Svět, do něhož jsou zasazené hry z nové řady World of Darkness, vydávané od roku 2004 a v roce 2015 zpětně přejmenované na Chronicles of Darkness. Je zchátralý, temný, zlověstný, plný drzosti a násilí. Stíny jsou delší a temnější, zločinnost a míra sebevražd vyšší, oligarchové se drží moci pevněji, zatímco mladí bojují proti útlaku establishmentu víc než jen pomocí úšklebků a sloganů. Ve stínech za fasádou normálnosti číhají monstra, která se skrývají před lidstvem, ale přesto v něm vzbuzují hrůzu. Upíři, vlkodlaci, přízraky, mágové... ti všichni mezi sebou zápolí o moc nad světem.
Zatímco původní svět World of Darkness byl laděný do goth-punk, hrál na apokalyptické motivy a pracoval s ústřední, postupně odhalovanou dějovou linií, nový World of Darkness je otevřenější a buduje záhadnou atmosféru, aniž by byl tolik nihilistický. Upustil od celkového „metapříběhu“ na pozadí a víc se soustředí na osobní horor tady a teď.
Související produkty
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Typ obsahu | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
A Taste of the Moon | 2023 | Herní produkt | Dobrodružství | Jednorázový scénář o hledání nového typu krve | |||
Hunter: The Vigil (2e) | 2022 | RPG hra | Druhá edice hororové hry o lovcích nadpřirozených bytostí | ||||
Deviant: The Renegades | 2021 | RPG hra | Hra za nestvůrné experimenty, které se vysvobodily a teď se mstí | ||||
Mummy: The Curse (2e) | 2021 | RPG hra | Druhá edice hororové hry v roli mumií, zasazené do alternativní současnosti | ||||
Geist: The Sin-Eaters (2e) | 2020 | RPG hra | Druhá edice hororové hry za duchy v temné alternativě současnosti | ||||
Hodnota
60.00
|
Changeling: The Lost (2e) | 2018 | RPG hra | Druhá edice hry v roli podvrženců, smrtelníků ukradených vílami | |||
Tooth and Nail | 2017 | Herní produkt | Rozšiřující příručka | Rozšiřující příručka pro lov Bestií a Hrdinů. | |||
Mage: The Awakening (2e) | 2016 | RPG hra | Druhá edice hry za mágy v temné alternativě současného světa | ||||
Promethean: The Created (2e) | 2016 | RPG hra | Druhá edice hororové hry v kůži golemů v temné variantě současného světa | ||||
Beast: The Primordial | 2015 | RPG hra | Hororová hra za nestvůry uvězněné v těle člověka | ||||
Hodnota
90.00
|
Chronicles of Darkness | 2015 | RPG hra | Druhá edice hry za smrtelníky v „novém“ Světě temnoty | |||
Chronicles of Darkness (základní příručka) | 2015 | Herní produkt | Základní pravidla | Druhá edice pravidel pro nový Svět Temnoty. | |||
Werewolf: The Forsaken (2e) | 2015 | RPG hra | Druhá edice hry za vlkodlaky v „novém“ Světě temnoty | ||||
Mortal Remains | 2014 | Herní produkt | Rozšiřující příručka | Doplnění galerie protivníků Lovců o herní linie, které vyšli od poslední příručky. | |||
Demon: The Descent | 2013 | RPG hra | Špionážní hra v alternativní realitě, ve které hráči představují démony | ||||
Mummy: The Curse (1e) | 2013 | RPG hra | Hororová hra v roli mumií, zasazená do alternativní současnosti | ||||
The God-Machine Chronicle | 2013 | Herní produkt | Alternativní základní pravidla | Aktualizace pravidel nového Světa temnoty na druhou edici | |||
Vampire: The Requiem (2e) / Blood and Smoke | 2013 | RPG hra | Druhá edice upírské hry z „nového“ Světa temnoty | ||||
Compacts and Conspiracies | 2011 | Herní produkt | Rozšiřující příručka | Podrobnější informace k Hunterským organizacím | |||
Glimpses of the Unknown | 2011 | Herní produkt | Dobrodružství | Sbírka příběhových problémů a zápletek pro Svět Temnoty |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Komentáře
Řemeslo bez duše
Nový svět temnoty je těžké hodnotit popř. pochopit proč je právě takový, jaký je, bez znalosti toho starého.
