Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Moderátor: skaven
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 22687
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Tahle diskuze slouží ke sdílení doporučení, námětů na dobrodružná místa. Posílejte doporučení dobrodružných míst, která se vám osvědčila, pište své zkušenosti na oficiální i fanouškovská dobrodružná místa, posílejte své výtvory. V prvním příspěvku se pokusíme vést jejich přehled.
Fanouškovská dobrodružná místa
Okolí Kamence - Vesnice, několik lokací v krajině a tajuplná věž s podivným monstrem
Noc krve - atmosférický incident v hostinci uprostřed lesů
Vražedné světlo - hororová jednohubka, jejíž cílem je přežít noc
Dáma z Černé růže - hrádek se žravou obyvatelkou
Šeptající tůně
Labyrint Chodce v tmách
Lyset
Hřbitov obřích červů
Kolosova vyhňa
Poslední uctívač
Kdo seje vítr - minikampaň se třemi lokacemi a morem
Nová náhodná setkání
Setkání v Zapovězených Zemích I
Setkání v Zapovězených Zemích II
Doporučená dobrodružství z jiných her
Vzhledem k obecnému nedostatku českých herních produktů budete možná muset sáhnout i po dobrodružstvích určených původně pro jiné hry. Tady shromažďujeme odkazy na ty, která mají tematicky blízko k Zapovězeným zemím. Budou vyžadovat pravidlovou konverzi, takže pokud ji někdo provedete, podělte se o ni.
Zkáza divošských králů. Izolovaná severská osada terorizovaná démonickým vlkem. Tematicky nevyžaduje skoro žádnou změnu, snad jenom změnit kněze na Rezavého bratra.
Zimoviště opeřené prasnice, výprava do jeskyně obývané divným zmutovaným zvířetem. Žánrově gore horror, k ZZ to nemá daleko, možná budete chtít trochu ubrat na smrtelnosti.
Strážní věž a skřetí jeskyně - generické minidungeony použitelné víceméně tak, jak jsou. Skřety vyměňte za orky.
Vězení Staré Pijavice – Minidungeon s tématikou pijavic. Předstírejte, že zdejší hnusy jsou Zygoferovy výtvory.
Logův velký mix
Logaritmus zkompiloval velkou sandboxovou kampaň sestavenou ze spousty dobrodružství původně pro jiné hry, která upravil, zkonvertoval do Zapovězených zemí a rozmístil je do mapy.
Fanouškovská dobrodružná místa











Nová náhodná setkání


Doporučená dobrodružství z jiných her
Vzhledem k obecnému nedostatku českých herních produktů budete možná muset sáhnout i po dobrodružstvích určených původně pro jiné hry. Tady shromažďujeme odkazy na ty, která mají tematicky blízko k Zapovězeným zemím. Budou vyžadovat pravidlovou konverzi, takže pokud ji někdo provedete, podělte se o ni.




Logův velký mix

- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 22687
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Zakládám tuhle diskuzi ke shromažďování doporučení na dobrodružná místa pro Zapovězené země. Nějaká jsem tam na úvod doplnil. Pište vlastní a podělte se o své zkušenosti.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 22687
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Z vedlejší diskuze:
Horší to bude se statistikami příšer. Pro vlka bych prostě použil statistiky mantikory - tak, jak jsou, tam dokonce snad ani nemusíš nic měnit. S tím, že když ho „zabijou“, rozteče se na mlhu a v noci se opět zhmotní.
Lidé jsou úplně v pohodě, tam se dají vlastnosti střílet asi celkem od boku nebo použít nějaké ukázkové lidi z konce Příručky Vypravěče.
Co ti nemrtví v hrobce? Jsou dost specifičtí - když zabiješ ghúla, vyleze z hlavy nemrtvý had. Pro ghúla je asi možné vzít statistiky... ehm... ghúla
S tím hadem moc nevím, ale v zásadě asi jenom nějaký obyčejný tvor s pár body v síle a obratnosti a se stejným speciálním nekrtockým útokem jako ghúl? Nemám ale odhah na obtížnost ZZ - dva ghůlové a dva hadi jsou čtyři příšery, byť slabší, nebude to moc overkill? Možná by potřebovali trochu snížit vlastnosti.
No prostě dej vědět, jsem zvědav
Jestli to provedeš, určitě napiš. Docela by mě zajímalo, jak se to osvědčí v úplně jiné hře. Na první pohled mi to do ní totiž krásně pasuje. Přemýšlím, co je potřeba zkonvertovat. Settingově skoro nic, asi vážně jenom toho kněze bohyně Justicie? Nabízí se udělat z něj Rezavého bratra. Jinak asi všechno sedí, včetně severských jmen i funkce jarla.
Horší to bude se statistikami příšer. Pro vlka bych prostě použil statistiky mantikory - tak, jak jsou, tam dokonce snad ani nemusíš nic měnit. S tím, že když ho „zabijou“, rozteče se na mlhu a v noci se opět zhmotní.
Lidé jsou úplně v pohodě, tam se dají vlastnosti střílet asi celkem od boku nebo použít nějaké ukázkové lidi z konce Příručky Vypravěče.
Co ti nemrtví v hrobce? Jsou dost specifičtí - když zabiješ ghúla, vyleze z hlavy nemrtvý had. Pro ghúla je asi možné vzít statistiky... ehm... ghúla

