Databáze RPG her

Nové přírůstky v databázi

Space Master (1e, 2e)

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
1985
Komplexní a „realistická“ sci-fi hra, bratříček Rolemasteru

Space Master je sci-fi dobrodružná hra od tvůrců známější fantasy hry Rolemaster (1982), ze které vychází. Jde o generickou hru určenou k hraní v žánru vesmírné opery, kde probíhají mezihvězdné války a posádky lodí střílejí po mimozemšťanech z laserových zbraní nebo blasterů. Je zasazená do lehce nastíněného „Impéria“, ve kterém lidstvo kolonizovalo galaxii a v ní teď soupeří o vliv šlechtické rody, megakorporace i jiné organizace. Ve světě existují translidé, roboti, psionika, mimozemské rady a jiné exotické prvky.

Hra je víceméně kompatibilní s Rolemasterem a stejně jako on je vysoce komplexní, pokouší se o realistikou simulaci. Jádrem je procentuální dovednostní systém s bodovým nákupem. Hráči si pro svoje postavy zvolí rasy a povolání (např. planetolog, pilot hvězdné lodi, telepat...) a některé z mnoha subpovolání. Podle toho se pak určí, jak drahé pro ni bude zlepšování konkrétních dovedností – těch je ve hře přes 120 a kromě počáteční volby povolání je tvorba postavy celkem volná.

Základní pravidla tvoří dvě příručky Tech Law (soubojový systém) a Future Law (tvorba postav a pravidla pro vypravěče), dostupné i samostatně. Pro hru vyšlo kolem třiceti různých doplňků. Je taky kompatibilní s deskovými hrami Space Master: Star Strike (1988), která může sloužit jako systém pro boje hvězdných lodí, a Space Master: Armored Assault (1989), která slouží k soubojům vozidel a jednotek na povrchu planet.

První edici (1985) nahradila celkem brzy druhá edice (1988), jde ale pořád o stejnou hru. Změny v pravidlech jsou jen drobné, nová „edice“ je především změnou formátu – místo samostatných příruček v krabici má podobu jediné knihy. Navíc bylo už do základní příručky začleněno rozšíření Space Master Companion (1986). Výraznější přepracování přinesla až edice Spacemaster: Privateers (2000).

Od Space Masteru se odštěpila samostatná kyberpunková hra Cyberspace (1989).

The Grey Knight (6e)

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2024
Pátrání po kouzelném brousku, který má Artušovi pomoct vyhrát soudný boj

The Grey Knight je kratší kampaň pro šestou edici Pendragonu. Odehrává se roku 515, kdy na trůně sedí mladý Artuš. Zničehonic se objeví záhadný Šedý rytíř a vyzve ho na souboj kvůli hříchům minulosti. Krále bude zastávat jeho šampion, souboj se má odehrát za šest týdnů. Tolik času mají hráčští rytíři, aby objevili jeden z třinácti bájných britských pokladů, který může pomoct k vítězství. Příběhově orientované dobrodružství popisuje město Carlion, předpokládaný sled událostí v jeho okolí, zatáhne hrdiny do několika bitev, představí známé osobnosti jako Gueneveru nebo Merlina, ale i bájné tvory jako obry nebo víly.

Jde už o třetí verzi tohoto dobrodružství. Původní The Grey Knight (1986) byl úplně prvním dobrodružstvím pro první edici Pendragonu. Jeho revize vyšla ve sborníku Tales of Mystic Tournaments (2000). Nová verze přidává před samotné dobrodružství o Šedém rytířovi ještě dvě kratší dobrodružství jako prology. Hlavní dobrodružství prošlo několika změnami, byly upraveny některé postavy a lokace, aby děj lépe zapadal do kanonické chronologie nového Pendragonu a dal se začlenit i do velké kampaně.

Rolemaster (základní krabice, revidovaná 2e)

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
1989
Krabicové vydání revidované druhé edice Rolemasteru

Základní krabice s pravidly hry Rolemaster v její druhé, revidované edici. Krabice obsahuje následující příručky (byly dostupné i samostatně):

Pendragon (6e)

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2024
Generační hra za rytíře v bájné artušovské Angliii

Pendragon je hra zasazená do bájné artušovské Británie pátého a šestého století našeho letopočtu, ve které se hráči stanou anglickými rytíři, později možná rytíři Kulatého stolu. Vyrážejí do bitev, účastní se turnají, loví bájné tvory a zažívají další dobrodružství. V průběhu hry stárnou, žení se, mají děti, umírají a hráči přebírají role jejich potomků. Předpokládá se, že hra běží v dlouhé kampani tempem jednoho roku za jedno dobrodružství, takže hráči skutečně zažijí příběh několika generací a postupně se zaplétají do příběhů z artušovských legend. Ve hře se mísí historické reálie raného středověku s anachronistickými prvky artušovského mýtu (který vznikal ve středověku pozdním), legendárními nadpřirozenými tvory a romantizovanou představou rytířství.

