Night's Black Agents

Vložil(a) Sirien dne 09.08.2020, 16:18
4
Průměr: 4 (1 hlas)
2012
GUMSHOE hra o konspiracích, upírech, mimozemšťanech a drsné špionáži

Hra Kenetha Hitea používající systém GUMSHOE, která kombinuje konspirační upírské (či mimozemské atp. - X-files...) příběhy se špionážními knihami, filmy a seriály ve všech podžánrech (Burn: např. Bourne..., Dust: Sandbaggers..., Mirror: Spy game..., Stakes: Taken...)

Jde o temnou hru, v níž jsou postavy odpadlými (vyhozenými, odejivšími, odepsanými...) agenty tajných služeb, kteří narazili na tajemnou, rozsáhlou konspiraci nadpřirozených sil, které se rozhodli postavit na vlastní pěst. Budou jejich staré kontakty a lety nabyté schopnosti stačit? Je špionážní řemeslo a mentalita agentů silnější, než nadpřirozené síly v pozadí světa?

Hra, která nabízí širokou paletu stylizací a atmosfér, které všechny systémově podporuje, a v níž si určitě najdete to své.

Systém
Designér
Vydavatel

Externí recenze a shrnutí

4

Úvodní ujasnění: "upíři" tady může znamenat upíry - ale stejně tak klidně mimozemšťany (Akta X), mimo-dimenzionální vetřelce (Fringe), démono-cosi atp. Pointa je, že stojíte proti něčemu cizímu, co vede koordinovanou snahu ovládnout svět (proniknout do něj, zmanipulovat ho atp.) ...a nebo žádné upíry mít nemusíte (stejně, jako v Esoterrorists nemusíte mít okultisty) a dostanete z toho žánrovej špionážní thriller (ve stylu MI-5, Spooks atp.) 

Co dodat? Je to GUMSHOE, funguje to výborně. Žánrově to je excelentní kombinace soft prvků, které představil Robin ve Fear Itself, s mechanickými prvky a žánrovými módy, které představil Kenneth v Trail of Cthulhu - jinými slovy, ať se rozhodnete pro jakýkoliv špionážní subžánr, dostanete hodně hutnou a velmi funkční záležitost.

Stejně, jako u Trail of Cthulhu mi ale přijde, že Kenneth nezachází s GUMSHOE 100% hladce (ok, srovnávat ho s Robinem osobně je dost nefér, ale prostě... je to tak) a hlavně že knížka nemá takovou produkci, jakou by potřebovala. Zatímco u ToC mi sazba a provedení narozdíl od jiných nevadilo, tak tady mi přijde že s nějakými 6 herními módy (oproti 2 u ToC) se věci stávají příliš rychle nepřehledné. A sice to není úplně relevantní pro hru jako takovou, ale dojmově oproti předchozí trojici vysokoprodukčních záležitostí (ToC, MCB, AS) pak se svojí "indie" produkcí působí NBA trochu jako ošklivé kačátko.