Earthdawn

4
Průměr: 4 (2 hodnocení)
Pútavé fantasy vo svete po magickej katastrofe s relatívne inovatívnym systémom a dobrou atmosférou.
FASA, Living Room Games (2.ed.), RedBrick (3.ed.)
1993

Svet Earthdawnu bol 400 rokov postihnutý magickou katastrofou: astrálne hrôzy sa preháňali po zemskom povrchu a vniknali do podzemných úkrytov, do ktorých sa obyvatelia sveta na túto dobu utiahli. Je krátko po katastrofe a postavy pomáhajú obnovovať civilizáciu za hrozby susediacej otrokárskej ríše. Systém je tradičný, avšak s inovatívne riešenými modifikátormi, zručnosťami, mágiou a bonusovými zdrojmi. Má relatívne netradičné niektoré rasy a povolania. Hra má veľa doplnkov od FASA (1.ed.); mnohé boli zhrnuté do príručiek od RedBrick (3.ed.). Pripravuje sa konverzia Age of Legend do Dungeons & Dragons 4e, ktorú vraj inšpirovala.

Old-school? Old-cool!

4

Tato hra je skvělá. I přes pokročilý věk, který se odráží ve spoustě mechanik a občas záludně sepsaných a uspořádaných pravidlech, která tak úplně "nedrží pohromadě".

Postapokalyptický fantasy setting se v žádné hře, co jsem viděl, nepodařilo zpracovat tak poutavě a hluboce (jak bylo u FASA zvykem, k ED vyšla tuna doplňujících příruček). Systém je relativně složitý, odráží se to především na tvorbě postavy a postupech po úrovních a (relativně) velkém objemu pravidel, která musí hráč před začátkem hry přečíst (obzvlášť pokud jeho postava umí kouzlit). Přesně v duchu old-school ale jednotná základní mechanika umožňuje vykváknout se na hledání v pravidlech a vytvořit ad hoc řešení. Vzhledem k tomu, že ED nestaví na vyrovnanosti mezi postavami či nějaké vnitřní uzavřené zdrojové ekonomice, to vůbec nevadí.

Připočtěte si k tomu cool rasy (létající skřítci windlingové, kamenní obři obsidimeni, trollové, pirátské ještěrky t'skrang, orkové...), zajímavý setting (aztécké motivy, převládající trpasličí jazyk a kultura, dungeony jako neodhalené a zničené "kryty" před Pohromou...), ubercool promyšlený systém magie... prostě paráda.

PS doporučuji první edici, nebo (ještě lépeú nové vydání od RedBricku, které zahrnuje spoustu informací z doplňujících příruček. Druhá edice má prý hnusné obrázky :-)

Nestarnúca hra

4

S Eartdawnom mám bohaté a dobré skúsenosti. Svet je veľmi pútavý, rovnako aj rasy (trpaslíci, obsidimani zo živého kameňa, tŕňoví elfovia, jašterí t'skrangovia, orkovia, trollovia, poletuchy). Spolu s grafickou úpravou má hra veľmi špecifickú atmosféru zašlej slávy, mýtického hrdinstva, obnovy a pozemskej detailnosti.

Systém je dosť zvláštny, pretože používa tzv. stepy: vlastnosti, zručnosti aj modifikátory sú vyjadrené tzv. stepmi, ku ktorý sú priradené kocky takej veľkosti, aby mali step ako priemerné číslo, zaokrúhlené nahor. Ak máte silu 4, hádžete 1k6. Ak máte k tomu zručnosť 2 (spolu 6), hádžete 1k10. Ak k tomu dostanete situačný bonus +2 (spolu 8), hádžete trebárs 1k6+1k8. Povolania, postup po úrovniach a zručnosti sú vyriešené výborne. Mágia je založená na rôznych spôsoboch práce s astrálnym priestorom, ktorý je stále postihnutý hrôzami. V zásade je každé povolanie (každá bytosť) magická, čo dáva hre trocha mýtický rozmer.

Má kopu drobných inovácií a elegantných riešení, kvôli ktorým je aktuálna ešte aj dnes.