Novinky v češtině a slovenštině

0
Dračák na cesty (2025) – Minimalistická hra odvozená od „vyprávěcího dračáku“
0
Houbový hvozd (2025) – Hledání léku v surrealistickém a nebezpečném houbovém hvozdu
5
Záhady města Kalus (2025) – Systémově neutrální kampaň ze světa Neviditelné knihy
3
Nové krysy ve starém Bastionu (2023) – Minidungeon v podzemí hotelu čelícího invazi myšovitých hybridů
0
Tharmovy děti (2025) – Vyšetřování záhadných zmizení v podhorském městečku
0
Země České 1419 (2025) – Dark fantasy herní prostředí z husitských Čech
5
Zaklínač (2018) – Hra zasazená do drsného fantasy světa z videoher o Zaklínačovi
0
Za hadí dýkou (2025) – Menší dungeon v podobě hadího chrámu
0
Apokalypsa 2.0 (2025) – Pravidla pro apokalyptické události a zbraně hromadného ničení
0
Stříbrné dublony Krvavé baronky (2025) – Minikampaň o hledání pirátského pokladu v tropickém souostroví
4
Duchové slaniska (2019) – Epizodní dobrodružství odehrávající se na moři
0
Klášter žabího boha (2024) – Menší pointcrawl a větší dungeon s žabí tématikou
0
Tajemství Archy B (2024) – Dobrodružství na lodi vilného mimozemšťana, který chce zachránit svůj druh
0
Dungeonová kuchyně 23 – sborník příspěvků (2025) – Sborník dobrodružství vzniklých v designérském jamu RPG Fóra
0
Zborník Dungeonovej kuchyne 4 (2025) – Sborník dobrodružství vzniklých v designérském jamu RPG Fóra

Nejnovější hodnocení

Stojí za pozornost

5
Monster Manual (D&D 5e, 2014) (2014) – Základní bestiář páté edice D&D
5
RuneQuest: Starter Set (2021) – Krabice pro snazší seznámení se hrou RuneQuest a světem Glorantha
4
Only War (2012) – RPG z prostředí Warhammer 40.000 v roli členů Imperiální gardy
4
Krajiny za obzorem: Stíny jihu (2009) – Geografický modul pro svět Asterion, popisující Državy, panství temného boha Khara
4
Cowboys With Big Hearts (2022) – Vyprávěcí hra o kovbojích na prahu smrti, kteří vyrážejí na poslední akci
4
The Dying Earth Roleplaying Game (2001) – Situační fantasy RPG na motivy díla Jacka Vance
5
Cold City (2007) – Temná, špionážní hra situovaná do rozděleného Berlína na počátku studené války
4
The Red Book of Magic (2020) – Příručka o runové a duchovní magii pro RQG
4
Prince Valiant: The Storytelling Game (1989) – Jednoduché, mýticko-středověké RPG zasazené do doby Artušovských legend
5
The Mountain Witch (2005) – Samurajské drama, jehož hlavním tématem jsou důvěra a zrada
4
D&D Essentials Kit (2019) – Nová krabicová verze zjednodušených pravidel s dobrodružstvím
4
Mutants & Masterminds (2e) (2005) – Druhá edice superhrdinské hry postavené na systému d20
5
The Witcher / Zaklínač (2018) – Hra zasazená do drsného fantasy světa z videoher o Zaklínačovi
5
The Gardens Of Ynn (revidované) (2024) – Průběžně generované pointcrawlové dobrodružství v kouzelné zahradě
5
Ultraviolet Grasslands and the Black City (1e) (2019) – Kampaň, v níž hráči cestují s karavanou po psychedelickém postpokalyptickém světě

Nové přírůstky v databázi

Grimtooth’s Old School Traps (D&D 5e)

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2024
Sborník více než 150 záludných a humorných pastí z oblíbené klasické série

OAR8: Grimtooth’s Old School Traps je sborník pastí pro pátou edici Dungeons & Dragons (2014). Na rozdíl od jiných titulů série Original Adventures Reincarnated není remakem žádného klasického dobrodružství, místo toho sbírá a restauruje výběr více než 150 humorných a záludných pastí, které původně vyšly v 80. a 90. letech v různých dílech série Grimtooth's Traps. Populární série příruček tehdy představovala všelijaké drtiče, kráječe, důmyslná propadla, lepiče a jiné šílené pasti, které zaručeně zahubí každého dobrodruha – pro svoji záludnost a smrtelnost určené spíš pro zasmání než k reálnému využití ve hře.

