Končina

1
Průměr: 1 (2 hodnocení)
nový český systém na bázi fantasy a steampunku.
Ladislav Karpianus
2014

Nová česká hra vydaná pod sdružením autorů si za cíl stanovila dosti vysokou laťku. V komunitě vydání pdf udělalo kontroverzní prostředí. Tato směs steampunku a fantasy nutí hráče vybrat si stranu vleklého konfliktu a nebo jen prostě přežít... Na výběr máte různé kombinace ras a dovedností, prý se dočkáme i dalších rozšíření.

špatné v mnoha směrech

1

Pravidla Končiny jsou horší než u her starých dvacet let, hráčům i GMmovi (zde Strůjci) hraní spíše ztěžují než aby jim pomáhaly. Samostatná kniha nepoužitelných a zbytečných dovedností je nejlepším příkladem.
Svět Končiny pak kromě hromady nudné a nesmyslné historie obsahuje některé velmi kontroverzní věci, které bych nechtěl spojovat s RPG obecně, natož s hrou pro hráče od dvanácti let.

No tak nějak nevím...

1

Slibovali nám špičkový design, zábavu, interaktivitu, silná slova a sebe hodnocení na začátku padala a stále padají různé vybělené radostné marketingové žvásty. Téměř nikdo to neviděl před vydáním, pak se ukázalo první pdf a ze slibovaného porsche byla vidět octavia. Po nastoupení a přečtení už jsme seděl ve 120. Nedokážu si představit s tímto jezdit.
Mě osobně (a je to můj soukromý názor) se vůbec herní pojetí nelíbí. Nemám za zlé silné cítění drd základu. Ale mám problém s tím nezkutečným balastem. Čekal bych u rychlého startu něco jako pdf alespoň s archetypovou(ymi) postavou (ami) něco jako půl elf, dvě tři varianty postavy, dovednosti, zbraně, ukázka osudu. Dovednosti jsou chaos, pravidla na mě působí jako slepení drd, stínu meče, hrdinů fantasy, hrdinů světů, voidu...
Jak si s tímto jako začínající hráč poradí? Rozhodně považuji tento produkt maximálně za demo, nikoliv špičkově vybroušený domácí klenot....