Příběhy Impéria (původní)

Vložil(a) Ecthelion dne
5
Průměr: 4.4 (22 hlasů)
2009
Přepracování systému Fate pro viktoriánský svět plný kouzel a tajemna

Příběhy Impéria jsou původní česká RPG hra, která používá značně upravený systém Fate 2.0 a obsahuje kompletní popis prostředí viktoriánského 19. století plného kouzel a tajemna. Gentlemani a dámy zde prožívají své osudy v době britského Impéria, jaké nikdy předtím nebylo a již nikdy nebude. Od tajemných britských ostrovů, které se utápí v magických mlhách, přes džungle Indie a pouště Afriky, až po podivnou a nedostupnou Zemi kouzel zde mohou zažít napětí a dobrodružství.

Základní příručka (2009) obsahuje ve formě jedné knihy vše, co budou hráči ke hře potřebovat (včetně mnoha zápletek, které mohou při hraní využít), a systém sám dává důraz na vyprávění a splétání příběhů. Alternativně jsou dostupné:

  • Zjednodušená verze (2009): Zdarma dostupná, krácená verze plné příručky.
  • Rozšířená krabicová verze (2016): Obsahuje základní příručku, a navíc ještě sešit s dodatečným představením herního světa, ukázkové dobrodružství, připravené postavy, mapu Londýna a další doplňky

Po čtrnácti letech vyšla nová „edice“, přepracované Příběhy Impéria (2023), které výrazně mění text hry i podobu pravidel na základě dlouhých let zkušeností a zpětné vazby hráčů.

Rodina RPG her
Systém
Vydavatel

Externí recenze a shrnutí

Produkty pro tuto hru

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
5
Průměr: 5 (2 hlasů)
Hodnota
100.00
Fuller Street 2016 Příručka světa Malý kousek světa Příběhů Impéria Čeština
0
Bez hodnocení
Příběhy Impéria (krabice) 2016 Základní pravidla Krabicové vydání Příběhů impéria s několika rozšiřujícími sešity, kostkami a dalšími doplňky Čeština
0
Bez hodnocení
První dobrodružství 2016 Dobrodružství Vzorové dobrodružství pro Příběhy Impéria s názorným vysvětlením pravidel Čeština
5
Průměr: 4.3 (4 hlasů)
Hodnota
85.00
Kniha dobrodružství 2012 Rozšiřující pravidla Rozšíření Příběhů Impéria o vojenství, dobrodružné výpravy, vynálezy, Férii... Čeština
5
Průměr: 4.8 (5 hlasů)
Hodnota
96.00
Rukověť mága 2010 Rozšiřující pravidla Rozšiřující příručka Příběhů Impéria věnovaná magii a rituálům Čeština
5
Průměr: 4.4 (8 hlasů)
Hodnota
87.50
Příběhy Impéria (základní příručka) 2009 Základní pravidla Základní příručka viktoriánské fantasy hry Příběhy Impéria Čeština
0
Bez hodnocení
Příběhy Impéria (zjednodušená verze) 2009 Alternativní základní pravidla Zjednodušené Příběhy Impéria obsahující jak hratelné mechaniky, tak prostředí Čeština

4

I když fantasy steampunková viktoriánská Anglie není úplně můj šálek čaje, je velmi hezky zpracovaná a rozvedená do přiměřených detailů. Je to fantasy postavená na reálných základech, což je pro mě vždy výhoda, byť jsem se sni v jedné hře k těm skutečným fantasy prvkům nedostal, abych je mohl posoudit.

Systém je osekaný Fate, který by mi měl vyhovovat, ale mám s ním dva problémy. První jsou aspekty, u kterých jsem v žádné hře s různými Vypravěči neviděl negativní vyvolání, a začínám mít dojem, že jejich fungování zamýšleným způsobem vyžaduje nějaký způsob, který se u jednorázových her nebo krátkých kampaní nemůže projevit. Druhý problém se týká domlouvání a určování možných výsledků akce před hodem, což vlastně každé postavě dává schopnost nahlédnout do blízké budoucnosti a případně odmítnout podstoupit akci, která se ukáže jako potenciálně příliš nebezpečná - nebo ji naopak stupňovat. Při hraní mě tenhle přístup až příliš vytrhuje z ponoření do postavy, i když někteří Vypravěči tento efekt dokázali potlačit.

Z těchto důvodů dávám jen čtyři hvězdičky.

4

Obsáhle viz má anotace.

Příběhy Impéria jsou především o onom světě - o steampunkově-magické verzi Viktoriánské Anglie v době jejího největšího rozmachu. Najdete tam všechno cool - kouzla, irské sidhe a skřítky, Faerii, steampunk (páru), clockworkpunk (hodinové strojky, golemy-automatony...), vzducholodě a mnoho dalšího. A... funguje to. Autoři našli perfektní rovnováhu mezi "dostat tam co nejvíc" a "nedat tam příliš mnoho", takže věci do sebe zapadají a ladí, aniž by se to mezi sebou tlouklo. Na pohled to nevypadá až tak úžasně, ale ve skutečnosti to je hodně těžké udělat správně a tady se to skutečně povedlo.

Příběhy Impéria používají (i z důvodů doby vzniku) 2. edici Fate ořezanou na kost - a bohužel až příliš mnoho. Chápu zamýšlený minimalismus s důrazem na příběhovost a chápu i zájem udělat hru co nejpřístupnější nováčkům, ale právě kvůli té příběhovosti by neuškodilo přidat některé mechaniky ze 4. edice, klidně jako rozšiřující materiál - i když ne, že byste si to snadno nemohli doplnit sami. Tento minimalismus je silou, ale i slabinou Příběhů impéria - činí je jednoduchými, ale vlastně se vzdává toho využít sílu, která se ve Fate skrývá, a to i co do možností mechanik podporujících příběhy a vyprávění a pomáhajících vypravěči i hráčům se strukturováním příběhu.

4

Tato pravidla pro mně byla příjemnou změnou, jak z pohledu mechanik tak prostředím. dlouhodobě bych u nich sice nezůstal ale na odreágování od epických příběhů Drd 1.6 nebo dračí hlídky rozhodně doporučuji

3

Sympatické minimalistické RPGčko. Na dlouhou kampaň to není, má tendenci se brzy ohrát. Na druhou stranu prostředí a ilustrace jsou naprosto boží :).