Kniha začíná sérií esejů o předlohách a jejich historickém významu. Na rozdíl od jiných dílů série Original Adventures Reincarnated neobsahuje skeny originálních příruček (protože vybírá pasti z různých zdrojů). Převážnou většinu rozsahu pak tvoří představení jednotlivých pastí, vždy opatřených podrobnou ilustrací, popisem a vůbec poprvé i mechanickou implementací pro případ, že by se je nějaký obzvlášť krutý Dungeon Master skutečně rozhodl použít ve hře.

Souběžně s touto knihou vyšla i verze Grimtooth’s Old School Traps (2024) pro DCC (2012).

The Egyptian Trilogy

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
1982
Rozšíření a trojice dobrodružství z Achnatonova Egypta

The Egyptian Trilogy je 84stránkové tematické rozšíření a dobrodružství pro historickou hru Man, Myth & Magic (1982). Zatímco základní hra předpokládá zasazení do dob Římské říše, tento doplněk se zaměřuje na starověký Egypt v době krále Achnatona, kolem roku 1375 před naším letopočtem, a přináší materiály pro hraní v tomto prostředí. Stručně představuje dobové reálie, egyptskou mytologii, monoteistickou víru v Atona a její třenice s tradičním kněžstvem. To doplňuje o nová pravidla: nové národy, desítky nových hráčských povolání, kouzel, zbraní a jiného vybavení, pravidla pro jízdu na válečných vozech a nový systém náhodných setkání.

Samotné dobrodružství – opatřené označením „dobrodružství číslo 2“ (v návaznosti na ta ze základní příručky) – je rozdělené do tří epizod, které hráčům postupně ukážou hlavní kulturní i politické výzvy Achnatonovy říše. Vše začne krádeží mocného artefaktu z Achnatonovy sbírky a následný děj hráče protáhne intrikami, náboženským svárem i prastarými hrobkami.

Caverns of Thracia (OAR, DCC)

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2025
Remake a konverze slavného dungeonu s antickými motivy

Po pádu jedné říše povstala v hlubinách jiná. V zapomenutých komnatách a jeskyních dávno ztracené Thrácie se zrodil nový hrozivý nepřítel, Minotauří král. A s ním jeho zástup psích bratrů, gnollů, lidoještěrů a dalších. Někteří tvrdí, že v Thrácii prodlívá i sama Smrt, připravena zmocnit se každého, kdo vstoupí do jejích nesvatých kaplí. Tajemství Thrácie jsou mnohá, její poklady trojnásobné.

OAR9: Caverns of Thracia je dobrodružství ze série Original Adventures Reincarnated, která přináší přetisky legendárních dobrodružství pro staré edice Dungeons & Dragons a jejich revize pro novější hry. Tento díl je remakem dobrodružství The Caverns of Thracia (1979), které patří mezi legendy rané tvorby a bývá považováno za magnum opus designérky Jennell Jaquays. Původní dílo upravuje a konvertuje do Dungeon Crawl Classics (DCC) (2012).