Tato šestá edice je výrazným přepracováním páté edice Pendragonu (2005). Nejvýraznější změnou je časové zasazení – zatímco předchozí edice začínala v dobách dávno před narozením krále Artuše, šestá edice začíná o pár desítek let později, kdy už mladičký Artuš usedl na trůn. Základní příručka popisuje reálie, technologie a kulturu právě v této době (zvané „Boy King Period“), připravovaná velká kampaň má postupně zavádět technologické i společenské změny, jak Artuš postupně „civilizuje“ kruté středověké prostředí. Spolu s tím se má historizující prostředí postupně měnit spíš v romantizující. Šestá edice taky výrazněji podporuje hraní ženských postav, byť zároveň upozorňuje na dobové předsudky a problémy, kterým ženy-rytířky můžou čelit.

Pravidla jsou odvozená od systému Basic-Roleplaying, ale převedena z procentuálních hodnot na používání dvacetistěnné kostky. Jde o klasický dovednostní systém, ve kterém jsou postavy vyjádřeny sadou pěti základních vlastností a většího počtu dovedností. Typicky pro Pendragon je ale každá postava ve hře definovaná i třinácti páry vzájemně protichůdných charakterových ctností a neřestí (například Cudný 7 vs. Chlípný 13; Energický 15 vs . Líný 5), které můžou ovlivňovat chování postav a hráči je můžou využívat k zlepšení šancí v relevantních situacích. Důležité jsou i číselně vyjádřené vášně (např. Čest 15, Nenávist k Sasům 6...), které se opět dají využít ke zlepšování hodů, ale při neúspěchu můžou postavám přivodit pominutí smyslů. Hra se tímto důrazem na divoké emoce snaží emulovat žánr romantických rytířských příběhů. Obsahuje taky jednoduchý subsystém pro simulaci panství, rodiny a koní (rození a umírání dětí, hříbat, manželek...) v průběhu tzv. „zimní fáze“.

Šestá edice provedla četná zjednodušení pravidel, například sloučila různé dovednosti, aby jich bylo celkově méně, úplně vypustila některé statistiky, vyladila různá čísla a výpočty, upravila fungování vášní (a zavedla nové typy, jako různé obsese). Nová verze je koncipovaná jako modulární, v základu obsahuje méně pravidel než pátá edice, ale další mají přibývat ve volitelných rozšířeních nebo průběhem herních let v připravované velké kampani.

Vecna: Eve of Ruin

Vložil(a) Kasai-Taliesin dne
2
Průměr: 2 (1 hlas)
2024
Mezisférická výprava za obnovou mocného artefaktu a zastavením ultrazáporáka

Vecna: Eve of Ruin je rozsáhlé dobrodružství pro pro postavy od 10. do 20. úrovně v páté edici Dungeons & Dragons. Nechvalně proslulý nemrtvý čaroděj Vecna spřádá rituál, který má zničit dobro, vyhladit bohy a podmanit celou existenci. Hrdinové se proto ve spolupráci se třemi nejslavnějšími arcimágy z dějin D&D vypravují napříč mnohovesmírem, aby obnovili mocný artefakt zvaný Žezlo sedmi částí a pomocí něj Vecnu zastavili. Cestou navštíví různé sféry existence – známé herní světy –, jako jsou Greyhawk, Dragonlance, Eberron, Ravenloft, Planescape, Spelljammer a Forgotten realms.

Spell Law (revidovaná 2e)

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
1989
Revidovaná pravidla magie v Rolemasteru

Spell Law v revidované verzi je jedna ze základních příruček Rolemasteru v jeho revidované druhé edici. 160stránková kniha nahrazuje předchozí verzi Spell Law (1984). Popisuje alternativní magický systém postavený na bodovém nákupu s tím, že hráči si kupují přístup k širším skupinám kouzel (např. ohňové magii) a postupným investováním v nich získávají mocnější a mocnější kouzla ze seznamu více než 2000 možných. Součástí jsou i pravidla pro alchymii, podrobné účinky různých typů kouzel vůči různým typům zbrojí.

Oproti předchozí verzi jsou pravidla lehce doladěná, změnily se některé číselné hodnoty, přibyly dílčí texty navíc. Změny nejsou zásadní – jde prostě o lehce aktualizovanou verzi téže hry.

