Vampire: the Requiem

4.5
Průměr: 4.5 (2 hodnocení)
Nová verze hororové hry v kůži upírů
White Wolf
2004

Nové vydání hororové hry ze světa upírů. Důraz je kladen na uvědomění si, že upírství není darem, nýbrž prokletím. Requiem je silně inspirováno svým předchůdcem Vampire: the Masquerade, přináší ale řadu inovací. V nové verzi se zcela změnily upíří klany a bylo upuštěno od souboje proslulých rivalů Camarilly a Sabbatu. Počet klanů byl snížen na pět, jednotliví členové se však od sebe již mohou výrazně lišit. Samotný život upíra není procházkou růžovou zahradou. Nikdy nekončící souboj s Bestií ve svém nitru se prolíná se snahou nezmizet ve víru dějin a stát se mocným, neboť to je to jediné, co neživot nabízí.

Mnohé se od Masquerade zlepšilo

5

Pročetl jsem pravidla a máme za sebou několik her. Jako bývalý hráč Vampire: The Masquerade jsem velmi příjemně překvapen. Sjednocená pravidla nového World of Darkness jsou dost poznat - v jednotlivých kategoriích se člověk lépe orientuje a snáze se v mnoha situacích používají. Je také znát, že autoři hodně přemýšleli nad settingem a odstranili pár věcí, které dříve jasné nebyly (upíři jsou od přírody paranoidní, ale přesto utvoří družinu hráčů => nově řeší Coterie; upíři se snadno ve městě skryjí a je tedy pro Prince těžké nějak vymáhat právo => nově řeší Predator's Taint, který je navíc skvělým stylovým doplňkem; politická pozice upíra je převážně dána generací, kterou člověk v Masquerade mohl snadno nakoupit při tvorbě postavy => řeší koncept Blood Potency získávané věkem a zkušenostmi, atd.) Celkově nemám, co bych hře vytknul, jsem plně spokojený.

Příjemně mě to překvapilo

4

Co se týče herního systému je dle mého requiem snadnější a jednoduší, než byla Masquerade. Knihy jsou pěkně zpracované, jediné co bych snad vytkla je změna Klanů a Covenantů, prostě sem zvyklá na Masquerade a proto mě docela potěšilo, když vydali teď nedávno Guide, jak zařadit Masquerade klany zpátky do hry. My s manželem stejně vždy hráli requiem se starými klany :)