Představuje podzemní komplex o velikosti menšího megadungeonu (lehce přes 100 místností), inspirovaný motivy antického Řecka a jiných starověkých civilizací. V ruinách dávno zaniklého města na povrchu najdou dobrodruzi vstup do podzemního chrámu navazujícího na systém přírodních jeskyní a hlubší chrámové komplexy. Postupně objeví podzemní civilizaci otrokářských zvěrolidí i jiné znepřátelené frakce. Dungeon se vyznačuje spletitou nelineární mapou se spoustou skrytých sekcí, zajímavě členěnými prostorami, četnými smyčkami a spojnicemi mezi jednotlivými patry, což podporuje zážitek z průzkumu a objevování. Pro designérku je typické taky používání mnohých nebojových překážek, hříček nebo puzzlů a důraz na práci s frakcemi. Nejenže dungeon obývají vzájemně nepřátelské strany, ale dynamický systém náhodných setkání je pomáhá překvapivě vnášet do hry.

278stránkovou knihu tvoří několik částí. Úvod je věnován rozhovorům a esejím o předloze a jejím významu pro další vývoj designu dungeonů. Následuje kompletní přetisk původního dobrodružství z kvalitního skenu. Více než polovinu knihy pak tvoří nový remake a konverze dobrodružství. Ta je velice věrná přeloze – zachovává prakticky stejný „obsah“ (poklady, počty nepřátel…) a výrazněji ho nerozšiřuje, zároveň je ale dobrodružství kompletně reorganizované, opatřené novými texty a vysvětleními, popisy, ilustracemi, pomůckami pro hráče apod. a samozřejmě taky zkonvertované do DCC.

K dobrodružství vznikla menší série dalších doplňků, viz ediční řada DCC Caverns of Thracia.

Souběžně vyšla i verze Caverns of Thracia pro D&D 5e (2025), zajímavá tím, že ačkoli se z velké části shoduje s touto knihou (úvodní články, přetisk originálu) a obsah dobrodružství zůstává v hrubých rysech stejný, samotné texty a popisy herních lokací jsou odlišné a laděné do jiného stylu – verze pro DCC je laděná do žánru drsnější swords & sorcery, zatímco verze pro D&D 5e ladí dobrodružství do epičtější vysoké fantasy.

Carcass Crawler: Issue #5

Vložil(a) tochalius dne
0
Bez hodnocení
2025
Páté číslo časopisu pro OSE s novými povoláními, bestiářem, dobrodružstvím a dalšími doplňky

Páté číslo časopisu Carcass Crawler od Necrotic Gnome. Na 36 stranách nabízí rozšíření pro Old-School Essentials (2017), jmenovitě:

  • Povolání – ratling, changeling.
  • Rasy – ratling, changeling.
  • Triky – jednoduchá kouzla pro uživatele mystické magie.
  • Postavy na 0. úrovni – generátor postav na 0. úrovni a tipy na vedení funnelu v OSE.
  • Zvláštní materiály – pravidla pro zbraně a zbroje z neobvyklých materiálů (kostěné, kamenné, bronzové, adamantiové, mithrilové a stříbrné).
  • Rozšířené jedy – nové typy jedů.
  • Kouzelné meče – generátor kouzelných mečů.
  • Jezerní a říční nestvůry – 8 nových nestvůr (obří bobr, ropuchodlak nebo sladkovodní ježibaba).
  • Up Chaos River – Hexcrawl na řece o 12 popsaných lokacích a závěrečný dungeon o 16 místnostech, dobrodružství pro postavy na 0. nebo 1. úrovni. 

…And the Gods Will Have Their Way

Vložil(a) tochalius dne
0
Bez hodnocení
1984
Turnajové dobrodružství, ve kterém dobrodruzi hledají legendárního krále v alternativní realitě

RPGA8: …And the Gods Will Have Their Way je 12stránkové, původně turnajové dobrodružství určené postavám na 4. až 7. úrovni v Advanced Dungeons & Dragons (1978), osmé a poslední ze série RPGA – Role Playing Game Association. Dobrodružství nebylo publikováno samostatně, vyšlo jako součást 19. čísla zinu Polyhedron (1984). Družina se přesune do alternativní reality, z níž musí přivést krále Llywelyna. Jde o dobrodružství v divočině a závěrečném minidungeonu.

