Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Původně švédská hra Forbidden Lands, v českém překladu Zapovězené země, je retro fantasy RPG s důrazem na survival a dobrodruhování v otevřeném světě.

Moderátor: skaven

Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 17709
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od Markus »

Tahle diskuze slouží ke sdílení doporučení, námětů na dobrodružná místa. Posílejte doporučení dobrodružných míst, která se vám osvědčila, pište své zkušenosti na oficiální i fanouškovská dobrodružná místa, posílejte své výtvory. V prvním příspěvku se pokusíme vést jejich přehled.

Fanouškovská dobrodružná místa
:arrow? Okolí Kamence - Vesnice, několik lokací v krajině a tajuplná věž s podivným monstrem
:arrow? Noc krve - atmosférický incident v hostinci uprostřed lesů
:arrow? Vražedné světlo - hororová jednohubka, jejíž cílem je přežít noc
:arrow? Dáma z Černé růže - hrádek se žravou obyvatelkou
:arrow? Šeptající tůně
:arrow? Labyrint Chodce v tmách
:arrow? Lyset
:arrow? Hřbitov obřích červů
:arrow? Kolosova vyhňa

Nová náhodná setkání
:arrow? Setkání v Zapovězených Zemích I
:arrow? Setkání v Zapovězených Zemích II

Doporučená dobrodružství z jiných her
Vzhledem k obecnému nedostatku českých herních produktů budete možná muset sáhnout i po dobrodružstvích určených původně pro jiné hry. Tady shromažďujeme odkazy na ty, která mají tematicky blízko k Zapovězeným zemím. Budou vyžadovat pravidlovou konverzi, takže pokud ji někdo provedete, podělte se o ni.

:arrow? Zkáza divošských králů. Izolovaná severská osada terorizovaná démonickým vlkem. Tematicky nevyžaduje skoro žádnou změnu, snad jenom změnit kněze na Rezavého bratra.
:arrow? Zimoviště opeřené prasnice, výprava do jeskyně obývané divným zmutovaným zvířetem. Žánrově gore horror, k ZZ to nemá daleko, možná budete chtít trochu ubrat na smrtelnosti.
:arrow? Strážní věž a skřetí jeskyně - generické minidungeony použitelné víceméně tak, jak jsou. Skřety vyměňte za orky.
:arrow? Vězení Staré Pijavice – Minidungeon s tématikou pijavic. Předstírejte, že zdejší hnusy jsou Zygoferovy výtvory.

Logův velký mix
:arrow? Logaritmus zkompiloval velkou sandboxovou kampaň sestavenou ze spousty dobrodružství původně pro jiné hry, která upravil, zkonvertoval do Zapovězených zemí a rozmístil je do mapy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 17709
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od Markus »

Zakládám tuhle diskuzi ke shromažďování doporučení na dobrodružná místa pro Zapovězené země. Nějaká jsem tam na úvod doplnil. Pište vlastní a podělte se o své zkušenosti.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 17709
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od Markus »

Z vedlejší diskuze:
Jekyll píše: 10. 10. 2020, 15:18Tu sa chystám spraviť taký pokus, že skúsiť si adaptovať do ZZ Markusov preklad Zkázy divošských králu, akože, či dokážem nejako v pohode využiť aj iné moduly do FL
Jestli to provedeš, určitě napiš. Docela by mě zajímalo, jak se to osvědčí v úplně jiné hře. Na první pohled mi to do ní totiž krásně pasuje. Přemýšlím, co je potřeba zkonvertovat. Settingově skoro nic, asi vážně jenom toho kněze bohyně Justicie? Nabízí se udělat z něj Rezavého bratra. Jinak asi všechno sedí, včetně severských jmen i funkce jarla.

Horší to bude se statistikami příšer. Pro vlka bych prostě použil statistiky mantikory - tak, jak jsou, tam dokonce snad ani nemusíš nic měnit. S tím, že když ho „zabijou“, rozteče se na mlhu a v noci se opět zhmotní.

Lidé jsou úplně v pohodě, tam se dají vlastnosti střílet asi celkem od boku nebo použít nějaké ukázkové lidi z konce Příručky Vypravěče.