No prostě dej vědět, jsem zvědav

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
"Pro vlka bych prostě použil statistiky mantikory" - tu som mal pôvodne v úmysle to skúsiť s nočným wargom. Však už pravidlovo majú "Etheral Form", čo sa mi celkom hodí.
A ono zase, ak budem musieť až príliš lámať niektoré veci cez koleno, tak to nebudem siliť jedna k jednej (hada z ghulov by som oželel). Skôr mi to dobrodružstvo príde ako super Adventure Site, kde by pár sedení a hexov mohli stráviť.
Obtiažnosti by som sa úplne nebál, jednak, v družine sú tiež štyria, druhak, v ZZ v podstate obtiažnosti nie sú. Družina si bude musieť sama vyhodnotiť, či na to má (a ja sa pokúsim im nadhodiť hinty, ktoré by im v rozhodnutí mohli pomôcť).
A ono zase, ak budem musieť až príliš lámať niektoré veci cez koleno, tak to nebudem siliť jedna k jednej (hada z ghulov by som oželel). Skôr mi to dobrodružstvo príde ako super Adventure Site, kde by pár sedení a hexov mohli stráviť.
Obtiažnosti by som sa úplne nebál, jednak, v družine sú tiež štyria, druhak, v ZZ v podstate obtiažnosti nie sú. Družina si bude musieť sama vyhodnotiť, či na to má (a ja sa pokúsim im nadhodiť hinty, ktoré by im v rozhodnutí mohli pomôcť).
Som Knihobôľ
Stvoril som pre Zapovězené země Lyset a Kolosovu vyhňu
Momentálne hrám: Zapovězené země (aj SOLO)/Ironsworn
Stvoril som pre Zapovězené země Lyset a Kolosovu vyhňu
Momentálne hrám: Zapovězené země (aj SOLO)/Ironsworn
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 22687
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Warg/vrrk mi se silou 8 a relativně slabými útoky přijde málo drsnej.
Boj s vlkem by měl být fakt nebezpečný - ta příšera by měla být jen těžko porazitelná a smrtící, ať mají hráči větší motivaci shánět ty magické předměty.
Mantikora má sílu 14 a jedovatý ocas, kterým může útočit a taky se dá odseknout - dojmově mi to k tomu hybridnímu vlkovi z modulu sedí víc. Akorát bych vzal její statistiky a "reskinoval" to tak, že bych místo mantikory popisoval vlka se štířím ocasem. Ale ty máš určitě lepší odhad na to, jak silnou nestvůru potřebuješ, aby vyzněla patřičně děsivě. Já píšu jen brainstormové návrhy.

