Skyfarer

Vložil(a) Markus dne 22.02.2021, 18:42
0
Zatím nehodnoceno
2018
Steampunková výprava létající lokomotivou za dobrodružstvím

Bezplatné stolní RPG vycházející z počítačové hry Sunless Skies

Viktoriánsky laděný herní svět představuje fantastickou steampunkovou verzi naší reality. Londýn se kdysi propadl do podsvětí, ale královna Viktorie ho vyzvedla do nebes. Oblohu brázdí lítající lokomotivy navštěvující fantastická místa na tomto pokraji civilizace, jako stvořená pro dobrodruhy a hledače slávy.

Hráči představují posádku lokomotivy nebo palubního mazlíčka. Vypravěč zde disponuje postavou kapitána lokomotivy, se kterým posádka může mluvit, dokonce může vydávat i rozkazy, ovšem nikdy není po ruce, když se něco semele (třeba proto, že je neschopný, zrovna je v bezvědomí, je ve skutečnosti někdo úplně jiný v přestrojení, je paralyzovaný hrůzou, opilý, posedlý, není k nalezení, podivně mlčenlivý, duch, pouhá skupinová halucinace a tak podobně). Jsou to tedy právě ostatní členové posádky, na kom záleží úspěch, či alespoň holé přežití.

Hra používá jednoduchý kostkový systém, kdy se hodí 1k10 proti obtížnosti. Vlastnosti postavy, její aktuální stavy i vlastnosti samotné lokomotivy mohou (ale nemusejí) k hodu přidat bonus nebo postih. Například pokud je lokomotiva těžce obrněná, bude dávat bonus +1 když do něčeho narazí, ale -1 když se bude snažit uniknout, nebo prudce změnit kurz a ve spoustě jiných situací tato vlastnost nebude mít žádný vliv.

Postavy postupem hry hromadí „nesnáze“ (peril) a to pokaždé, když v hodu neuspěje. Počet nesnází závisí na tom, jak moc riskantní akce to byla. Zatímco hospodská rvačka vynese 1 nesnázi, honička po střechách domů už dá 1k3 a lézt z venku po lokomotivě uprostřed přestřelky dá 1k6. Čím víc tato hodnota stoupá, tím větší riziko, že se něco opravdu podělá. Pokud při jakémkoliv hodu padne méně, než je aktuální hodnota nesnází, postava je v ohrožení (in danger). To znamená, že se dostala do situace, se kterou si nedokáže poradit. Může vlát za lokomotivou, upadnout do zajetí, bezvládně ležet v tratolišti krve a podobně. Je na ostatních, aby ohroženou postavu zachránili.

Tak daleko to ale nemusí zajít. Postavy rovněž sbírají „houževnatost“, za to, že hrají integrity, které si zvolili. Integrity jsou prostá prohlášení typu "nikdy ...", "vždycky ...", "miluju...", "nesnáším ..." a kdykoliv se postava zachová v souladu se svojí integritou, získává body houževnatosti. Kolik jich bude závisí na tom, jak zajímavý zvrat svou zásadovostí způsobí. Když se celkem nic neděje, dostane 1 bod. Když jsou s tím nějaké problémy, nebo to příběh posune zajímavým směrem, dostane 1k3 bodů. A když se s tím užije opravdu hodně legrace, dostane 1k6 bodů houževnatosti.

Když se pak stane, že při hodu padne méně, než je počet nesnází, může se postava sama zachránit houževnatostí. Každý bod houževnatosti neutralizuje nesnáze a dovoluje tak postavě se z jinak bezvýchodné situace vymotat vlastními silami.