Mytologie/folklór

Produkty vycházející z reálných legend, bájí, mýtů a příbězích o bozích nebo stvoření světa, ať už Řeckých, Egyptských, nebo třeba Aztéckých. Anebo materiály zabývající se různými přírodními duchy nebo kouzelnými skřítky.

Vampire: the Requiem

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 19:19
4
Průměr: 4 (3 hlasy)
2004
Nová verze hororové hry v kůži upírů

Nové vydání hororové hry ze světa upírů. Důraz je kladen na uvědomění si, že upírství není darem, nýbrž prokletím. Requiem je silně inspirováno svým předchůdcem Vampire: the Masquerade, přináší ale řadu inovací. V nové verzi se zcela změnily upíří klany a bylo upuštěno od souboje proslulých rivalů Camarilly a Sabbatu. Počet klanů byl snížen na pět, jednotliví členové se však od sebe již mohou výrazně lišit. Samotný život upíra není procházkou růžovou zahradou. Nikdy nekončící souboj s Bestií ve svém nitru se prolíná se snahou nezmizet ve víru dějin a stát se mocným, neboť to je to jediné, co neživot nabízí.

(Poznámka: Tato hra vyžaduje knihu World of Darkness. Přestože jednotlivé hry z nové série WoD vyžadují tuto základní příručku, bývají fanoušky považovány za samostatné hry, a navíc mají každá vlastní řadu rozšiřujících materiálů. Proto je i v naší databázi klasifikujeme jako samostatné hry.)

Promethean: The Created

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 23:18
0
Zatím nehodnoceno
2006
Hororová hra v kůži golemů a jiných uměle stvořených bytostí
White Wolf

Promethean je hororová hra z nového Světa temnoty, která nemá přímou analogii ve hrách ze starších edic. Svým námětem vychází především z příběhů o Frankensteinovi a jemu podobných, využívá ale také některé motivy ze starověkých mýtů, alchymie a moderního okultismu. Postavy hráčů se v ní vžívají do rolí Prométeanů, bytostí vytvořených z mrtvých těl a oživených pomocí mystického Božského ohně. Tato stvoření však postrádají jednu věc, a to duši. Její nabytí pro ně představuje tu nejvyšší možnou hodnotu. Hra se tak stává poutí za jejím získáním a pátráním po tom, co to vlastně znamená být člověkem.

(Poznámka: Tato hra vyžaduje knihu World of Darkness. Přestože jednotlivé hry z nové série WoD vyžadují tuto základní příručku, bývají fanoušky považovány za samostatné hry, a navíc mají každá vlastní řadu rozšiřujících materiálů. Proto je i v naší databázi klasifikujeme jako samostatné hry.)

Bestiář

Napsal uživatel Fafrin dne 17.05.2020, 17:57
0
Zatím nehodnoceno
2012
Více než stovka bytostí pro vaše dobrodružství, od obyčejných lidí po netvory.

První oficiální doplněk pro Dračí Doupě II. Obsahuje více než stovku bytostí od lidí, přes zvířata a netvory, po běsy, nemrtvé a oživené. Bytosti jsou rozpracovány podrobněji, než v základních pravidlech, je věnována péče například tomu jak jednají, v jakých prostředích se vyskytují nebo námětům pro jejich použití v dobrodružstvích.

Přináší také několik nových mechanik, například pro "Hejna" drobných tvorů nebo pro "Prastaré" - mocné bytosti nabízející výzvu pro postavy na vysokých úrovních. Dále nové zvláštní schopnosti pro bytosti a návod jak bytosti tvořit.

Hunter: The Vigil

Napsal uživatel Hchkrdtn dne 05.02.2010, 13:07
4
Průměr: 4 (1 hlas)
2008
Hororová hra o lovcích nadpřirozených bytostí
White Wolf

Šestá hra z nového Světa temnoty námětem navazuje na svého předchůdce Hunter: The Reckoging. Podobně jako v ní představují postavy hráčů lovce, kteří prohlédli temnotu okolního světa, přežili to a rozhodli se čelit tomu, co se skrývá ve stínech. Oproti svému předchůdci nabízí Vigil více možností jak hru pojmout, hlavně v ohledu, kým postavy jsou (od osamělé skupinky lovců až po členy náboženských řádů, různých konspirací i vládních agentur určených k boji s nadpřirozenem). Pravidlově je hra oproti hraní normálních smrtelníků rozšířená především v pravidlech pro spolupráci postav a různým frakcím lovců dává přístup k speciálním „darům“ (od relikvií, rituálů až po obskurní hi-tech zařízení).

(Poznámka: Tato hra vyžaduje knihu World of Darkness. Přestože jednotlivé hry z nové série WoD vyžadují tuto základní příručku, bývají fanoušky považovány za samostatné hry, a navíc mají každá vlastní řadu rozšiřujících materiálů. Proto je i v naší databázi klasifikujeme jako samostatné hry.)

Werewolf: the Forsaken

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 19:24
5
Průměr: 5 (1 hlas)
2005
Nová verze hororové hry v kůži vlkodlaků
White Wolf

I tento nástupce starší hry Werewolf: the Apocalypse staví postavy do role vlkodlaků ve Světě temnoty - ochránců přírody a posledních zbytků přirozenosti. Nová verze přináší mnoho změn, především v komunitě, v níž tito tvorové žijí, a také v tom, kým vlastně jsou. Jaké to je být zavrženým? Jaké to je vědět, že všichni v tomto i jiném světě vás mají jen za zrůdu, kterou je třeba zničit? Jaké to je vědět, že jediný, koho máte, jsou vaši bratři a sestry ve smečce? Hra o násilí, sebeovládání a přijetí vlastní zrůdnosti.

(Poznámka: Tato hra vyžaduje knihu World of Darkness. Přestože jednotlivé hry z nové série WoD vyžadují tuto základní příručku, bývají fanoušky považovány za samostatné hry, a navíc mají každá vlastní řadu rozšiřujících materiálů. Proto je i v naší databázi klasifikujeme jako samostatné hry.)

Polaris

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 22:28
5
Průměr: 4.6 (5 hlasů)
2005
Tragická hra bez vypravěče, v níž postavami jsou mýtičtí rytíři dalekého severu
Ben Lehman

Polaris je hra s velmi poetickým a tragickým prostředím - vždyť postavami jsou rytíři Řádu hvězd, kteří svádí marný a předem prohraný boj s démony Úsvitu o osudy celého světa. Hra nemá Vypravěče, účastní se jí 3-5 hráčů, kteří se střídají v samostatných scénách. Úlohu vypravěče zastávají každému hráči jeho spoluhráči, z nichž každý má na starosti nějakou oblast příběhu a prostředí (jeden překážky a nepřátele, další blízké vztahy, atd...). Hra se může pyšnit i mnohými dalšími inovativními mechanikami, například systémem vyhodnocování, který používá nejen kostky, ale i rituální fráze a řečnické obraty s jasně danými efekty.

Hry mocných

Napsal uživatel Fafrin dne 17.05.2020, 18:13
0
Zatím nehodnoceno
2013
Příručka pro postavy na vysoké úrovni - nová povolání, stovka zvláštních schopností, organizace, oddíly, bestiář a další.

Příručka nabízí náplň pro hrdiny, kteří již za sebou mají desítky dobrodružství a vystoupali vysoko na žebříčku moci - jak získat pozici, jak ji udržet a jak prosadit své cíle.

A také jak hrát takovou hru, jak vystavět mocnou postavu, stanovit motivace a cíle, zasadit ji vhodně do fungujícího světa a hledat dobrodružství hodná skupiny mocných postav.

Příručka nabízí desítku mocných mistrovských povolání a stovku zvláštních schopností pro tyto postavy. Nové herní mechaniky - nákazy, oddíly, organizace, válečné stroje.

Představen je také vzorový svět a několik ukázkových oddílů a bestií.

Vampire: the Masquerade

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 19:07
5
Průměr: 4.5 (4 hlasy)
1999
Hororová hra v kůži upírů
White Wolf

Ve Vampire se hráči ponořují do světa upírů, plného rodinných klanů, pokrevních válek, pletichaření a nikdy neutuchající touhy po krvi. Kniha do detailu rozebírá reálie upíří společnosti, přednosti a slabiny upírů a jejich speciální schopnosti. Text vzbuzuje tísnivou, hororovou atmosféru. Autoři se snaží vést hráče k hrám se silným příběhem, ale systému bývá často vyčítáno, že nedává dostatek rad, kterak vzbudit hororovou atmosféru. Vampire je tak celkem náročný na Vypravěče, jenž se s tímto úkolem musí poprat sám.

Mage: The Awakening

Napsal uživatel irigi dne 25.07.2012, 19:12
4
Průměr: 4 (1 hlas)
2005
Mágové v hororové verzi moderního světa
White Wolf

Hra zasazená do temného moderního světa vychází v sérii nového World of Darkness a volně navazuje na předchozí verzi Mage: The Ascension. Magie je darem vidět pod roušku zdánlivě normálního světa a umění ohýbat realitu podle své vůle. Je ji však potřeba provozovat obezřetně a tak, aby vypadala pokud možno normálně, protože ostatní lidé stále lpí na iluzorní skutečnosti a tím magii ruší, jsou-li jejími svědky. Cokoliv nepřirozeného také vede k Paradoxům - magickým nehodám, které pozvolna otevírají propast mezi naším světem a světem čisté magie, odkud magie sama pochází.

(Poznámka: Tato hra vyžaduje knihu World of Darkness. Přestože jednotlivé hry z nové série WoD vyžadují tuto základní příručku, bývají fanoušky považovány za samostatné hry, a navíc mají každá vlastní řadu rozšiřujících materiálů. Proto je i v naší databázi klasifikujeme jako samostatné hry.)

Dračí doupě II

Napsal uživatel Markus dne 29.07.2011, 14:02
4
Průměr: 3.6 (27 hlasů)
2011
Dobrodružná fantasy hra s nádechem slovanských bájí; nástupce nejstaršího českého RPG

Dračí doupě II navazuje na tradici prvního českého RPG, které vzniklo v roce 1990. I zde se hráči vžijí do role elfů, trpaslíků a jiných fantastických dobrodruhů, kteří putují světem v honbě za slávou, bohatstvím a nebezpečím. Dobrodruhové si mohou volit z 5 základních a 10 pokročilých povolání (například: lovec, mastičkář, vědmák). V porovnání s původními pravidly nabízí nová verze větší důraz na příběh i atmosféru a především pak jednotný (a jednoduchý) systém pravidel, který umožní stejným způsobem vyhodnotit každou situaci od boje až po řečnické klání. Celá hra je tentokrát vtěsnána do jediné knihy, kde najdete vše od tvorby postavy až po rady pro tvorbu dobrodružství.