Starý WoD setting trpěl mnoha neduhy (viz můj komentář k němu). Jenže byl tak zaběhlý, že šáhnout do něj tehdy dost dobře nešlo (stranou toho, že jeho vydávání bylo završeno tím, že jeho metaplot dospěl k de facto apokalypse) - plus je otázka jestli tehdejší designové know-how vůbec bylo dostatečné na to, aby podobná "oprava" kterou provedla jeho obnovená nová 5. edice bylo tehdy vůbec v něčích silách. Autoři se proto rozhodli vytvořit svět nový - obdobný, ale jiný, s těmi samými prvky, ale pojatými odlišně. A udělali ho tak, aby se především vyhli všemu, co v tom starém nefungovalo - a to zpravidla tak, že to udělali právě naopak.
V mnohém to fungovalo. Nulový metaplot a důraz na lokální prostředí na úkor globálních událostí byl rozhodně herně funkční. Omezení elderovitosti elderů odstranilo přesílená NPCčka. Totální vyhození OP prvků a stažení power levelu všeho k zemi bylo taky dobře. Objektivní povaha světa ohromně usnadnila cross-overy různých bytostí. Hodně nových pojetí bylo zajímavých - svět kerý je temný ne protože je zlý ale protože vše emotivní v něm je přehnané (na obou stranách spektra) byl hodně zajímavý koncept. Nové mytologické pozadí a fungování mnoha bytostí bylo velmi cool (vlkodlaci a jejich vnitřní rozervanost a pokrevní války, changelingové jako z faerie se vracející lidé, Prometheani...)
Bohužel, v mnohém to nefungovalo. Snaha rozbořit metaplot vedla k naprostému rozmělnění legend v pozadí toho světa (každá frakce upírů měla vlastní origin story, takže žádná nebyla vlastně moc rozpracovaná, takže žádná nepronikla moc do hry... - to prostě proti původní legendě s Kainem nemělo šťávu). Některé nové koncepty byly shit (Mage origin story s Atlantidou byla příšernější než grafika té příručky... tak moc že všechny další sourcebooky se jí snažily rozbořit tak moc jak jen to ještě nebylo blbé - stejně to nepomohlo). A co je nejhorší, mnohé věci... nebyly špatně, ale prostě nebyly cool. Nové upíří klany nikdy nepřešli hráčům do krve (obecně všechny frakce klasických bytostí byly spíš lame), ztráta metaplotu znamenala i ztrátu pojících témat a ztrátu sdíleného herního obsahu napříč herními skupinami (kdysi si všichni hráči vlkodlaků mohli vyprávět o jejich marné válce s Wyrmem - teď... si mohli vyprávět o tom o čem jsou jejich individuální domácí hry.)
V podstatě - nové WoD je pořád výborný herní svět, určitě. Má nějaké blbé prvky, ale to měl i ten starý. Dají se snáz odstranit nebo předělat než to bylo v tom starém. Nové WoD je tvárnější, otevřenější, sandboxovější... a nudnější, vnitřně prázdněšjší. Jakoby ztratilo duši a unikátnost a stal se z něj jen další tuctový urbanfantasy svět. Dresden files možná nejsou tak krásně game-designované a jsou svázanější co do mnoha možností, ale když bych si měl vybrat, tak jim rozhodně dám přednost. A totéž platí pro prakticky libovolný jiný eklektický fantasy svět. (Ve skutečnosti když si mám vybrat, půjdu hrát novou inkarnaci původního světa temnoty - protože to je všechno to co byl, se všemi chybami opravenými tím správným způsobem.)