Nejnovější hodnocení her

Void 2.0, Základní kniha: Specializace

Další části Základní knihy RPG trilogie Void 2.0 jsou k dispozici.

Každá specializace je popsána ve vlastní části: Zápasník, Střelec, Technik, Lékař, Kouzelník, Kněz a Infiltrátor. V každé jsou uvedeny zvláštní schopnosti a vybavení, které může mít pouze postava dané specializace – včetně kouzel pro Kouzelníky a rituálů pro Kněze.

Stahovat můžete na www.gediman.cz

Void 2.0, Základní kniha: Dovednosti a vybavení

Třetí část Základní knihy RPG trilogie Void 2.0 je připravena.

Základní kniha: Dovednosti a vybavení obsahuje seznam obecných dovedností, brnění, přileb a speciálního vybavení, které může využít postava kterékoliv specializace.

Stahovat můžete na www.gediman.cz

Český překlad Apocalypse World na Kostce

Stahujte zde.

Void 2.0, Základní kniha: Tvorba postavy

Druhá část Základní knihy RPG trilogie Void 2.0 je tady.

Základní kniha: Tvorba postavy obsahuje kompletní pravidla pro tvorbu postavy, nicméně seznam předmětů a dodatečných zvláštních schopností se objeví zvlášť.

Stahovat můžete na www.gediman.cz

Void 2.0, Základní kniha: Systém

První část Základní knihy RPG trilogie Void 2.0 je tady. Každý díl Základní knihy bude vycházet vždy ve třech verzích - Void: Science Fantasy, Void: Fantasy a Void: Science Fiction.

Základní kniha: Systém obsahuje pouze základní pravidla, bez jakéhokoliv fluffu.

Stahovat můžete na www.gediman.cz

Void 2.0 - představení

Druhá verze RPG trilogie Void je dnešním dnem oficiálně zahájena. Přinese větší přehlednost, více možností, lepší vybalancování a také určité změny ve fluffu.

Překlad dobrodružství: Zkáza divošských králů

Vysoko nad větrem bičovanými vřesovišti a potemnělými lesy se osada Hirot nachází v obležení. Každou noc, sotva že slunce poklesne za západní hory a svíčky začnou dohořívat, vykročí do ulic démonická stvůra kosící vše živé. Pán ani chuďas, stařena ani dítě, nikdo před ní není v bezpečí. K přemožení nesmrtelného vlka nepostačí jen čepele, a dokonce ani kouzla. Aby postavy dokázaly démona zabít, musí se pohroužit do záhad zdejších krajů a jejich divošských králů.

Half-Life – mod pro RPG systém Void

Další Void mod je tady. Tentokrát vychází ze slavné série FPS her a nese tedy i její jméno: Half-Life. Opět je pojat stejným stylem, jako předchozí mody Aliens vs Predator a Terminator.

Tak vy chcete hrát oldschoolově?

V prvním ze série článků jsme si řekli, že old school klade důraz na otevřený svět a svobodu volby místo na připravený příběh. V druhém jsem psal o tom, že v oldschoolové hře začínají hráčské postavy i herní svět neprokreslené a vybarvují se až hrou. Ve třetím a závěrečném (?) článku série se konečně dostaneme na praktickou úroveň toho, jak old school vypadá při řešení konkrétních překážek a herních situací. Jak Vypravěč takovou hru vede?

Terminator – mod pro RPG systém Void

K příležitosti premiéry filmu Terminátor: Temný osud tu mám další Void mod, pojmenovaný jednoduše Terminator. Je pojat stejným stylem, jako můj předchozí mod Aliens vs Predator.

Recenze: Krvavá sklizeň

Recenze dobrodružství pro Dračí hlídku. Vesnice Třešňová je drobná osada prostých rolníků obklopená kukuřičnými poli, ve kterých se tyčí nespočet strašáků. Před sto lety tu došlo k vraždě, kterou už dnes nikdo nepamatuje a jejíž jedinou připomínkou je smírčí kámen pod mohutnou lípou. Nikdo taky netuší, že ve smírčím kameni je upoutaný duch tehdejší oběti. Když před pár dny bouře lípu vyvrátila, padající strom smírčí kámen rozštěpil a uvězněný duch z něj unikl.

Svetlo pri prieskume podzemí

V temnom podzemí je svetlo otázka života a smrti. V tomto článku, ktorý je výňatkom pravidiel Divného Hornouhorska, ukázujem ako riešiť intenzitu svetla a aké parametre majú jednotlivé (aj neobvyklé) zdroje svetla.

Recenze: Dům smrti

Recenze dobrodružství pro DnD 5e. Dům smrti je starý řadový dům stojící ve vesnici Barovie. Dům několikrát do základů vyhořel, ale pokaždé vstal z popela. Ať už svou vlastní, nebo Strádovou vůlí. Místní obyvatelé se mu zdaleka vyhýbají, protože se bojí, že si znepřátelí zlé duchy, kteří v něm podle zvěstí straší. Bohatá rodina, která dům postavila, v něm praktikovala temné rituály. Pomocí svodů a manipulace svou sektu rozšířila o malou, leč zlotřilou skupinu přívrženců. Když se tyto zvěsti roznesly, zbytek vesnice si domu a nočního hýření v něm přestal všímat…

Hra jako stavebnice – o bastlení, jednoduchosti a znovuobjevené radosti z hraní

Čím víc jsem toho o RPG věděl, tím víc rostly i moje představy a očekávání. Svět už neměl být jenom hospoda a jeskyně, ale propracované komplexní svět, ideálně s nějakým motivem nebo myšlenkou. Postavy už nebyly obyčejní dobrodruhové, ale každý měl nějakou pohnutou minulost a osobní vztahy a jedinečné cíle, které chtěl rozvíjet. A šíleným úkolem Vypravěče bylo tohle všechno rozvíjet, ideálně tomu dodat smysl a vytvořit z toho uspokojivý, až „umělecký“ výstup. Termíny jako premisy, bengy… Jenomže čím vyšší očekávání, tím vyšší zklamání, když se nenaplní. V určitou chvíli prostě RPGčka začaly být víc práce než zábava. A pak přišel old school, který řekl: Na tohle na všechno se vykašli.

 

Recenze: Panství Tross

Recenze univerzálního dobrodružství pro fantasy hry. Tross je knížecí město pod vratkou vládou lorda Brakvila. Panství po vyschnutí stříbrných dolů chudne, ale kapitol si nic nepřipouští. Okolí města je sužované různými problémy.

Syndikovat obsah