Aspekty

Postavy jsou mechanicky definované aspekty nebo jinými rysy, které na rozdíl od klasických atributů nejsou předem vyjmenované, ale hráč si je může sám určit, často velmi volně (např. „Cholerik“, „Šlechtický původ“ nebo „Lev salónů“). 

Primetime Adventures

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 18:34
4
Průměr: 3.9 (7 hlasů)
2004
Pravidlovo jednoduchá ale silne kooperatívna RPG hra o vytváraní seriálu po jednotlivých epizódach

Primetime Adventures napodobňujú tvorbu televíznych seriálov. Producent dozerá na celý proces a hrá v ňom dôležitú úlohu. Proti nemu stoja jednotliví hráči ovládajúci protagonistov, za ktorých jednajú a tvoria pre nich spoločne scény. Kooperácia všetkých zúčastnených je veľmi silným elementom hry a pomocou nej sa celá skupina snaží vytvoriť zápletku príbehu aj jednotlivé postupné rozuzlenia čo najzaujímavejším spôsobom. Za zmienku stojí aj jednoduché vyhodnocovanie konfliktov (ktoré sú na rozdiel od tradičnejších hier len ukončením celej scény a nevyskytujú sa v nej viacnásobne) a veľmi silná úloha nehrajúceho publika.

Fate (1.0, 2.0)

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 19:27
5
Průměr: 4.3 (11 hlasů)
2003
Původní 2. edice dnes velmi uznávaného univerzálního systém s jednoduchými pravidly, zaměřenými na rozvíjení žánru a příběhu

Fate je světově uznávaný, univerzální, na podporu žánru a příběhu zaměřený systém. Vyniká zejména jednoduchostí, která ale přitom skrývá bohaté možnsoti, a ohromnou přizpůsobivostí. Základem systému jsou tzv. "aspekty" - krátké fráze, které slouží zároveň jako herní popisy a jako prvky pravidel, což zajišťuje, aby příběh a pravidla zůstávala sladěná a nezvnikaly mezi nimi žádné paradoxy.

Původní 2. edice Fate byla tou, která hru proslavila ve světě i u nás. Oproti současné 4. edici je minimalistická a mnohde postrádá "hloubku" nebo pozdějšími zkušenostmi dané zabroušení detailních pravidel, přesto jde stále o velmi elegantní a dobře hratelný systém, který dokáže přinést mnoho nečekaného - od jednoduchých a přitom zábavných a žánrově vhodných řešení "běžných" situací až po podporu hry s rozsáhlými vypravěčskými pravomocemi na straně hráčů.

Spirit of the Century

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 22:45
4
Průměr: 3.3 (3 hlasy)
2006
Dobrodružná hra ve ztřeštěném žánru pulp a zároveň jedno z nejpopulárnějších RPG

Indiana Jones, Múmia, Veľké problémy v malej Číne, Svet zajtrajška alebo Rocketeer. Ak všetky tieto filmy nahádžete do mixéra, vznikne Spirit of the Century. Dýcha presne tou atmosférou neohrozených hrdinov, ktorí v poslednom okamihu skočia na unikajúce lietadlo a v epickom súboji nakoniec porazia šialeného vedca, ktorý chce zrovnať so zemou hlavné mesto krajiny. Hra vychází se známého systému Fate, dále jej rozvádí a přizpůsobuje pulpovému žánru. Je uzpůsobena tak, aby bylo možné hrát ji prakticky okamžitě a bez jakékoliv přípravy. Jde bezpochyby o nejpopulárnější nezávislou hru, která doslova udělala díru do světa.

Fate (4.0)

Napsal uživatel rpgforum dne 16.05.2020, 16:17
5
Průměr: 5 (1 hlas)
2013
Světově uznávaný, jednoduchý, ale komplexní systém s důrazem na podporu žánru a vyprávění příběhu

Fate je univerzální, žánrově orientovaný systém s jednoduchými, ale komplexními pravidly nabízejícími bohatou paletu možností. Je vytvořený s důrazem na snadné úpravy a přizpůsobení, ať už hernímu prostředí, zvolenému žánru nebo stylovým preferencím vaší skupiny. Základem Fate jsou aspekty - krátké fráze, které fungují zároveň jako herní popisy a zároveň jako mechaniky. S jejich pomocí Fate udržuje soulad mezi tím, co říkají pravidla, a tím, co se děje ve fikci. Na aspekty je dále navázaný jednoduchý systém dovedností (či přístupů nebo profesí) a triků (speciálních či unikátních schopností). Tyto prvky dohromady tvoří jednoduchá, ale robustní a velmi silná pravidla vhodná pro jednorázové hry i dlouhé kroniky.

Po ohromném úspěchu 2. edice se Fate stal základem mnoha dalších úspěšných her, které jej v mnohém rozvinuly a obohatily. 4. edice Fate vznikla jako „zpětné“ sjednocení a následné zjednodušení a zahlazení těchto „třetiedičních“ prvků do jednoho elegantního a unifikovaného systému. 

4. edice Fate vyšla ve dvou základních podobách a v jedné doplňkové knize: v Základních pravidlech, která obsahují mnoho doprovodného textu s vysvětlením a radami, ve Zrychlených pravidlech, která obsahují jen samotný systém plus alternativní systém „přístupů“ namísto dovedností, a v Systémových nástrojích, které ukazují, jak s Fate dále pracovat a jak jej upravovat pro vlastní potřeby.

Fate Star Wars

Napsal uživatel Sirien dne 16.05.2020, 18:53
0
Zatím nehodnoceno
2016
Kompletní pravidla Fate pro hraní ve Star Wars (s dalšími odkazy a designovými poznámkami)

Kompletní pravidla Fate se všemi úpravami a dodatky potřebnými pro hraní Star Wars. Obsahují:

  • Shrnutí pravidel Fate
  • Návodné texty k vedení a hraní her ve Star Wars (žánr, styl, obsah atd.)
  • Všechny úpravy a návody k použití pravidel (Síla, bitvy atd.) a dodatky (zbraně, pancíře, droidi atd.)
  • Designové poznámky a návody k úpravám a vlastní tvorbě
  • Mnoho odkazů na další zdroje (k Fate, vedení hry a dalším)
  • Ukázkové protivníky všech kategorií (od jednotlivců až po bitevní lodě)
  • Spoustu tematických obrázků v barevné i černobílé (tiskové) verzi