Příručka se prodávala jak samostatně, tak jako součást revidované krabicové sady.

Expanded Acquaintance

Vložil(a) Kasai-Taliesin dne
5
Průměr: 5 (1 hlas)
2020
Magické předměty, kariéra, služebnictvo a šermířství pro Good Society

Expanded Acquaintance je rozšiřující příručka pro austenovskou hru Good Society. Přidává nové možnosti boje, kariérní vývoj, podrobnější mechaniky služebnictva a magické předměty. Součástí jsou i nové sady karet nehráčských postav, už zmíněné magické předměty a dva menší scénáře.

Good Society

Vložil(a) Kasai-Taliesin dne
5
Průměr: 5 (1 hlas)
2018
Austenovská vyprávěcí hra o románcích, skandálech a mravech

Good Society s podtitulem A Jane Austen Role-Playing Game je kolektivní vyprávěcí hra inspirovaná knihami Jane Austenové a jinými historickými romány. Hráči se octnou na počátku 19. století ve světě plesů, honosných sídel, svůdných pohledů a dostaveníček v zahradách. Pod tím ale stejně jako v předlohách vřou intriky, rodinné závazky a touha. Hra klade velký důraz na roleplay, hráči se stávají i autory románů svých postav. De se hrát i bez vypravěče, který v této hře nemá takovou pravomoc.

Hra je bezkostková, zaměřená spíš na vyprávění. Každý hráč představuje jednoho hlavního protagonistu a zároveň jednu vedlejší postavu, která s ním souvisí. Své hlavní postavy si hráči volí z nabídnutých archetypů (jako bohatá dědička, kariéristka, hedónista...) – ke každému hráč dostane papír vysvětlující, co postavu definuje, jaké může mít vnitřní konflikty, vybere si pro ni některé z nabídky tužeb, skandálů, vztahů atd... 

V průběhu hry se hráči střídají v rámování a odehrávání scén. Dokud se pokoušejí o něco, co není v konfliktu s cíli kohokoli jiného, běží hra jako prosté vyprávění. Teprve když chce hráč dosáhnout něčeho náročného, musí utratit jeden ze svých (obvykle dvou) „vyhodnocovacích žetonů“. Hráči, kteří se nenacházejí na scéně, můžou hrát role některých nehráčských postav. Hra jako celek je vysoce strukturovaná, prochází konkrétními dějovými fázemi, ve kterých se mají odehrát konkrétní typy scén. Rolí Vypravěče je především dohlížet na hladký průběh z pozice moderátora – je ovšem možné hrát i bez něj.

Character Law & Campaign Law (revidovaná 2e)

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
1989
Revidovaná pravidla pro postavy a vedení hry v Rolemasteru

Character Law & Campaign Law v revidované verzi je jedna ze základních příruček Rolemasteru v jeho revidované druhé edici. 144stránková kniha nahrazuje předchozí verzi Character Law & Campaign Law (1984). První část představuje pravidla pro tvorbu postav, používání dovedností a vyhodnocování činností jiných než souboje. Druhá část je určená vypravěči, radí mu s vedením hry, tvorbou setkání a podobně. Oproti předchozí verzi jsou pravidla lehce doladěná, změnily se některé číselné hodnoty, přibyly dílčí texty navíc. Změny nejsou zásadní – jde prostě o lehce aktualizovanou verzi téže hry.

Příručka se prodávala jak samostatně, tak jako součást revidované krabicové sady.

The Black Madonna (Twilight 4e)

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
2024
Sandboxové prostředí polského Slezka a v něm hledání drahocenného obrazu

The Black Madonna je připravená kampaň pro čtvrtou edici Twilight: 2000, vycházející z původní kampaně The Black Madonna (1985), která vznikla pro první edici Twilight: 2000. Na nové verzi spolupracoval i původní autor, je ale výrazně aktualizovaná a upravená pro pravidla a volnější pojetí nové edice hry.

Kampaň je pojatá volně, způsobem vhodným pro sandboxové pojetí hry. Kniha popisuje ve větších podrobnostech polské Slezsko, přináší nová náhodná setkání z tohoto prostředí, popisuje zdejší frakce a nabízí čtyři podrobněji připravená dobrodružná místa. Samotný scénář „The Black Madonna“ tvoří jednu kapitolu knihy a jde o osu příběhu, která hráče protáhne popsaným prostředím a zapojí je do hledání drahocenného obrazu Panny Marie s Jezulátkem. Produkt vyšel jako krabicová sada, která kromě samotné knihy obsahuje i karty setkání a bojové plánky.