Dějově dobrodružství navazuje na RPGA7: Llywelyn's Tomb (1984) a uzavírá kampaň o osmi scénářích Prophecy of Brie. Později bylo spojeno s RPGA5: Riddle of Dolmen Moor (1983), RPGA6: Incants of Ishcabeble (1984) a RPGA7: Llywelyn's Tomb (1984) do modulu C5: The Bane of Llywelyn (1985).

Dobrodružství bylo poprvé hráno na setkání Gen Con XVI (1983).

Llywelyn's Tomb

Vložil(a) tochalius dne
3
Průměr: 3 (1 hlas)
1984
Turnajový dungeon plný nemrtvých

RPGA7: Llywelyn's Tomb je 8stránkové, původně turnajové dobrodružství určené postavám na 4. až 7. úrovni v Advanced Dungeons & Dragons (1978), sedmé ze série RPGA – Role Playing Game Association. Dobrodružství nebylo publikováno samostatně, vyšlo jako součást 18. čísla zinu Polyhedron (1984). Dobrodruzi musejí vyřešit hádanku, otevřít hrobku, probojovat se zástupy nemrtvých a najít tělo legendárního krále Llywelyna. Jde o výrazně bojové dobrodružství v dungeonu.

Dějově dobrodružství navazuje na RPGA6: Incants of Ishcabeble (1984) a tvoří sedmou část kampaně o osmi scénářích Prophecy of Brie. Později bylo spojeno s RPGA5: Riddle of Dolmen Moor (1983), RPGA6: Incants of Ishcabeble (1984) a RPGA8: …and the Gods Will Have Their Way (1984) do modulu C5: The Bane of Llywelyn (1985).

Dobrodružství bylo poprvé hráno na setkání Gen Con XVI (1983).

The Incants of Ishcabeble

Vložil(a) tochalius dne
0
Bez hodnocení
1984
Turnajové dobrodružství, ve kterém dobrodruzi pátrají v kouzelníkově věži

RPGA6: The Incants of Ishcabeble je 8stránkové, původně turnajové dobrodružství určené postavám na 4. až 7. úrovni v Advanced Dungeons & Dragons (1978), šesté ze série RPGA – Role Playing Game Association. Dobrodružství nebylo publikováno samostatně, vyšlo jako součást 17. čísla zinu Polyhedron (1984). Úkolem dobrodruhů je najít ve věži mága Ishcabebla zaklínadlo, pomocí kterého otevřou magicky chráněnou hrobku legendárního krále Llywelyna. Jde o dobrodružství v dungeonu s důrazem na logické řešení problémů.

Dějově dobrodružství navazuje na RPGA5: The Riddle of Dolmen Moor (1983) a tvoří šestou část kampaně o osmi scénářích Prophecy of Brie. Později bylo spojeno s RPGA5: Riddle of Dolmen Moor (1983), RPGA7: Llywelyn's Tomb (1984) a RPGA8: …And the Gods Will Have Their Way (1984) do modulu C5: The Bane of Llywelyn (1985).

Dobrodružství bylo poprvé hráno na setkání Gen Con XVI (1983).

The Riddle of Dolmen Moor

Vložil(a) tochalius dne
0
Bez hodnocení
1983
Turnajové dobrodružství, ve kterém dobrodruzi hledají hrobku legendárního krále

RPGA5: The Riddle of Dolmen Moor je 8stránkové, původně turnajové dobrodružství určené postavám na 4. až 7. úrovni v Advanced Dungeons & Dragons (1978), páté ze série RPGA – Role Playing Game Association. Dobrodružství nebylo publikováno samostatně, vyšlo jako součást 16. čísla zinu Polyhedron (1983). Dobrodruzi hledají hrobku legendárního krále Llywelyna na mohylami posetém vřesovišti. Jde o dobrodružství na řece a v divočině plné bojů s nemrtvými.