Mantikora má sílu 14 a jedovatý ocas, kterým může útočit a taky se dá odseknout - dojmově mi to k tomu hybridnímu vlkovi z modulu sedí víc. Akorát bych vzal její statistiky a "reskinoval" to tak, že bych místo mantikory popisoval vlka se štířím ocasem. Ale ty máš určitě lepší odhad na to, jak silnou nestvůru potřebuješ, aby vyzněla patřičně děsivě. Já píšu jen brainstormové návrhy.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 22687
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Kdosi na Facebooku v reakci na moji recenzi zmínil, že ze Ztraceného dolu Fendelveru vyrval úvodní gobliní jeskyni a použil ji v Zapovězených zemích. Přijde mi to jako chytrý nápad - ta jeskyně je pěkná a jako doupě skřetů ideální. Neváhejte vykrást.
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Tahle kampaň jde za cenu minimálních úprav převést do ZZ celá.Markus píše: ↑11. 11. 2020, 20:51 Kdosi na Facebooku v reakci na moji recenzi zmínil, že ze Ztraceného dolu Fendelveru vyrval úvodní gobliní jeskyni a použil ji v Zapovězených zemích. Přijde mi to jako chytrý nápad - ta jeskyně je pěkná a jako doupě skřetů ideální. Neváhejte vykrást.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 22687
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
No nevím, člověče, ta kampaň je dost optimisticky sluníčková, zatímco Zapovězené země si hrajou na drsnou temnou fantasy – nějak mi to stylově neštymuje.
Navíc při zachování počtu nepřátel a soubojů ti hráčské postavy v ZZ velmi rychle zařvou. Už jeden souboj dokáže družinu solidně pocuchat - jeskyně s mnoha souboji (třeba to doupě Rudocejchů) by byla brutální. I když na druhou stranu... vlastně by to hráče mohlo donutit ke kreativním nebojovým řešením.
Ty mapy jsou každopádně pěkné a za vykradení by stály.
Fendelin je ale asi nepoužitelný, respektive nevidím na něm, co by stálo za vykradení - opět kromě mapy.
Vykrádání je nicméně super způsob nakládání s dobrodružstvími. A tady se těch vykradeníhodných prvků najde asi víc.
Mimochodem, vítej na Fóru, Paldini, a promiň že tě vítám rovnou nesouhlasným bručením
Navíc při zachování počtu nepřátel a soubojů ti hráčské postavy v ZZ velmi rychle zařvou. Už jeden souboj dokáže družinu solidně pocuchat - jeskyně s mnoha souboji (třeba to doupě Rudocejchů) by byla brutální. I když na druhou stranu... vlastně by to hráče mohlo donutit ke kreativním nebojovým řešením.
Ty mapy jsou každopádně pěkné a za vykradení by stály.
Fendelin je ale asi nepoužitelný, respektive nevidím na něm, co by stálo za vykradení - opět kromě mapy.
Vykrádání je nicméně super způsob nakládání s dobrodružstvími. A tady se těch vykradeníhodných prvků najde asi víc.
Mimochodem, vítej na Fóru, Paldini, a promiň že tě vítám rovnou nesouhlasným bručením

Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Díky za přivítání. No, vidíš. Mně ta kampaň smysl v ZZ dává, Fendelin nemusí být vůbec sluníčkový. Můžou tu být frakce bojující o moc, přitom můžou být ohrožování bandity rudocejchy (nebo jak se jmenovali), kteří se objevují a berou vesničanům půlku úrody a zdrojů (viz. Živí mrtví a Neganův klan), dokonce vesnice může být přímo Kotliny. Trpaslíci, kteří zkoumají důl a potrebuji zásoby mi smysl taky dávají. Nekromant archeolog, zpustošená vesnice s oživlými rostlinami (Ty jsou myslím i součástí bestiáře), druid ekolog, kultisti (rezaví bratři) taky. Boj bych taky nebral jako nevyhnutelný, hráči i vypravěč jsou si určitě vedomi křehkostí postav a z této logiky bych věřil spíše tomu, že boj bude až nejkrajnější řešení. Co se týče interakce s humanoidy postavy mají možností, jak se bojům vyhnout. Jako vypravěč bych i humanoidy hrál tak, že bojovat moc nechtějí. U nestvůr je to něco jiného, tam nějaký ten boj bude nezbytný. Ale chtělo by to tomu asi opravdu dodat temnější pozadí.
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Ten ktosi som bol jaMarkus píše: ↑11. 11. 2020, 20:51 Kdosi na Facebooku v reakci na moji recenzi zmínil, že ze Ztraceného dolu Fendelveru vyrval úvodní gobliní jeskyni a použil ji v Zapovězených zemích. Přijde mi to jako chytrý nápad - ta jeskyně je pěkná a jako doupě skřetů ideální. Neváhejte vykrást.

Ukázalo sa to ako skvelý dungeon pre ľudí, čo po prvýkrát hrali ZZ

Som Knihobôľ
Stvoril som pre Zapovězené země Lyset a Kolosovu vyhňu
Momentálne hrám: Zapovězené země (aj SOLO)/Ironsworn
Stvoril som pre Zapovězené země Lyset a Kolosovu vyhňu
Momentálne hrám: Zapovězené země (aj SOLO)/Ironsworn
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Přiznám se, že Markusově recenzi jsem si taky hrál s myšlenkou, jak to převést do drsnějšího světa. Asi bych šel cestou úprav tak, jak o tom píšeš ve svém postu, ale určitě bych do toho zahrnul, jak z neutrálních cizích postav (které jsou ve skutečnosti skoro všechno kladné cizí postavy), udělat směs skutečně neutrálních (tedy jak kladných, tak záporných). Takže třeba hned to místo, kde mají skrýš Rudocejši v rozvalinách v rámci obce bych asi upravil tak, že Rudocejši řádí po kraji a nikdo neví, kde mají skrýš a při tom ji mají u obyvatel pod nosem, protože někdo z té obce jim tajně v lumpárnách pomáhá a ve všem s nimi jede, navíc je jejich informantem (a v podstatě je ta obec před Rudocejchy vlastně tímhle chráněná - sice místním něco drobného provedou, ale ani nikdy nic takového, aby po nich místní skutečně museli jít). Hm, ten modul v sobě má mnoho potenciálu (taky jsem v minulosti neváhal a vykrádal z různých modulů inspiraci, pokud to prospívalo hře).

