Trophy Dark je vyprávěcí hra v žánru psychologického hororu, určená k hraní jednorázových příběhů. Hráči se v ní stanou hledači pokladů prohledávajícími prastarý les, který si jejich přítomnost nepřeje a čím dál intenzivněji usiluje o jejich záhubu. Nakonec skoro každý hrdina zešílí nebo, má-li štěstí, jenom zahyne. A ti, kterým se přece jen podaří dosáhnout svých cílů, toho docílí jen za příšernou cenu a budou navždy změněni.
Hra má jednoduchá pravidla zaměřená na společné vyprávění, inspirovaná hrami Cthulhu Dark a Blades in the Dark. Postavy se tvoří náhodným nahozením minulosti a profese, ale číselně jsou definované jedinou hodnotou – ukazatelem Zkázy, který postupně narůstá a spolu s jednoduchou vyhodnocovací mechanikou zaručuje gradaci a fyzickou i duševní degradaci postavy. Každé sezení je organizované kolem scénáře zvaného „inkurze“. Inkurze se dělí do pěti „prstenců“, jakýchsi postupně eskalujících dějství. Přestože postup prstenci je lineární, postavy v každém z nich dostanou příležitost pojmout příběh po svém. Doplňkové herní nástroje pomáhají hráčům pojmout potenciálně problematická témata tak, aby byla každému komfortní, a ujistit se, že s jejich zařazením do hry každý souhlasí.
Převážnou část 180stránkové základní příručky tvoří nikoli pravidla, ale připravené inkurze. Mnohé z nich posouvají hru i do jiných prostředí než standardního temného lesa, například na zlatem dlážděnou cestu, opuštěných katedrál, víru revoluce, nitra draka...
Zároveň vyšla i sesterská hra Trophy Gold (2021), která stejné principy místo na jednorázové hry aplikuje na delší kampaň. Jejich systémový engine nazvaný Rooted in Trophy se pak stal i základem dalších her.
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit