Star Trek Adventures (2e)

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2024
Druhá edice herní adaptace Star Treku postavené na systému 2d20

Star Trek Adventures je sci-fi hra na hrdiny, ve které se hráči ujmou rolí členů Hvězdné flotily z vesmíru Star Treku. Postavy ikonických ras, jako jsou lidé, Vulkánci nebo Andoriani, slouží na palubě hvězdné lodi a vyrážejí na poslední pohraničí Galaxie, kde mají objevovat dosud neznámé světy, potkávat nové formy života nebo pomáhat federálním koloniím v nouzi. Hra je zaměřená na týmovou spolupráci, průzkum a řešení konfliktů v duchu televizních seriálů a filmů.

Tato druhá edice je celkovou revizí první edice Star Trek Adventures (2017). Provádí různé drobné změny dílčích pravidel napříč systémem, ale základ pravidel je stejný a hra si udržuje kompatibilitu s dříve vydanými materiály. Stále platí, že je postavená na systému 2d20. Postavy reprezentují různé odbornosti, jako jsou velitelé, vědečtí důstojníci nebo inženýři, a jsou definované nejen šesticí základních vlastností, ale i číselnými hodnotami v různých lodních specializacích (např. velení, technika, věda atd.). Při vyhodnocování házejí hráči dvěma dvacetistěnnými kostkami a snaží se podhodit cílové číslo, které vznikne součtem příslušné základní vlastnosti a číselně vyjádřené specializace. Hráči si můžou šance zlepšit zapojením specifických talentů svých postav nebo utrácením sdílené metaherní měny zvané „momentum“, která přidává různé výhody. Vypravěč má k dispozici měnu „hrozby“, pomocí které může uvádět další komplikace nebo posilovat protivníky. A měna „odhodlání“, pevně spjatá s hodnotami postav, umožňuje hráčům získat klíčovou výhodu v kritických situacích. 

Hra rozeznává různé typy konfliktů a má samostatná pravidla např. pro sociální konflikty. Důležitým prvkem je boj kosmických lodí, ve kterém hráči ovládají nejen své postavy, ale taky jednotlivé systémy hvězdné lodi, a postavy můžou spolupracovat a kombinovat svoje specializace, což zdůrazňuje týmový charakter hry.

Nově má druhá edice širší záběr a nabízí nové rasy určené pro hraní za jinou stranu než Federaci a Hvězdnou flotilu. Mechanika „hrozby“ byla přepracována a už nepoužívá vlastní kostky, takže veškeré mechaniky teď pracují jen s k20. Byla přepracována pravidla různých typů konfliktů, včetně boje a mechanik hvězdných lodí, a hra teď klade větší důraz na mechanické rysy („trais“) postav, lodí, lokací apod.

Rodina RPG her
Systém