Promethean: The Created

Vložil(a) rpgforum dne 05.11.2008, 23:18
5
Průměr: 5 (1 hlas)
2006
Hororová hra v kůži golemů a jiných uměle stvořených bytostí

Promethean je hororová hra z nového Světa temnoty, která nemá přímou analogii ve hrách ze starších edic. Svým námětem vychází především z příběhů o Frankensteinovi a jemu podobných, využívá ale také některé motivy ze starověkých mýtů, alchymie a moderního okultismu. Postavy hráčů se v ní vžívají do rolí Prométeanů, bytostí vytvořených z mrtvých těl a oživených pomocí mystického Božského ohně. Tato stvoření však postrádají jednu věc, a to duši. Její nabytí pro ně představuje tu nejvyšší možnou hodnotu. Hra se tak stává poutí za jejím získáním a pátráním po tom, co to vlastně znamená být člověkem.

(Poznámka: Tato hra vyžaduje knihu World of Darkness. Přestože jednotlivé hry z nové série WoD vyžadují tuto základní příručku, bývají fanoušky považovány za samostatné hry, a navíc mají každá vlastní řadu rozšiřujících materiálů. Proto je i v naší databázi klasifikujeme jako samostatné hry.)

Rodina RPG her
Systém
Vydavatel

Externí recenze a shrnutí

5

Promethean jsou jednou z těch her, jejichž téma se zdá skoro očividné - jakmile se objeví. Zatímco zbytek nWoD je o smrtelnících, kteří se změnili nebo mění v něco cizího a svou lidskost ztrácí nebo se jí snaží zoufale udržet, Promethean jsou o nelidských stvořeních, která svou lidskost naopak zoufale hledají a snaží se ji získat. Tento obrácený koncept dává hře unikátní atmosféru a zároveň dává tak trochu novou perspektivu všem ostatním nWoD hrám - minimálně co do možnosti jejich hráčské reflexe.

Systémově Promethean bohužel nenabízí nic až tak zvláštního nebo zajímavého - jde o standardní nWoD šablonu (pět typů prometheanů, schopnosti co se chovají jako disciplíny...) Z valné většiny je samozřejmě solidní a funkční, ale... Zatímco u Hunter je gamistická váha nWoD k prospěchu, Promethean jsou jedna z těch her, u kterých mi přišlo, že je spíš otravná, pokud ne až na škodu a že bych ocenil lehčí systém s menším důrazem na merity a kdeco, ale s větším důrazem na příběhové nebo charakterové mechaniky.