Posloupnost kostek

Mechanika, kdy hráč hází proti cílovému číslu kostkou různé velikosti v závislosti na schopnostech své postavy. Např. schopná postava bude proti 10 házet k20, zatímco nešikovná jenom k10.

Dungeon Squad!

Napsal uživatel Markus dne 06.08.2010, 20:58
3
Průměr: 2.8 (5 hlasů)
2005
Svižná, minimalistická pravidla pro prolézání jeskyní a rubání nepřátel

RPG pro netrpělivé hráče, kteří nechtějí čekat, ale raději by okamžitě nakopali pár zadků. Klasická fantasy hra, v níž kouzelníci a válečníci zabíjejí skřety a drancují zříceniny hradů, s tím podstatným rozdílem, že mezi otevřením příručky a odděláním prvního nepřítele uplyne zhruba tak 30 vteřin. Hra je minimalistická a má svižná pravidla – rychlá tvorba postavy založená na rozdělení kostek tří povoláním (bojovník, čaroděj, dobrodruh), jednoduchá nadhazovací mechanika, netradiční řešení nákupu a výbavy či třeba zlepšování postavy utrácením zlaťáků nalezených v jeskyni. Původně vznikla v soutěži o 24hodinové RPG.

Kouzlem a mečem

Napsal uživatel Alef0 dne 09.01.2011, 15:01
4
Průměr: 3.3 (3 hlasy)
2010
Kompaktné pravidlá pre hranie sword-and-sorcery bez obsiahlej prípravy

Český variant Dungeon Squadu vo forme kompaktnej hry, kde v jednej škatuľke dostanete všetko, čo potrebujete na rýchlu hru klasického hrania v duchu starej školy. Minimalistické pravidlá sú rozšírené a sprehľadnené, čím sa snažia ešte viac uľahčiť cestu začiatočníkom, či netrpezlivým hráčom, ktorí sa už nevedia dočkať nakopávania zadkov orkov či iných notorických známych príšer. Oproti pôvodnej predlohe získate bonusovú sériu dobrodružstiev, niekoľko miniatúr a sadu kociek.

Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Napsal uživatel Bifi dne 07.05.2020, 14:14
5
Průměr: 5 (3 hlasy)
2012
DCC RPG je inovatívny a atmosférou nabitý systém inšpirovaný na jednej strane old-school DnD, na druhej strane 3.X edíciou DnD.

DCC RPG dodržiava princípy old school, ale inšpiruje sa aj 3.X-tou edíciou DnD a obsahuje množstvo inovácií. Náhodne generované postavy začínajú na 0-tej úrovni ako bežní dedinčania či mešťania. Po postupe na prvú úroveň si človek vyberá jedno zo štyroch povolaní (bojovník, zlodej, kňaz, mág) a postavy iných rás postupujú ako rasa. Okrem počiatočného povolania nie sú zručnosti (t.j. hraničiar by bol lovec, postupujúci ako bojovník). Body skúsenosti sa prideľujú za prestáty "encounter". Mágia je v zásade slotová, ale kúzla sa mágovi míňajú len v prípade neúspešného zoslania a kňazovi sa s každým zoslaním zvyšuje obťažnosť. Hra využíva plnú sadu Zocchi kociek (t.j. 14 rôznych kociek).