Death in Space je hororová sci-fi hra, ve které hráči v roli posádky vesmírné lodi kradou, prohledávají vraky a snaží se přežít v nehostinném vesmíru. Představuje vizi vesmíru, kdy technologie jsou porouchané, společnost rozvrácená a zoufalá, nic není nové, neprobíhá žádná komunikace. Hráči si vytvoří vlastní postavy, kterou jsou posádkou vesmírné lodi nebo stanice, přijímají zakázky, snaží se vydělat si trochu peněz a získat ve vesmírném mocenském boji trochu náskok. Hra rozvíjí motivy pomalosti, dlouhých vesmírných vzdáleností, klaustrofobie, odloučenosti od zbytku vesmíru, nemožnosti nikam utéct. A kdesi venku je prázdnota, ze které se do světa vtírají divné věci...
Hra je psaná v duchu OSR a dodržuje podobné designové principy. Pochází od tvůrců Mörk Borg, opět klade důraz na grafický design i jednoduchost pravidel. Pravidla připomínají klasické D&D a retroklony: čtyři základní vlastnosti, hody k20, výhody a nevýhody... Tvorba postavy je vysoce náhodná, hráči si volí „původ“ (v zásadě „povolání“) jako renegád, kryogenicky zmražený člověk, umělá inteligence... Součástí jsou i pravidla pro vylepšování vesmírné lodi a souboje lodí. Kniha obsahuje i lehce popsané herní prostředí, mapku sektoru, frakce, místa, důležité postavy.
Externí recenze a shrnutí
UndergroundRPG | [video] Death in Space: OSR cesta do nicoty |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Mörk Borg... in space
Okej, možná jsem ještě trochu nahypovanej z právě proběhlé první session, kdy jsem vedl Search & Salvage, ale musím říct, že jak mě nebetyčně s*re "starej dobrej" Mörk Borg jeho "přeartovaností" a minimalismem, tak Death in Space u mě prostě funguje, a to je pro mě scifi, jakožto plnokrevného fantasáka, spíš okrajovej žánr. Asi to bude tím, že tady v pravidlech je furt hlavním focusem text a substance a ne barvičky a malůvky.
Systém je furt easy enough, aby nebyla otrava ho nějak extra studovat, ale přitom vás svojí robustností a přiloženým "settingem" podrží - a hlavně, ty reálie jsou psány krátce a záživně, a to samé platí i pro mechanické jádro. Je to v podstatě Borg s věcmi navíc, který dávají ve scifi smysl. Jediný, co mě zamrzelo, je absence nějaké paniky/strachu, protože jsem k toho systému přistupoval jako k Mothership RPG, kterou je ale možný fyzicky (už) v ČR sehnat. Ale za to může moje chybná informovanost a i tak to už komunita v 3rd party supplementu vyřešila za mě.
Líbí se mi i řešení "kondice" předmětů, které se můžou soubojem poškodit, a je tak občas potřeba řešit i údržbu. V tomhle světě totiž nový věci nevznikají, ale musí se udržovat ve funkčním stavu věci již existující. To platí jak o palných zbraních, tak i lodích a dalších stanicích. Prostě filozofie rebuild, repair, repurpose.
Nejsem žádný recenzent, mám problém si uspořádat a nějak organizovaně sepsat myšlenky, takže skončím s velkým doporučuji, a s posteskem, že mě mrzí, že se u nás téhle hře nevěnuje zase tak moc pozornosti. Můj tip je, že zapadla hlavně kvůli Mothership RPG.
PS. Potom, co jsem po strašně dlouhé době rozkoukal znovu Firefly můžu konstatovat, že jak je Mothership RPG Vetřelec, tak DiS je prostě Firefly jak vyšitá (minus trocha té temnoty, ale i ta ve Firefly sem tam okrajově je).