition Characters, který vychází z úplně první verze Gygaxova DnD známá jako White box.

Void: Fantasy

Napsal uživatel Gediman dne 13.05.2020, 20:48
0
Zatím nehodnoceno
2018
Banda žoldnéřů, která bojuje o přežití a prosperitu ve fantastickém světě plném smrti a korupce. Čistokrevná "fantasy verze".

Void: Fantasy je RPG z krutého a válkami zmítaného světa, kde proti sobě stojí spásné Světlo a korumpující Temnota. Fantastická skupina světů Edenu čelí největší hrozbě, jakou kdy zažila. Kdysi mocné říše jsou nyní příliš oslabené a nejednotné na to, aby se jí dokázaly efektivně postavit. Na každém kroku číhá smrt… i daleko horší osudy. S pomocí mocné magie a pevné víry lze dosáhnout mnoha věcí, ale šanci na přežití mají jen ti nejschopnější a nejodvážnější. Přesně takoví jsou žoldnéři – bitvami zocelení veteráni a hrdinové, kteří své cenné zkušenosti a ničivé zbraně poskytují komukoliv, kdo je ochoten zaplatit.

Dračí doupě II

Napsal uživatel Markus dne 29.07.2011, 14:02
4
Průměr: 3.6 (27 hlasů)
2011
Dobrodružná fantasy hra s nádechem slovanských bájí; nástupce nejstaršího českého RPG

Dračí doupě II navazuje na tradici prvního českého RPG, které vzniklo v roce 1990. I zde se hráči vžijí do role elfů, trpaslíků a jiných fantastických dobrodruhů, kteří putují světem v honbě za slávou, bohatstvím a nebezpečím. Dobrodruhové si mohou volit z 5 základních a 10 pokročilých povolání (například: lovec, mastičkář, vědmák). V porovnání s původními pravidly nabízí nová verze větší důraz na příběh i atmosféru a především pak jednotný (a jednoduchý) systém pravidel, který umožní stejným způsobem vyhodnotit každou situaci od boje až po řečnické klání. Celá hra je tentokrát vtěsnána do jediné knihy, kde najdete vše od tvorby postavy až po rady pro tvorbu dobrodružství.

Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Napsal uživatel Bifi dne 07.05.2020, 14:14
5
Průměr: 5 (3 hlasy)
2012
DCC RPG je inovatívny a atmosférou nabitý systém inšpirovaný na jednej strane old-school DnD, na druhej strane 3.X edíciou DnD.

DCC RPG dodržiava princípy old school, ale inšpiruje sa aj 3.X-tou edíciou DnD a obsahuje množstvo inovácií. Náhodne generované postavy začínajú na 0-tej úrovni ako bežní dedinčania či mešťania. Po postupe na prvú úroveň si človek vyberá jedno zo štyroch povolaní (bojovník, zlodej, kňaz, mág) a postavy iných rás postupujú ako rasa. Okrem počiatočného povolania nie sú zručnosti (t.j. hraničiar by bol lovec, postupujúci ako bojovník). Body skúsenosti sa prideľujú za prestáty "encounter". Mágia je v zásade slotová, ale kúzla sa mágovi míňajú len v prípade neúspešného zoslania a kňazovi sa s každým zoslaním zvyšuje obťažnosť. Hra využíva plnú sadu Zocchi kociek (t.j. 14 rôznych kociek).

Dračí doupě

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 04:27
3
Průměr: 2.1 (27 hlasů)
1990
První česká RPG; epické příběhy hrdinů ve fantasy světech

Dračí doupě je nejstarším českým RPG a pro mnoho hráčů znamenalo první hru, kterou kdy hráli. V této hře se dobrodruhové jako elf kouzelník či hobit zloděj vydávají za dobrodružstvími ve fantasy světech. Zejména v prvních fázích se hra soustředí na procházení "jeskyní", podzemních komplexů či hradů. Dračí doupě je kopií první verze Dungeons and Dragons a z této hry si vypůjčuje mnohé. Stojí na tradičním systému ras, povolání a úrovní a bohužel trpí různorodými, nesjednocenými pravidly. Hra je rozdělena do čtyř svazků – pro začátečníky, pro pokročilé a dva svazky pro experty – kdy každý svazek „odemyká“ nové úrovně a možnosti postav.

Advanced Dungeons & Dragons (2e)

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 04:50
3
Průměr: 3 (14 hlasů)
1989
Starší příslušník známé rodiny Dungeons & Dragons; hrdinové ve fantasy světech

AD&D 2e je následník první edice AD&D, vzniklý po odchodu zakladatele Garyho Gygaxe. Stejně jako dřívějších edicích, i zde jsou postavami dobrodruhové ve fantasy světech a systém staví na kombinacích ras a povolání. Druhá edice začala jako reorganizace a revize dřívějších pravidel, která byla roztahaná do mnoha příruček, a doplnila je o volitelné systémy dovedností, specializací, magických škol atd. Zejména s pozdějšími rozšiřující příručkami začínala narůstat do komplexity a připomínat budoucí třetí edici D&D. Pro druhou edici AD&D vyšlo mnoho dodnes oceňovaných doplňků, zejména nápaditých herních světů.

Základní sada se skládá ze tří knih: Player's Handbook, Dungeon Master Guide a Monstrous Manual. Vyšly poprvé v roce 1989 a podruhé v lehce revidovaném vydání v roce 1995.

Dungeons & Dragons (3e, 3.5e)

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 17:57
4
Průměr: 3.4 (9 hlasů)
2000
Nejznámější a nejhranější fantasy hra na hrdiny; ideální pro epické nebo akční příběhy

V DnD postavy představují dobrodruhy, kteří se toulají fantasy světem, sesílají kouzla, používají magické předměty a pomocí svých schopností bojují s monstry a plní složité úkoly. Systém je postaven na úrovních a povoláních, zaměřuje se především na pestré schopnosti postav a nabízí desítky zajímavých schopností, dovedností, odborností, kouzel a magických předmětů. Ideální pro takticky orientované hráče, které baví vymýšlení efektivních kombinací a kteří rádi bojují. Základ systému je obsažen ve třech knihách a ke hře jsou dále dostupné stovky rozšiřujících příruček.