Příběhy Impéria

5
Průměr: 5 (6 hodnocení)
Přepracování systému Fate pro viktoriánský svět plný kouzel a tajemna
Jonáš a Kryštof Ferencovi
2009

Příběhy Impéria jsou původní česká RPG hra, která používá značně upravený systém Fate a obsahuje kompletní popis prostředí viktoriánského 19. století plného kouzel a tajemna. Gentlemani a dámy zde prožívají své osudy v době britského Impéria, jaké nikdy předtím nebylo a již nikdy nebude. Od tajemných britských ostrovů, které se utápí v magických mlhách, přes džungle Indie a pouště Afriky, až po podivnou a nedostupnou Zemi kouzel zde mohou zažít napětí a dobrodružství. V jedné knize je obsaženo vše, co budou hráči ke hře potřebovat (včetně mnoha zápletek, které mohou při hraní využít), a systém sám dává důraz na vyprávění a splétání příběhů.

Bezva svět pro FATE

5

Využití zajímavého a fungujícího systému a k němu přidán zajímavý a netradiční svět, ale na zase tak moc vzdálený naší realitě. Což z této hry dělá ideální českou hru pro nováčky.
A celkově i velice kvalitní knižní zpracování jak by mělo být.

Rozhodně stojí za to si tuhle hru pořídit a zahrát si ji.

Méně může znamenat více

5

V jednoduchosti je síla. Čím jsme hrali déle rpg hry,tím jsme si vymýšleli další pravidla a tabulky. A pak přišelo tohle upravené FATE..Jak prosté.jak dokonalé.

Svěží vítr v českém RPG

5

Příběhy jsem několikrát hrál a musím říct, že se mi velice líbily. Dokonce jsem si po dvou hrách zakoupil velice pěkně ilustrovanou knížku.

FATE je velice dobře upravený, takže není problém ho lidem vysvětlit a hned si ho zahrát. Žádné zbytečné počítání, žádné složité mechaniky, spousta volnosti (i když svoboda také znamená zodpovědnost :-). Některé kostrbaté pasáže byly z FATEu odstraněny. Tolik k systému.

Zajímalo by mě kdo vymýšlel svět Příběhů a jak ho to napadlo. Je to naprosto kouzelné. Dá se v tom zahrát kde co: western (s trochou snahy), mystické dobrodružství, expedice do tropických zemi, verneovka a tak dále. Svět vychází z reálného světa 19. století, ale je protknut magií. To znamená že se můžeme inspirovat opravdovým světem a potom inspiraci obohatit a dát tak vzniknout pěknému příběhu.

Impérium

5

Impérium, nad kterým slunce nezapadá je naprosto fantastické.

Příběh o naplněném snu

5

Rozhodnutím napsat komentář k Příběhům Impéria jsem si na sebe tak trochu upletl bič.

Není totiž vůbec snadné přistupovat nezaujatě k produktu, který se stal jedním z mála (dvou) dokazujících, že to jde i u nás a jde to skvěle. Na druhou stranu komentáře jsou vždycky subjektivní záležitostí každého autora, a tudíž si k nim zaujatost vždycky nějakou skulinku najde.

Dva mladí, nadšení studenti z Brna napsali své vlastní RPG, které se jim posléze podařilo vydat.

Nezní to báječně? Fakt, že za tak skvostně zpracovanou příručkou stojí amatérský (ve smyslu, že vše dělali zadarmo ve svém volném čase pro potěchu svou a komunity) tým, který však předvedl profesionální výkon, je natolik významný, že jej nelze suše přejít konstatováním - to zákazníka nezajímá.

Když se vám do rukou poprvé dostane kniha pravidel, hned z obálky vás ovane vlezlý a chladný vítr prohánějící se londýnskými uličkami i skotskou vysočinou. Ucítíte vůni anglického čaje o páté, poctivé whisky s ledem a prvotřídních doutníků, které praví gentlemani odklepávají do luxusních popelníků v privátních klubech během partičky biliáru.

S chutí začnete otáčet bohatě ilustrované a krásně zpracované stránky plné skvěle zpracovaného textu - obecného úvodu do světa rolových her, představení systému (postaveném na původním systému FATE) a následně "settingu" celých Příběhů, který je zasazen do období Viktoriánské Anglie.

Z knihy na vás na každém kroku dýchá atmosféra tehdejší doby, atmosférické texty skvěle doplňují celý lahodně namíchaný koktejl.

O kvalitně knihy svědčí i fakt, že lidé RPG hrami takřka netknutí si s chutí přečetli celou část věnující se Spojenému království Velké Británie a Skotska, stejně jako jejím koloniím rozesetým po celém světě a byli nadšeni a zachtělo se jim zkusit si prožít své vlastní příběhy v té době.

Samotné rady pro tvorbu postavy, včetně ukázkových charakterů, typy pro hru, nápomocná kapitola pro vypravěče i ukázkové dobrodružství patří dnes ke standardu a bratři Ferencovi se s tím popasovali na výbornou.

Fakt, že díky příznivcům této hry a neutuchající aktivitě autorů můžeme na RPGF a stránkách vydavatele nalézt zdarma dostupné bonusové materiály, včetně aplikace Příběhů pro další české RPG Střepy snů či dobových bankovek, je již jakousi pomyslnou třešničkou na dortu, či spíše pravém vánočním anglickém pudinku politém brandy a plápolajícím uprostřed stolu.

Autoři skutečně nelení a tak letos v červenci došlo k vydání rozšiřující příručky zaměřené na magii - Rukověť mága, jež byla opět pojatá značně originálně.

V současné době se například objevila myšlenka zpracovat prostředí První světové války pod názvem Krev Impéria, což je rozhodně velmi zajímavý nápad, který by neměl upadnout v zapomnění, a jsem přesvědčen, že díky množství příznivců ani neupadne.

Příběhy Impéria jsou důkazem toho, že s pílí, nadšením a odhodláním můžou talentovaní jedinci vytvořit kvalitní RPG bez nutnosti zázemí velké profesionální společnosti a takřka nevyčerpatelných finančních prostředků.

Je to takový naplněný sen, jak obou autorů, tak všech přejících příznivců česko-slovenských RPG.

Patříte mezi milovníky staré Anglie, výborných příběhů, atmosféry a kvalitních RPG? Pokud jste si alespoň na dvě otázky odpověděli kladně, jsou Příběhy Impéria právě pro vás a rozhodně byste neměli s jejich koupí otálet.

V knihovně vám ostudu dělat v žádném případě nebudou.

Pribehy...

5

Kazdy kdo hleda svezi vitr, inspirativni prostredi, skvele ilustrace musi mit doma tuto hru. Znovu vydana publikace urcite zceri vodu nejen v ceskych luzich a hajich...