Dějově dobrodružství navazuje na RPGA4: The Elixir of Life (1983) a tvoří pátou část kampaně o osmi scénářích Prophecy of Brie. Později bylo spojeno s RPGA6: Incants of Ishcabeble (1984), RPGA7: Llywelyn's Tomb (1984) a RPGA8: …And the Gods Will Have Their Way (1984) do modulu C5: The Bane of Llywelyn (1985).

Dobrodružství bylo poprvé hráno na setkání Gen Con XVI (1983).

The Elixir of Life

Vložil(a) tochalius dne
0
Bez hodnocení
1983
Dvojice turnajových dobrodružství, ve kterých dobrodruzi hledají vybavení ztraceného krále a elixír života

Pellhamské království je v ohrožení. Vyřešit jeho potíže a upokojit lid může jedině návrat velkého krále Llywelyna. Před jeho vzkříšením je třeba vykonat mnoho úkolů – úkolů, jimiž jste byli pověřeni VY. K jejich dokončení musíte rozluštit mystická tajemství i překonat krajní nebezpečí. Obstojíte přede všemi výzvami?

RPGA4: The Elixir of Life je 16stránkové, původně turnajové dobrodružství určené postavám na 4. až 7. úrovni v Advanced Dungeons & Dragons (1978), čtvrté ze série RPGA – Role Playing Game Association, která vycházela výhradně pro členy sdružení. Modul se skládá ze dvou krátkých scénářů v divočině. V prvním z nich, The Perils of Symbolism, je úkolem dobrodruhů je přinést přilbu a bandalír ztraceného krále Llywelyna z doupěte gobrů. Ve druhém, Divine Wine, družina hledá v divočině a zrcadlovém bludišti elixír života.

Dobrodružství tvoří druhou čtvrtinu tažení o osmi scénářích Prophecy of Brie. Později byla spojena s předcházejícími dvěma dobrodružstvími z RPGA3: The Forgotten King (1983) do modulu C4: To Find a King (1985), určeného pro širokou veřejnost. Dějově na modul navazuje RPGA5: Riddle of Dolmen Moor (1983).

Dobrodružství byla poprvé hrána na setkání Gen Con XVI (1983).

The Forgotten King

Vložil(a) tochalius dne
0
Bez hodnocení
1983
Dvojice turnajových dobrodružství, ve kterých dobrodruzi hledají mystické zařízení a klíč

Nejvyšší rada Pellhamu se zmítá v problémech. Nespokojení obyvatelé tvrdí, že od sesazení posledního krále před téměř dvěma sty lety se nic nedaří a k horšímu se mění i politická situace. Naději v podobě dávného proroctví přináší mnišský řád Bratří z Brie. V hodině největší nouze prý povstane dávno zapomenutý král a nastolí řád. Prokážete, že čas proroctví skutečně nastal? Podaří se vám získat klíče of hrobky Zapomenutého krále? Proroctví se nenaplní, dokud neuspějete!

RPGA3: The Forgotten King je 16stránkové, původně turnajové dobrodružství určené postavám na 4. až 7. úrovni v Advanced Dungeons & Dragons (1978), třetí ze série RPGA – Role Playing Game Association, která vycházela výhradně pro členy sdružení. Modul se skládá ze dvou krátkých scénářů v divočině. V prvním z nich, The Wheel of Time, družina hledá druidské zařízení schopné předpovídat astronomické jevy. Jde o dobrodružství v divočině se závěrečnou hádankou. Ve druhém, The Locksmith, družina cestuje do horské usedlosti, kde má od barona Krella jakýmkoliv způsobem získat klíč k hrobce krále Llywelyna. Na konci ji čeká možný boj s konkurenční družinou.

Dobrodružství tvoří první čtvrtinu tažení o osmi scénářích Prophecy of Brie. Později byla spojena s navazujícími dvěma dobrodružstvími z RPGA4: The Elixir of Life (1983) do modulu C4: To Find a King (1985), určeného pro širokou veřejnost.

Dobrodružství byla poprvé hrána na setkání Gen Con XVI (1983).