Hostile

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2021
Varianta Travelleru pro hraní v prostředí připomínajícím Vetřelce

Hostile je hra zasazená do drsného a nehostinného vesmíru inspirovaného filmy jako Vetřelec nebo Outland. Prezentuje realistické a nebezpečné prostředí, kde lidé pracují pro velké korporace těžící suroviny na vzdálených planetách a měsících. Budoucnost není světlá, ale špinavá, extrapolovaná z pozemských reálií sedmdesátých let – počítače mají složité terminály se zelenými monitory, stanice jsou změtí trubek a plechů. Postavy jsou dělníci zaměstnaní ve špinavém průmyslovém prostředí a musejí čelit hrozbě děsivých nepozemských životních forem. 

Hra vychází z dřívějšího herního prostředí Hostile Setting (2017), původně vydaného jako rozšíření pro Cepheus Engine (2016), a nově ho rozvádí do podoby samostatné hry s vlastními pravidly, stále založenými na Cepheus Enginu.

Postavy se podobně jako v Travelleru (1977) tvoří tak, že hráč zvolí kariérní dráhu a potom kombinací hodů a vlastní volby určuje, jak postava ve své předherní kariéře postupovala, byla povyšována nebo vylučována, jaké dovednosti si osvojila. Hra nabízí patnáct kariér, od posádky komerčních lodí, přes koloniální dělníky, posádky těžařských stanic až po korporátní vyšetřovatele nebo mariňáky. Vznikne postava definovaná sadou základních vlastností a dovedností, z nichž každá má specifické využití. Vyhodnocování probíhá hodem 2k6 proti obtížnosti určené vypravěčem, herní situací nebo popisem dovednosti. Významným prvkem hry je mechanika stresu a paniky. Dále hra obsahuje pravidla pro boj, vesmírné cestování, obchodování nebo přežití v nehostinných podmínkách.

Základní pravidla tvoří dvě knihy. Hostile Rules (2021) popisuje všechna pravidla, která potřebují znát hráči. Hostile Setting (2021) je aktualizovaná verze knihy s podrobnostmi o herním prostředí, obsahuje ale taky pravidla pro tvorbu lodí, rady k vedení hry nebo připravené zápletky.

Autoři
Vydavatel