Fear Itself

Vložil(a) Alnag dne 21.12.2008, 16:38
5
Průměr: 4.5 (2 hlasy)
2007
Hororová hra s vyšetřovacími prvky.

Hororová hra s vyšetřovacími prvky postavená na systému GUMSHOE, který vychází z předpokladu, že vyšetřovatelé jsou dostatečně kompetentní základní stopu, která příběh posune dál, najít, je už ale na hráčích ji správně interpretovat. Fear Itself klade méně důrazu na vyšetřování samotné, a více akcentuje hororové prvky příběhu a schopnost navodit atmosféru různorodých žánrových typů. Protagonisty jsou zde obyčejní lidé, kteří jsou vtaženi do střetu s nepochopitelným šílenstvím a násilím, a o kterých se nepředpokládá, že by přežili konec...

Systém
Designér
Vydavatel

5

Fear itself jako hra jsou postavené jako "Esoterrorists, ale nehrajete za vyšetřovatele, ale za běžné oběti". Žánrově se odráží od klasických hororovek, kdy parta lidí potká cosi cizího, okultního a hrozivého, co se je snaží zabít. Samozřejmě fungují na systému GUMSHOE a umožňují tak do hry zapracovat i klasické "tropes" jako jsou postupná odhalování dávných tajemství a zjišťování pozadí okultních hrozeb (což obojí děláte zatímco se zoufale snažíte nezemřít).

Fear Itself působí jako nenápadný malý bratříček Esoterrorists, ale jsou mnohem víc - jde o hru, v níž Robin rozvinul GUMSOE o další prvek a ukázal, jak tvořit žánrový herní obsah nikoliv skrze tvrdé mechaniky (pravidla), ale skrze měkké mechaniky (např. řízený způsob popisu postav a výběru jejich původu, archetypu, motivací atp.) Pro hororový žánr jde o excelentní nástroj, který má ale obecné využití a který se později stal součástí většiny zbylých GUMSHOE her. A opět jde o něco, co si z GUMSHOE můžete snadno přenést do své vlastní hry, bez ohledu na systém.

4

Fear Itself jsem si původně koupil jako doplněk ke hře Esoterrorists, protože jsou vzájemně kompatibilní a protože jsem si z ní chtěl vypůjčit nějaké nápady a tak. Je hodně hororová (což není úplně můj šálek kávy), ale přišlo mi zajímavé, že odhaluje, že jenom lekačky bez nějakého postupu vpřed neudrží koherentní hru. Proto je to také založeno na principu vyšetřování (ne nutně detektivního) a z pohledu od stolu (Fear Itself jsem ještě nehrál) mi to přijde jako dobrý nápad.