Kostky (hlavně k10)

Hra ve velké míře používá desetistěnné kostky.

Dračí doupě

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 04:27
3
Průměr: 2.1 (27 hlasů)
1990
První česká RPG; epické příběhy hrdinů ve fantasy světech

Dračí doupě je nejstarším českým RPG a pro mnoho hráčů znamenalo první hru, kterou kdy hráli. V této hře se dobrodruhové jako elf kouzelník či hobit zloděj vydávají za dobrodružstvími ve fantasy světech. Zejména v prvních fázích se hra soustředí na procházení "jeskyní", podzemních komplexů či hradů. Dračí doupě je kopií první verze Dungeons and Dragons a z této hry si vypůjčuje mnohé. Stojí na tradičním systému ras, povolání a úrovní a bohužel trpí různorodými, nesjednocenými pravidly. Hra je rozdělena do čtyř svazků – pro začátečníky, pro pokročilé a dva svazky pro experty – kdy každý svazek „odemyká“ nové úrovně a možnosti postav.

Vampire: the Masquerade

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 19:07
5
Průměr: 4.5 (4 hlasy)
1999
Hororová hra v kůži upírů
White Wolf

Ve Vampire se hráči ponořují do světa upírů, plného rodinných klanů, pokrevních válek, pletichaření a nikdy neutuchající touhy po krvi. Kniha do detailu rozebírá reálie upíří společnosti, přednosti a slabiny upírů a jejich speciální schopnosti. Text vzbuzuje tísnivou, hororovou atmosféru. Autoři se snaží vést hráče k hrám se silným příběhem, ale systému bývá často vyčítáno, že nedává dostatek rad, kterak vzbudit hororovou atmosféru. Vampire je tak celkem náročný na Vypravěče, jenž se s tímto úkolem musí poprat sám.

World of Darkness (nový)

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 19:16
5
Průměr: 4.6 (5 hlasů)
2004
Hra v kůži smrtelníků, kteří se snaží přežít v hororové variantě skutečného světa
White Wolf

Nová řada World of Darkness, taky známá pod názvem Chronicles of Darkness, je série hororových her z temné varianty našeho světa. Zatímco stará řada WoD byla laděná do goth-punku, hrála na apokalyptické motivy a pracovala s ústřední, postupně odhalovanou dějovou linií, nový WoD je otevřenější a buduje záhadnou atmosféru, aniž by byl tolik nihilistický. Zároveň se herní prostředí přesunulo z devadesátých let do současnosti.

Hry ze staré řady WoD vycházely jako samostatně hratelné produkty. Nová řada shrnuje všechna základní pravidla do jedné knihy, která je potřeba k hraní všech dílčích her. Největších změn dostál samotný systém, který výrazně zjednodušil souboje. Základní pravidla umožňují hraní za běžné smrtelníky v pokroucené a děsivé variantě našeho světa, kde řádí upíři, vlkodlaci a jiné děti tmy.

(Poznámka: Přestože jednotlivé hry z nové série WoD vyžadují tuto základní příručku, bývají fanoušky považovány za samostatné hry, a navíc mají každá vlastní řadu rozšiřujících materiálů. Proto je i v naší databázi klasifikujeme jako samostatné hry.)

Stín meče

Napsal uživatel Thanathos dne 15.12.2008, 10:50
2
Průměr: 1.8 (14 hlasů)
1997
České fantasy RPG se spoustou povolání a ras.

Stolní RPG Stín meče vyšlo v roce 1997 ve svém druhém opraveném vydání. Navazuje na tradici her žánru fantasy, v nichž se skupina dobrodruhů vydává za dobrodružstvím. Nabízí 15 ras a 20 povolání. Celý systém je postaven na klasickém levelování a hromadění zkušeností. Ve své době se jednalo o revoluční herní systém, který dnes však působí již dosti zastarale a při životě je prakticky udržován jen lokálními partami nadšenců.

Hunter: The Vigil

Napsal uživatel Hchkrdtn dne 05.02.2010, 13:07
4
Průměr: 4 (1 hlas)
2008
Hororová hra o lovcích nadpřirozených bytostí
White Wolf

Šestá hra z nového Světa temnoty námětem navazuje na svého předchůdce Hunter: The Reckoging. Podobně jako v ní představují postavy hráčů lovce, kteří prohlédli temnotu okolního světa, přežili to a rozhodli se čelit tomu, co se skrývá ve stínech. Oproti svému předchůdci nabízí Vigil více možností jak hru pojmout, hlavně v ohledu, kým postavy jsou (od osamělé skupinky lovců až po členy náboženských řádů, různých konspirací i vládních agentur určených k boji s nadpřirozenem). Pravidlově je hra oproti hraní normálních smrtelníků rozšířená především v pravidlech pro spolupráci postav a různým frakcím lovců dává přístup k speciálním „darům“ (od relikvií, rituálů až po obskurní hi-tech zařízení).

(Poznámka: Tato hra vyžaduje knihu World of Darkness. Přestože jednotlivé hry z nové série WoD vyžadují tuto základní příručku, bývají fanoušky považovány za samostatné hry, a navíc mají každá vlastní řadu rozšiřujících materiálů. Proto je i v naší databázi klasifikujeme jako samostatné hry.)

Vampire: the Requiem

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 19:19
4
Průměr: 4 (3 hlasy)
2004
Nová verze hororové hry v kůži upírů

Nové vydání hororové hry ze světa upírů. Důraz je kladen na uvědomění si, že upírství není darem, nýbrž prokletím. Requiem je silně inspirováno svým předchůdcem Vampire: the Masquerade, přináší ale řadu inovací. V nové verzi se zcela změnily upíří klany a bylo upuštěno od souboje proslulých rivalů Camarilly a Sabbatu. Počet klanů byl snížen na pět, jednotliví členové se však od sebe již mohou výrazně lišit. Samotný život upíra není procházkou růžovou zahradou. Nikdy nekončící souboj s Bestií ve svém nitru se prolíná se snahou nezmizet ve víru dějin a stát se mocným, neboť to je to jediné, co neživot nabízí.

(Poznámka: Tato hra vyžaduje knihu World of Darkness. Přestože jednotlivé hry z nové série WoD vyžadují tuto základní příručku, bývají fanoušky považovány za samostatné hry, a navíc mají každá vlastní řadu rozšiřujících materiálů. Proto je i v naší databázi klasifikujeme jako samostatné hry.)

Promethean: The Created

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 23:18
0
Zatím nehodnoceno
2006
Hororová hra v kůži golemů a jiných uměle stvořených bytostí
White Wolf

Promethean je hororová hra z nového Světa temnoty, která nemá přímou analogii ve hrách ze starších edic. Svým námětem vychází především z příběhů o Frankensteinovi a jemu podobných, využívá ale také některé motivy ze starověkých mýtů, alchymie a moderního okultismu. Postavy hráčů se v ní vžívají do rolí Prométeanů, bytostí vytvořených z mrtvých těl a oživených pomocí mystického Božského ohně. Tato stvoření však postrádají jednu věc, a to duši. Její nabytí pro ně představuje tu nejvyšší možnou hodnotu. Hra se tak stává poutí za jejím získáním a pátráním po tom, co to vlastně znamená být člověkem.

(Poznámka: Tato hra vyžaduje knihu World of Darkness. Přestože jednotlivé hry z nové série WoD vyžadují tuto základní příručku, bývají fanoušky považovány za samostatné hry, a navíc mají každá vlastní řadu rozšiřujících materiálů. Proto je i v naší databázi klasifikujeme jako samostatné hry.)

Mage: The Awakening

Napsal uživatel irigi dne 25.07.2012, 19:12
4
Průměr: 4 (1 hlas)
2005
Mágové v hororové verzi moderního světa
White Wolf

Hra zasazená do temného moderního světa vychází v sérii nového World of Darkness a volně navazuje na předchozí verzi Mage: The Ascension. Magie je darem vidět pod roušku zdánlivě normálního světa a umění ohýbat realitu podle své vůle. Je ji však potřeba provozovat obezřetně a tak, aby vypadala pokud možno normálně, protože ostatní lidé stále lpí na iluzorní skutečnosti a tím magii ruší, jsou-li jejími svědky. Cokoliv nepřirozeného také vede k Paradoxům - magickým nehodám, které pozvolna otevírají propast mezi naším světem a světem čisté magie, odkud magie sama pochází.

(Poznámka: Tato hra vyžaduje knihu World of Darkness. Přestože jednotlivé hry z nové série WoD vyžadují tuto základní příručku, bývají fanoušky považovány za samostatné hry, a navíc mají každá vlastní řadu rozšiřujících materiálů. Proto je i v naší databázi klasifikujeme jako samostatné hry.)

Werewolf: the Forsaken

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 19:24
5
Průměr: 5 (1 hlas)
2005
Nová verze hororové hry v kůži vlkodlaků
White Wolf

I tento nástupce starší hry Werewolf: the Apocalypse staví postavy do role vlkodlaků ve Světě temnoty - ochránců přírody a posledních zbytků přirozenosti. Nová verze přináší mnoho změn, především v komunitě, v níž tito tvorové žijí, a také v tom, kým vlastně jsou. Jaké to je být zavrženým? Jaké to je vědět, že všichni v tomto i jiném světě vás mají jen za zrůdu, kterou je třeba zničit? Jaké to je vědět, že jediný, koho máte, jsou vaši bratři a sestry ve smečce? Hra o násilí, sebeovládání a přijetí vlastní zrůdnosti.

(Poznámka: Tato hra vyžaduje knihu World of Darkness. Přestože jednotlivé hry z nové série WoD vyžadují tuto základní příručku, bývají fanoušky považovány za samostatné hry, a navíc mají každá vlastní řadu rozšiřujících materiálů. Proto je i v naší databázi klasifikujeme jako samostatné hry.)