Co ti nemrtví v hrobce? Jsou dost specifičtí - když zabiješ ghúla, vyleze z hlavy nemrtvý had. Pro ghúla je asi možné vzít statistiky... ehm... ghúla :) S tím hadem moc nevím, ale v zásadě asi jenom nějaký obyčejný tvor s pár body v síle a obratnosti a se stejným speciálním nekrtockým útokem jako ghúl? Nemám ale odhah na obtížnost ZZ - dva ghůlové a dva hadi jsou čtyři příšery, byť slabší, nebude to moc overkill? Možná by potřebovali trochu snížit vlastnosti.

No prostě dej vědět, jsem zvědav :)
Jekyll
Příspěvky: 147
Registrován: 1. 3. 2019, 19:56

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od Jekyll »

"Pro vlka bych prostě použil statistiky mantikory" - tu som mal pôvodne v úmysle to skúsiť s nočným wargom. Však už pravidlovo majú "Etheral Form", čo sa mi celkom hodí.

A ono zase, ak budem musieť až príliš lámať niektoré veci cez koleno, tak to nebudem siliť jedna k jednej (hada z ghulov by som oželel). Skôr mi to dobrodružstvo príde ako super Adventure Site, kde by pár sedení a hexov mohli stráviť.

Obtiažnosti by som sa úplne nebál, jednak, v družine sú tiež štyria, druhak, v ZZ v podstate obtiažnosti nie sú. Družina si bude musieť sama vyhodnotiť, či na to má (a ja sa pokúsim im nadhodiť hinty, ktoré by im v rozhodnutí mohli pomôcť).
Som Knihobôľ
Hrám: Forbidden Lands/DnD 5e
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 17709
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od Markus »

Warg/vrrk mi se silou 8 a relativně slabými útoky přijde málo drsnej. :) Boj s vlkem by měl být fakt nebezpečný - ta příšera by měla být jen těžko porazitelná a smrtící, ať mají hráči větší motivaci shánět ty magické předměty.

Mantikora má sílu 14 a jedovatý ocas, kterým může útočit a taky se dá odseknout - dojmově mi to k tomu hybridnímu vlkovi z modulu sedí víc. Akorát bych vzal její statistiky a "reskinoval" to tak, že bych místo mantikory popisoval vlka se štířím ocasem. Ale ty máš určitě lepší odhad na to, jak silnou nestvůru potřebuješ, aby vyzněla patřičně děsivě. Já píšu jen brainstormové návrhy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 17709
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od Markus »

Kdosi na Facebooku v reakci na moji recenzi zmínil, že ze Ztraceného dolu Fendelveru vyrval úvodní gobliní jeskyni a použil ji v Zapovězených zemích. Přijde mi to jako chytrý nápad - ta jeskyně je pěkná a jako doupě skřetů ideální. Neváhejte vykrást.
Paldini
Příspěvky: 19
Registrován: 12. 11. 2020, 16:41

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od Paldini »

Markus píše: 11. 11. 2020, 20:51 Kdosi na Facebooku v reakci na moji recenzi zmínil, že ze Ztraceného dolu Fendelveru vyrval úvodní gobliní jeskyni a použil ji v Zapovězených zemích. Přijde mi to jako chytrý nápad - ta jeskyně je pěkná a jako doupě skřetů ideální. Neváhejte vykrást.
Tahle kampaň jde za cenu minimálních úprav převést do ZZ celá.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 17709
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od Markus »

No nevím, člověče, ta kampaň je dost optimisticky sluníčková, zatímco Zapovězené země si hrajou na drsnou temnou fantasy – nějak mi to stylově neštymuje.

Navíc při zachování počtu nepřátel a soubojů ti hráčské postavy v ZZ velmi rychle zařvou. Už jeden souboj dokáže družinu solidně pocuchat - jeskyně s mnoha souboji (třeba to doupě Rudocejchů) by byla brutální. I když na druhou stranu... vlastně by to hráče mohlo donutit ke kreativním nebojovým řešením.

Ty mapy jsou každopádně pěkné a za vykradení by stály.

Fendelin je ale asi nepoužitelný, respektive nevidím na něm, co by stálo za vykradení - opět kromě mapy.

Vykrádání je nicméně super způsob nakládání s dobrodružstvími. A tady se těch vykradeníhodných prvků najde asi víc.