P.S. Teď mne napadlo, že možná by pro strukturu běžné společnosti mohlo jít používat ten princip pro manažery psy-ovce-kozy-šakali (tedy z 10ti cizích postav by byl jeden pes, tedy otevřeně kladná, proaktivní postava, čtyři ovce, které se nijak neprojevují, ale nechají se někam psem nahnat, čtyři kozy, které se taky nijak sami neprojevují, ale když vidí, že jdou ty ovce, tak po chvíli jdou taky a nakonec jeden šakal, co na venek všechno jen oremce, občas se pere se psem a tajně žere ovce a kozy).

Re: Boj na koni
Pozor, SPOILER.

Ten si to nenechal líbit a chtěl po nich, aby jí šli hned druhou noc "Dát po papuli. Co si to tá stará škeble dovoluje? Sabotovat živnost mu přeci nikdo nebude. A hezky mezi čtyřma očima jí dajte najevo, že Yawin si nic podobného nenechá líbit!"
Dobrodruzi tedy vyrazili pod rouškou tmy další noc za Polmorovou, odhodlaní jí dát deku. Moc tiše si ale nepočínali, ještě před jejím domem se dohadovali, jak tam vlastně vniknou, vypáčení okenice se nepodařilo (ach ty kostky

Ale souběžně s těmito událostmi Polmorová, když její úkol (sabotovat veslice) družina nesplnila, se naštvala a zaúkolovala hned tu druhou noc lovčího. Určil jsem si, v kterou hodinu půjde na věc. A co čert nechtěl, zrovna v tu dobu družina šla na Polmorovou. Proběhl porovnávací hod na skrývání a odhalování, lovec byl tišší a sám a zatímco on postavy zahlídl a dokonce vyslechl, co mají v plánu, oni o něm neměli tušení. Lovec zburcoval věrné Polmorové a spolu se Sturkasem a kovářem jí šli na pomoc.
Družina, snažíc se nedostat do konfrontace s polovinou vesnice, se dala na útěk a přes severní část se dostala ke zdi a prchla z Kotlin pryč. Ve vsi nastalo pozdvižení, obyvatelé zapálili louče a hledali další vetřelce.
Jenže Jezdci zůstal v hospodské stáji kůň a nechtěl o něj přijít. Brodil se říčkou zpět do vsi, doplížil se k hospodě, nasedl na koně a chtěl se přes vodu zase dostat pryč. Ale zahlédla ho stráž na jižní věži a volala o pomoc. Jezdec tryskem pryč, ale jeden výstřel po něm ještě šel.
Pro mě moc zajímavá hra (tři sezení). Vlastně krom krypty hraběte Nepoly družina nic nedotáhla do zdárného konce. A byť se zdálo, že pivní válku vyhraje hospodský Yawin, teď si pohrávám s myšlenkou, že při proběhlých událostech se asi většina vesnice postaví za stařešinu a hospodský Yawin bude rád, pokud se mu podaří vesnici opustit aspoň trochu v klidu a s nějakým majetkem. Živnost se pokusí rozjet jinde, v nějaké další vesnici. A já se těším, až ho postavy někdy zase potkají a co on jim řekne.

A v Kotlinách zůstalo hodně dějových linek do zásoby na jindy.
Edit. oprava velkého množství překlepů a chyb a omluva, že svkládám příspěvek, který sem zjevně nepatří.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: Boj na koni
Víc takových OT!
Mě tohle zajímá možná nejvíc. Líbí se mi, jak naprosto různě můžou ty dobrodružství probíhat.
edit: sám v tom chci hrát taky jezdce, akorát skřeta, lesního pankáče, na vlčici

Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 22687
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boj na koni
Přesunul jsem zážitky z Kotlin do téhle diskuze, ať nemáte výčitky, že jste off-topic.


No počkej, počkej, to nemůžeš jenom takhle říct a tím skončit.

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů