Po pádu jedné říše povstala v hlubinách jiná. V zapomenutých komnatách a jeskyních dávno ztracené Thrácie se zrodil nový hrozivý nepřítel, Minotauří král. A s ním jeho zástup psích bratrů, gnollů, lidoještěrů a dalších. Někteří tvrdí, že v Thrácii prodlívá i sama Smrt, připravena zmocnit se každého, kdo vstoupí do jejích nesvatých kaplí. Tajemství Thrácie jsou mnohá, její poklady trojnásobné.
OAR9: Caverns of Thracia je dobrodružství ze série Original Adventures Reincarnated, která přináší přetisky legendárních dobrodružství pro staré edice Dungeons & Dragons a jejich revize pro novější hry. Tento díl je remakem dobrodružství The Caverns of Thracia (1979), které patří mezi legendy rané tvorby a bývá považováno za magnum opus designérky Jennell Jaquays. Původní dílo upravuje a konvertuje do Dungeon Crawl Classics (DCC) (2012).
Představuje podzemní komplex o velikosti menšího megadungeonu (lehce přes 100 místností), inspirovaný motivy antického Řecka a jiných starověkých civilizací. V ruinách dávno zaniklého města na povrchu najdou dobrodruzi vstup do podzemního chrámu navazujícího na systém přírodních jeskyní a hlubší chrámové komplexy. Postupně objeví podzemní civilizaci otrokářských zvěrolidí i jiné znepřátelené frakce. Dungeon se vyznačuje spletitou nelineární mapou se spoustou skrytých sekcí, zajímavě členěnými prostorami, četnými smyčkami a spojnicemi mezi jednotlivými patry, což podporuje zážitek z průzkumu a objevování. Pro designérku je typické taky používání mnohých nebojových překážek, hříček nebo puzzlů a důraz na práci s frakcemi. Nejenže dungeon obývají vzájemně nepřátelské strany, ale dynamický systém náhodných setkání je pomáhá překvapivě vnášet do hry.
278stránkovou knihu tvoří několik částí. Úvod je věnován rozhovorům a esejím o předloze a jejím významu pro další vývoj designu dungeonů. Následuje kompletní přetisk původního dobrodružství z kvalitního skenu. Více než polovinu knihy pak tvoří nový remake a konverze dobrodružství. Ta je velice věrná přeloze – zachovává prakticky stejný „obsah“ (poklady, počty nepřátel…) a výrazněji ho nerozšiřuje, zároveň je ale dobrodružství kompletně reorganizované, opatřené novými texty a vysvětleními, popisy, ilustracemi, pomůckami pro hráče apod. a samozřejmě taky zkonvertované do DCC.
K dobrodružství vznikla menší série dalších doplňků, viz ediční řada DCC Caverns of Thracia.
Souběžně vyšla i verze Caverns of Thracia pro D&D 5e (2025), zajímavá tím, že ačkoli se z velké části shoduje s touto knihou (úvodní články, přetisk originálu) a obsah dobrodružství zůstává v hrubých rysech stejný, samotné texty a popisy herních lokací jsou odlišné a laděné do jiného stylu – verze pro DCC je laděná do žánru drsnější swords & sorcery, zatímco verze pro D&D 5e ladí dobrodružství do epičtější vysoké fantasy.