Šestá hra z herní řady Chronicles of Darkness námětem navazuje na svého předchůdce Hunter: The Reckoning (1999). Podobně jako v ní představují postavy hráčů lovce, kteří prohlédli temnotu okolního světa, přežili to a rozhodli se čelit tomu, co se skrývá ve stínech. Oproti svému předchůdci nabízí Vigil více možností, jak hru pojmout, hlavně v ohledu, kým postavy jsou (od osamělé skupinky lovců až po členy náboženských řádů, různých konspirací i vládních agentur určených k boji s nadpřirozenem).
Pravidlově je hra oproti hraní normálních smrtelníků rozšířená především v pravidlech pro spolupráci postav. Různým frakcím lovců dává přístup k speciálním „darům“ (od relikvií, rituálů až po obskurní hi-tech zařízení).
Po zániku původního vydavatele získal práva vydavatel nový, který přišel s druhou edicí Hunter: The Vigil (2022).
(Poznámka: Tato hra vyžaduje základní příručku The World of Darkness. Přesto bývá fanoušky považována za samostatnou hru, a navíc pro ni vyšla vlastní řada rozšiřujících materiálů. Proto ji i v naší databázi klasifikujeme samostatně.)
Externí recenze a shrnutí
Produkty pro tuto hru
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Tooth and Nail | 2017 | Rozšiřující příručka | Rozšiřující příručka pro lov Bestií a Hrdinů. | ||
![]() |
Mortal Remains | 2014 | Rozšiřující příručka | Doplnění galerie protivníků Lovců o herní linie, které vyšli od poslední příručky. | ||
![]() |
Compacts and Conspiracies | 2011 | Rozšiřující příručka | Podrobnější informace k Hunterským organizacím | ||
![]() |
Bloock by Bloody Block | 2009 | Rozšiřující příručka | Příručka o městských teritoriích pro živější a komplexnější setting. | ||
![]() |
Blood Drive | 2009 | Dobrodružství | Lovci musí ochránit jednoho z těch, které obvykle loví. | ||
![]() |
Hodnota
20.00
|
Collection of Horrors | 2009 | Dobrodružství | Sbírka konkrétních monster pro použití při hraní Hunter: the Vigil | |
![]() |
Horror Recognition Guide | 2009 | Rozšiřující příručka | 15 inspiračních setkání lovců s monstry |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Nejlepší urbanfantasy smrtelníci
Jedna z nejlepších her světa temnoty. Hra, v níž se za smrtelníky postavíte proti světu temnoty.
Můžete stát sami za sebe. Můžete udržovat vazby s jinými podobnými. Nebo můžete být součástí některé z mocných konspirací, které ukazují, že svět temnoty skutečně nepatří jen nadpřirozeným bytostem. Můžete hrát obyčejné lidi, stejně jako stoupence některé z mystických či okultních tradic, zástupce státu (policie nebo armády), nadnárodní konspirace, církevního řádu a mnoho dalšího. Můžete hrát smrtelníky, stejně jako psioniky, uživatele až podezřele vyspělých technologií nebo lidi vylepšené alchymistickými destiláty z nadpřirozených bytostí. Prostě a jednoduše - rozsah hratelných možností je nevyčerpatelný.
Gamistické jádro 4e Storytelling pravidel, které obvykle vzhledem k zaměření WoD spíš kritizuju, je u hunterů naopak výborné - když stojíte proti bytostem, s nimiž nelze bojovat fér, tak trocha toho min-maxování dovedností, kombení schopností a výbavy a využívání Taktik vystihne jeden z důležitých rozměrů hry.
Hunteři obsahují i "zjednodušené" verze nepřátel (upírů, čarodějů atd.) Jako ředěný intro čajíček pro začátečníky možná poslouží dobře. Pokud si ale chcete zahrát SKUTEČNÉ huntery se vší neférovostí toho stát proti nadpřirozeným nepřátelům a s nutností skutečného plánování, sehranosti, taktiky a rychlé improvizace, tak tyhle zahoďte a použijte skutečné upíry, mágy a další podle jejich vlastních příruček - tam se ukáže, kdo je nejen skutečnou hrozbou, ale děsivou noční (či denní) můrou predátorů - a kdo je jen jejich další přesnídávka.
Nejprve jsem si říkal - kdo
Nejprve jsem si říkal - kdo by chtěl hrát smrtelníka ve Světě temnoty, když takovou postavu může hrát kdekoliv jinde. Hlavním lákadlem mají být přece Upíři a Vlkodlaci a... Jenže pak jsem se začetl a takhle kniha mě dost chytla. Vážně uvažuji, že jakmile dokončím svou upírskou kroniku tak začnu s Lovci. Velkým plusem jsou zjednodušená pravidla pro různé Nadpřirozené protivníky Lovců (aby měli lovci alespoň nějakou šanci). Jen se mi zdá, že Nadpřirozených schopností (Dread powers) je v knize málo (něco kolem 20) a později se tak mohou začít opakovat. Perlička na závěr - v knize se objevuje skupina Lovců (tier 3 - chieron group), kteří si do těla nechávají implantovat "komponenty" svých Nadpřirozených protivníků.