Mimochodem, vítej na Fóru, Paldini, a promiň že tě vítám rovnou nesouhlasným bručením :wink:
Paldini
Příspěvky: 19
Registrován: 12. 11. 2020, 16:41

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od Paldini »

Díky za přivítání. No, vidíš. Mně ta kampaň smysl v ZZ dává, Fendelin nemusí být vůbec sluníčkový. Můžou tu být frakce bojující o moc, přitom můžou být ohrožování bandity rudocejchy (nebo jak se jmenovali), kteří se objevují a berou vesničanům půlku úrody a zdrojů (viz. Živí mrtví a Neganův klan), dokonce vesnice může být přímo Kotliny. Trpaslíci, kteří zkoumají důl a potrebuji zásoby mi smysl taky dávají. Nekromant archeolog, zpustošená vesnice s oživlými rostlinami (Ty jsou myslím i součástí bestiáře), druid ekolog, kultisti (rezaví bratři) taky. Boj bych taky nebral jako nevyhnutelný, hráči i vypravěč jsou si určitě vedomi křehkostí postav a z této logiky bych věřil spíše tomu, že boj bude až nejkrajnější řešení. Co se týče interakce s humanoidy postavy mají možností, jak se bojům vyhnout. Jako vypravěč bych i humanoidy hrál tak, že bojovat moc nechtějí. U nestvůr je to něco jiného, tam nějaký ten boj bude nezbytný. Ale chtělo by to tomu asi opravdu dodat temnější pozadí.
Jekyll
Příspěvky: 147
Registrován: 1. 3. 2019, 19:56

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od Jekyll »

Markus píše: 11. 11. 2020, 20:51 Kdosi na Facebooku v reakci na moji recenzi zmínil, že ze Ztraceného dolu Fendelveru vyrval úvodní gobliní jeskyni a použil ji v Zapovězených zemích. Přijde mi to jako chytrý nápad - ta jeskyně je pěkná a jako doupě skřetů ideální. Neváhejte vykrást.
Ten ktosi som bol ja :D Len k tomu chcem dodať, že sa stala prvou "adventure site", ktorú sa družina rozhodla preskúmať cestou do Vetrohradu. Tak som narýchlo vzal mapu a uvedomil si, že všetky potvory v nej majú svoj presný ekvivalent aj v ZZ Bestiary (goblini, vlci, akurát bugbeara som vymenil za orka). Inak, čo si tak spomínam, ostalo to jedna k jednej.

Ukázalo sa to ako skvelý dungeon pre ľudí, čo po prvýkrát hrali ZZ :)
Som Knihobôľ
Hrám: Forbidden Lands/DnD 5e
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2100
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti

Příspěvek od Vitus »

Paldini píše: 12. 11. 2020, 17:55 No, vidíš. Mně ta kampaň smysl v ZZ dává, Fendelin nemusí být vůbec sluníčkový.
Přiznám se, že Markusově recenzi jsem si taky hrál s myšlenkou, jak to převést do drsnějšího světa. Asi bych šel cestou úprav tak, jak o tom píšeš ve svém postu, ale určitě bych do toho zahrnul, jak z neutrálních cizích postav (které jsou ve skutečnosti skoro všechno kladné cizí postavy), udělat směs skutečně neutrálních (tedy jak kladných, tak záporných). Takže třeba hned to místo, kde mají skrýš Rudocejši v rozvalinách v rámci obce bych asi upravil tak, že Rudocejši řádí po kraji a nikdo neví, kde mají skrýš a při tom ji mají u obyvatel pod nosem, protože někdo z té obce jim tajně v lumpárnách pomáhá a ve všem s nimi jede, navíc je jejich informantem (a v podstatě je ta obec před Rudocejchy vlastně tímhle chráněná - sice místním něco drobného provedou, ale ani nikdy nic takového, aby po nich místní skutečně museli jít). Hm, ten modul v sobě má mnoho potenciálu (taky jsem v minulosti neváhal a vykrádal z různých modulů inspiraci, pokud to prospívalo hře). :D

P.S. Teď mne napadlo, že možná by pro strukturu běžné společnosti mohlo jít používat ten princip pro manažery psy-ovce-kozy-šakali (tedy z 10ti cizích postav by byl jeden pes, tedy otevřeně kladná, proaktivní postava, čtyři ovce, které se nijak neprojevují, ale nechají se někam psem nahnat, čtyři kozy, které se taky nijak sami neprojevují, ale když vidí, že jdou ty ovce, tak po chvíli jdou taky a nakonec jeden šakal, co na venek všechno jen oremce, občas se pere se psem a tajně žere ovce a kozy). $D
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2056
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Boj na koni

Příspěvek od smrq »

