Dungeon Squad

2.8
Průměr: 2.8 (5 hodnocení)
Svižná, minimalistická pravidla pro prolézání jeskyní a rubání nepřátel
Jason Morningstar
2005

RPG pro netrpělivé hráče, kteří nechtějí čekat, ale raději by okamžitě nakopali pár zadků. Klasická fantasy hra, v níž kouzelníci a válečníci zabíjejí skřety a drancují zříceniny hradů, s tím podstatným rozdílem, že mezi otevřením příručky a odděláním prvního nepřítele uplyne zhruba tak 30 vteřin. Hra je minimalistická a má svižná pravidla – rychlá tvorba postavy založená na rozdělení kostek tří povoláním (bojovník, čaroděj, dobrodruh), jednoduchá nadhazovací mechanika, netradiční řešení nákupu a výbavy či třeba zlepšování postavy utrácením zlaťáků nalezených v jeskyni. Původně vznikla v soutěži o 24hodinové RPG.

Znechucení

1

Hrál jsem. Hra má jednoduchou, zdánlivě geniální mechaniku, ale když přišlo na lámání chleba byl jsem znechucen. Zjišťuji že mi čím dál víc vadí hry, kde je úspěšnost veškerého počínání závislá jen a pouze na kostkách, a tady tomu tak je. Ještě horší je, že ty kostky se chovají docela nevyspytatelně(myslím nevyspytatelněji, než jsem očekával). A ačkoli to má být jednoduchá hra pro začátečníky, nevidím v ní žádný přínos a spíš bych se ji bál nováčkům a dětem předhodit.

nejen rezba nepratel, ale i husi kuze ve stare stole

4

tak i toto muzete zazit, navic dneska jiz existuje i Advanced verze s troskou rozvinuti tohoto systemu ale porad je to max. 24 stran:) nejen paladiny, kneze, zlodeje a dalsi obvykle rpg povolani z luhu ceskych i neceskych muzete hrat. rozhodne doporucuji.

Snaha narvať minimalistické pravidlá na čo najmenej strán

3

Rodina D&D má množstvo klonov - niektoré väčšie, niektoré menšie. Za Dungeon Squad sa skrýva snaha získať feeling preliezania jaskýň a bitia príšer spôsobom, ktorý "je výslovne navrhnutý pre mladých hráčov, ktorí nevedia udržať pozornosť, ale túžia po akcii a zábave."

Na troch stranách sa toho nedá opísať veľa, ale originálny je motív, podľa ktorého počet strán kocky hodnotí veľkosť. Žiadne prideľovanie bodov do Tela, Mysle a Krásy, ale pridelenie k6, k8 a k12 do vlastnosťo-povolaní Bojovník / Kúzelník / Zlodej. Sila zbraní a výzbroje je hodnotená v podobnom duchu - veľkosťou kocky, ktorou sa hádže pri jej použití.

A to je vlastne všetko, pretože zvyšné dve strany zaberá povinný inventár, zoznam kúziel a protivníkov. Napriek tomu však vidieť priestor pre rozširovanie pravidiel, o čom svedčí množstvo dodatkov užitočných aj pre iné žánre.

Úlohu Dungeon Squadu vidím presne v prípadoch, keď si zabudnete všetky príručky D&D a napriek tomu chcete hrať. Tie pravidlá jednoducho budete držať v hlave. Ale nie-úplne-okopírovaný dizajnérsky prístup si zaslúži oproti širokej paleta podobných trojstranových súputníkov o hviezdičku viac.

Hmmm...

1

(Mám stálý problém s minimalistickými hrami v tom, že nevím, jak je pořádně hodnotit. Ale na druhou stranu se dají rychle přečíst a ohodnotit, takže šup, tady je další komentář :) )

Moje pocity se dají shrnout jako: "Hmmm." Tím chci říct: základní mechanika je pěkná a "originální", ale tím to hasne, protože nic jiného v té hře není. Obsah veškerý žádný. Jde v zásadě o to, že autor dostal nápad na kostru (nebo spíš jen páteř) hry, ale nechtělo se mu psát celou hru, takže hodil na papír, co měl, a šel vesele dál. Stačí to, pokud v hospodě dostanete absťák a nutně si MUSÍTE zahrát, ale pro regulérní hraní to nic nenabízí. Ani se podle toho hrát nedá: hra má sice nesmělý nástřel vybavení, kouzel či příšer, ale to je tak aby se neřeklo, veškerý obsah beztak budete muset vykrást odjinud (= z Dungeons and Dragons nebo Dračího doupěte).

Jedna mechanika prostě hru nedělá. Přečtěte si, pokud designujete fantasy systém a chcete očíhnout konkurenci, jinak směle ignorujte.

squad

5

Výtečná nápaditá záležitost. Pokud potřebujete triviální systém pro partu adolescentů a máte minimální čas na přípravu, Dungeon Squad je ideální volba. Svůj záměr hra plní na 100%.