Torchbearer je hra, která přebírá estetiku tradičních fantasy her, ve kterých dobrodruzi prolézají záhadná podzemí, a aplikuje ji na příběhový engine převzatý ze hry Burning Wheel (2002). Hráči prozkoumávají podzemí, snaží se přežít nebezpečné nástrahy, přemoct nestvůry a stát se hrdinou. Druhá edice navazuje na předchozí první edici Torchbeareru (2013).
Jádrem hry je stejně jako v předchozí edici komplexní systém založený na správě zdrojů (světlo, zásoby…), stavů (únava, vztek…), vybavení v inventáři a postupně se vyčerpávajících základních vlastností, ve kterém se hra dělí na několik formalizovaných fází – sestup do podzemí, tábor a město. Druhá edice zavádí rozsáhlé úpravy a doladění napříč celou hrou, například přidává nové povolání theurga, zvyšuje rozsah úrovní z 5 na 10 a od základu přepracovává magické systémy. Hra získala výraznější severské ladění. Největší změnou ale je, že zatímco první edice se zajímala jen o průzkum dungeonů, druhá už zavádí i pravidla pro bitvy armád, zakládání osad, vztahy s frakcemi, provozování firmy atd. a stává se tak ještě komplexnější RPG hrou plného rozsahu.
Hra je nově reorganizovaná do dvou základních příruček, které tvoří základní pravidla: hráčská Dungeoneer's Handbook (275 stran) a vypravěčská Scholar's Guide (332 stran). Ty je možné rozšířit o třetí příručku, Lore Master's Manual (272 stran), která shrnuje veškerá volitelná pravidla a doplňující subsystémy. Příručka Cartographer's Compendium (192 stran) je sborník šesti dobrodružství a doplněk Scavenger's Supplement (72 stran) přináší nová povolání a další rozšiřující pravidla.
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit