Vampire: the Masquerade

4.5
Průměr: 4.5 (4 hodnocení)
Hororová hra v kůži upírů
White Wolf
1999

Ve Vampire se hráči ponořují do světa upírů, plného rodinných klanů, pokrevních válek, pletichaření a nikdy neutuchající touhy po krvi. Kniha do detailu rozebírá reálie upíří společnosti, přednosti a slabiny upírů a jejich speciální schopnosti. Text vzbuzuje tísnivou, hororovou atmosféru. Autoři se snaží vést hráče k hrám se silným příběhem, ale systému bývá často vyčítáno, že nedává dostatek rad, kterak vzbudit hororovou atmosféru. Vampire je tak celkem náročný na Vypravěče, jenž se s tímto úkolem musí poprat sám.

Pro mě kultovní záležitost

5

Na tuhle hru i svět mě přivedl manžel, když sme se poznali a naprosto mě to uchvátilo. Od té doby pro mě již neexistují jiní upíři než ti z Masquerade. Naprosto dobrovolně se ztrácím ve všech knižních přílohách :)
Pokud by se mě někdo zeptal, jaký svět bych si vybrala byl by to bez okolků tento, pro mě nejlepší RPG všech dob.

Výtečné, inspirativní prostředí

4

Prostředí VtM je skutečně velice chytlavé. Upírská společnost poskytuje výtečnou herní platformu, protože upíři mohou ovlivňovat politiku a svět lidí na vysoké úrovni, ale zároveň může takovému intrikánskému Ventruovi udělat čáru přes rozpočet namakaný Brujah, který jinak jenom kalí v baru - a i ten Ventrue s ním musí jednat. Motivů k inspiraci je zde skutečně mnoho.

Co se mi navíc líbí je, že hra je pevně zakotvena v pravidlech a není nutně jen o storytellingu, i když se tak tváří. (A přitom storytelleři mohou pravidla BÚNO vypustit.) Uspokojeni tak mohou být i hráči zaměrení na taktiku, nejen na příběh. Pravidla nejsou sice zase až tak kompaktní, ale to možná napraví nové WOD.

Taková pihovatá holka

4

Varování Rona Edwardse. Tahle hra způsobuje trvalé mozkové poškození. K dokonalosti má daleko a svým přístupem k vyprávění a systému mě neskutečně irituje. Ale pokud někoho nejvíc ovlivnilo DrD a jiného DnD nebo GURPS, u mě to byli Upíři. Trvalo mi dlouho, než jsem se tuhle hru naučil hrát, protože v knize si to opravdu nepřečtete, za to si tam přečtete spoustu zbytečných věcí, jako například že jeden útok se může skládat i třeba ze čtyř hodů plnou hrstí desetistěnek. Ale co, je to prostě Vampire a tahle hra vznikala v určité době za určitých okolností. A pořád dýchala DnD na paty, i když hodně z dálky. Stal se z ní kult a svým způsobem po právu. Ne pro systém, ale pro své chytlavé prostředí a skvělou atmosféru.
Tahle hra je jako pihovatá holka. Někdo považuje pihy za vadu, ale podle mě jsou stejně pihovaté holky nejhezčí. A potenciál tahle hra opravdu má. I když se k němu musíte dostat zbíječkou přes šestimetrovou zeď. A navíc tam jsou malkaviáni a jám mám pořád ke goth kultuře blízko ;-)

Perfektní hra, perfektní

5

Perfektní hra, perfektní příručky.