Markus píše: 17. 11. 2020, 10:51 Jo a co to v těch Kotlinách proboha vyvádíte? :D
Pozor, SPOILER.
:) Docela se jim to celé podělalo. Hnědým nahoru. Polmorová po nich chtěla, ať Yawinovi zapálí lodě. Dostali olej a šli to hezky za tepla hospodskému vyklobásit (byl jim jako NPC jednoznačně sympatičtější).
Ten si to nenechal líbit a chtěl po nich, aby jí šli hned druhou noc "Dát po papuli. Co si to tá stará škeble dovoluje? Sabotovat živnost mu přeci nikdo nebude. A hezky mezi čtyřma očima jí dajte najevo, že Yawin si nic podobného nenechá líbit!"
Dobrodruzi tedy vyrazili pod rouškou tmy další noc za Polmorovou, odhodlaní jí dát deku. Moc tiše si ale nepočínali, ještě před jejím domem se dohadovali, jak tam vlastně vniknou, vypáčení okenice se nepodařilo (ach ty kostky :) )...
Ale souběžně s těmito událostmi Polmorová, když její úkol (sabotovat veslice) družina nesplnila, se naštvala a zaúkolovala hned tu druhou noc lovčího. Určil jsem si, v kterou hodinu půjde na věc. A co čert nechtěl, zrovna v tu dobu družina šla na Polmorovou. Proběhl porovnávací hod na skrývání a odhalování, lovec byl tišší a sám a zatímco on postavy zahlídl a dokonce vyslechl, co mají v plánu, oni o něm neměli tušení. Lovec zburcoval věrné Polmorové a spolu se Sturkasem a kovářem jí šli na pomoc.
Družina, snažíc se nedostat do konfrontace s polovinou vesnice, se dala na útěk a přes severní část se dostala ke zdi a prchla z Kotlin pryč. Ve vsi nastalo pozdvižení, obyvatelé zapálili louče a hledali další vetřelce.
Jenže Jezdci zůstal v hospodské stáji kůň a nechtěl o něj přijít. Brodil se říčkou zpět do vsi, doplížil se k hospodě, nasedl na koně a chtěl se přes vodu zase dostat pryč. Ale zahlédla ho stráž na jižní věži a volala o pomoc. Jezdec tryskem pryč, ale jeden výstřel po něm ještě šel.

Pro mě moc zajímavá hra (tři sezení). Vlastně krom krypty hraběte Nepoly družina nic nedotáhla do zdárného konce. A byť se zdálo, že pivní válku vyhraje hospodský Yawin, teď si pohrávám s myšlenkou, že při proběhlých událostech se asi většina vesnice postaví za stařešinu a hospodský Yawin bude rád, pokud se mu podaří vesnici opustit aspoň trochu v klidu a s nějakým majetkem. Živnost se pokusí rozjet jinde, v nějaké další vesnici. A já se těším, až ho postavy někdy zase potkají a co on jim řekne. :D

A v Kotlinách zůstalo hodně dějových linek do zásoby na jindy.

Edit. oprava velkého množství překlepů a chyb a omluva, že svkládám příspěvek, který sem zjevně nepatří.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1109
Registrován: 21. 9. 2011, 21:42
Bydliště: Praha

Re: Boj na koni

Příspěvek od Karotka »

smrq píše: 17. 11. 2020, 11:39 omluva, že svkládám příspěvek, který sem zjevně nepatří.
Víc takových OT!
Mě tohle zajímá možná nejvíc. Líbí se mi, jak naprosto různě můžou ty dobrodružství probíhat.

edit: sám v tom chci hrát taky jezdce, akorát skřeta, lesního pankáče, na vlčici :-)=

Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1958
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Boj na koni

Příspěvek od PardGalen »

smrq píše: 17. 11. 2020, 11:39
Pozor, SPOILER.
Tohle je bezvadné. V naší hře to v Kotlinách dopadlo úplně jinak a líbí se mi to takhle porovnávat. :)
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 17709
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Boj na koni

Příspěvek od Markus »

Přesunul jsem zážitky z Kotlin do téhle diskuze, ať nemáte výčitky, že jste off-topic. :wink:
PardGalen píše: 17. 11. 2020, 19:33 Tohle je bezvadné. V naší hře to v Kotlinách dopadlo úplně jinak...
No počkej, počkej, to nemůžeš jenom takhle říct a tím skončit. :wink:
Odpovědět

Zpět na „Zapovězené země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů