Čtvrtá edice her z rodiny Ars Magica. V Ars Magica se hráči přenesou do „mýtické Evropy“ 13. století, ve které jsou lidové příběhy, pověry a pohádky pravdivé. Hra se točí kolem „kovenantu“ – skupiny mágů, jejich společníků a jejich služebníků („grogů“) – a podporuje hraní v režimu „troupe play“, kdy hráč ovládá víc různých postav a střídá je. Jádrem hry je flexibilní magický systém, ve kterém hráči můžou vymýšlet kouzla kombinováním existujících „technik“ a „forem“ (např. „Creo“ + „Ignem“ znamená „Stvoř oheň“). Systém doplňují podrobná pravidla pro učení se kouzel, bádání, výrobu magických předmětů, učení učedníků nebo sestrojování konstruktů.
Čtvrtou edici rozpracovalo nakladatelství White Wolf, ale ještě před vydáním ji prodalo nakladatelství Atlas Games. To hru výrazně přepracovalo ve spolupráci s internetovým mailing listem skalních fanoušků. Oproti předchozí edici byly odstraněny prvky, které prostředí hry měly propojovat s herním světem World of Darkness, například racionální nauka „pravého rozumu“ nebo jiné názvy rodů. Po stránce pravidel jde spíš o řadu dílčích úprav, například přepracování soubojového systému.
Vydavatel hru aktivně podporoval početnou řadou doplňků a rozšíření. V roce 2003 zveřejnil celou základní příručku zadarmo ke stažení. Nakonec přišel s celkovou revizí své verze hry v podobě páté edice Ars Magica (2004).
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit