Bublající potůček kaskádovitě vtéká do otvoru v zemi a vede k řadě podzemních vodních toků a třpytivých jeskyní. Dobrodruzi, kteří se do nich ponoří, mohou objevit zvláštní mechy a houby, zničený chrámový komplex a doupě snového draka, který se živí křišťály.
The Incandescent Grottoes (česky vyšlo jako V pableskujících grottách) je dobrodružství pro postavy na 1. a 2. úrovni v Old-School Essentials nebo jiných OSR retroklonech. Jde o dungeon o bezmála 60 popsaných lokacích v žánru „mýtického podsvětí“. Dobrodruzi vyrážejí prozkoumat systém přírodních jeskyní, ve kterých rostou drahocenné krystaly, nachází se tam sídlo kultu slizu, žijí tam troglodyti, ukrývá se tam hledaný psanec a prý tam možná bude i drak!
Dobrodružství jde propojit s Hole in the Oak (Díra v dubu) a vytvořit tak velkou třípatrovou jeskyni s více než 115 lokacemi.
V roce 2023 vyšel v nakladatelství Mytago český překlad.
Překlad
Přeložený název | Přeloženo Seřadit vzestupně | Překladatel | Vydavatel | Jazyk překladu | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
V pableskujících grottách | 2023 | Jiří „Markus“ Petrů | Mytago | ![]() |
Odkaz |
Externí recenze a shrnutí
Zpátky do dungeonu | Markus | Dvojrecenze: Díra v dubu (The Hole in the Oak) a V pableskujících grottách (The Incandescent Grottoes) |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Díra v dubu na druhou
V čem byla Díra v dubu výborná, v tom jsou Grotty přinejmenším stejně dobré – minimalistická informačně nabitá sazba, interaktivní prvky, spletitá mapa (tentokrát navíc s prvky vertikality), hromady nápadů. Jenže: ač jsou Grotty tématicky sevřenější než Díra, pořád je tu toho příliš, pořád nevěřím tomu, že bych měl mít chuť tohle podzemí prozkoumat jako celek, protože pořád nevěřím tomu, že by mohlo fungovat. Každý jeden nápad zde je zajímavý, takhle dohromady je to ale dort Pejska a Kočičky. A označení za mýtické podzemí není vysvětlení, nýbrž výmluva. Ale pokud vám stačí kupa zábavných nápadů, přidejte si klidně dvě hvězdičky.
Víc netřeba dodávat, většina tvrzení z komentáře k Díře v dubu platí i zde.
Pestré, hravé, rozverné
Tohle je v zásadě Díra v dubu II a všechno, co jsem napsal k Díře, bych sem mohl zkopírovat 1:1. Gavin má řemeslo tvorby oldchoolových dungeonů zmáknuté. Čistá sazba, členité nelineární mapy, spousta pestrých nástrah a situací, od soubojů a pastí přes všelijaká hejblátka, mechy a rostlinky s divnými účinky, páky, kouzelné figurky až po prostor na plížení nebo hraní si s frakcemi. Učebnicově udělané poklady, učebnicově rozmístěné jednorázové předměty. Nepřátelé, kteří se nedají frontálně sejmout, atakdále atakdále. V zásadě můžete vzít jakoukoli poučku „moderního old schoolu“ a je tady názorně ilustrovaná.
Jen mu to prostě nějak nebaštím. Možná je to tím, že jak je to všechno hrozně veselé a rozverné, tak jako by to postrádalo mrd nebo váhu. Možná je to tím, že v záplavě pestrých nápadů se nenašel prostor na nějaký jasnější, pádnější motiv, možná nějakou výraznou nepřátelskou frakci, možná nějaký potenciál pro dějový přesah – prostě pro cokoli, co by z toho udělalo „tohle je ten dungeon, který XYZ“, a ne jen panoptikum rozverných situací. Možná je to tím, že je to tak pestré, až je to neuvěřitelné a nedokážu to rozumně „simulovat“ ve funkčním světě.
Pořád je to hodně, hodně dobré. Ale spíš pro seznámení s OSE nebo na epizodickým vyblbnutím, které nebudete dál rozehrávat, než že byste to zasadili do kampaně a dokázali na tom smysluplně stavět.
Víc v recenzi na mém blogu.