Šeptající tůně

Vložil(a) Markus dne 26. 11. 2021, 09:28
5
Průměr: 4.1 (7 hlasů)
2021
Dobrodružství mezi kouzelnými termálními prameny.

Toto dobrodružné místo vás zavede do rozlehlých podzemních jeskyní s termálními prameny. Elfská magie, která proudila zdejšími vodami, nenávratně slábne. Šeptající tůně byly pokřiveny nečistou silou. Dříve tajemné a konejšivé hlasy nyní prosí o pomoc, pláčou a naříkají. Proslýchá se, že ten, kdo jednou vstoupí do podzemí, se již nikdy nevrátí. I přesto se sem vypravila mladá dívka, aby zde nalezla ostatky svého předka. Naleznou ji dobrodruzi dříve, než bude příliš pozdě? Zláká je vidina velkého bohatství? Nebo zatouží po tajích dávné léčivé magie?

Dobrodružné místo pro Zapovězené země. Jedná se o jeskyni s 24 popsanými lokacemi, 17 stran A4.

Kategorie produktu

4

Potřeboval jsem nějít nějaké dobrodružné místo, které by se hodilo do hor a Šeptající tůně se mi líbili nejvíc. Hrálo se to příjemně. Nikde jsme se zbytečně nezasekávali a zábavy bylo dost. Hráči sice jeskyni neprolezli kompletně celou, ale ničemu to nevadilo. Třeba se někdy ještě vrátí. A bludičce dali jméno Bob.

Za mě mohu jenom doporučit.

3

Předem napíšu, že jsem váhal, zda Tůním nedat hvězdy čtyři. Nakonec dávám tři. Autorovi jsem napsal rozsáhlý rozbor a vím, že chce dobrodružné místo oficiálně vydat a já doufám, že zpětnou vazbu sbírá proto, aby ho ještě vylepšil a pak by to mohla být pecka.

Můj největší problém je, že velká část místností je víceméně prázdná a negeneruje příliš zábavného obsahu. Ano, jsou tam tajné dveře a stopy na zemi a divné jezírka, ale to je zábavné jednou, dvakrát. Po desáté již ne. V těchto místnostech sice můžete narazit na náhodné setkání, ale těch je jen pár a brzy se vyčerpají. Je mi to líto, ale já v tůních při hraní často zažíval nudu.

Osobně si myslím, že by celé jeskyni pomohlo snížit počet místností a obsah těch vyškrtnutých rozmístit do těch, co zůstanou. Stále by zbylo obsahu na cca dvě herní sezení.

I přes všechno, co vytýkám, je to pořád moc fajn fanouškovské dobrodružné místo, a i pokud ho autor nepředělá, byla by chyba ho minout.

5

Chce-li si někdo vyzkoušet ZZ tak doporučuji to udělat právě zde. Pro začínajícího vypravěče tu je jednoduchý a pro hráče chytlavý úvod. Hra by se ale měla vést pomalu, oneshot není dobrou volbou. Je mnohem pohodlnější pomalý průzkum a nasávání atmosféry než rychlá čistka. S tímto systémem rychle odnaučíte vašeho murderhoba aby zabil vše co se pohne a chamtivost vás někdy může přijít draho. Skvělý příběh i lokace, kdo nerad dungeony tak alespoň projeďte očima, inspirace tak leží dosti.

5

Úvodom považujem za potrebné zmieniť, že som mal tú česť odohrať toto dobrodružné miesto priamo s autorom v testovaní.

Toto dobrodružné miesto miesto sa chváli tým, že je najväčšie, čo samo o sebe nie je kvalita, len konštatovanie, ktoré môže vyústiť do sklamania, keby tá "veľkosť" nebola aj niečím naplnená. To našťastie nie je tento prípad, v každej lokácii sa niečo deje, niektoré dokonca ovplyvňuje aj ročné obdobie. Čo je síce fajn, akurát si nemyslím, že sa tým zvyšuje znovuhrateľnosť, pretože si nie som istý, či jedna družina vojde do tôní viac než raz. Na druhej strane, GM sa môže vyhnúť repetitívnosti v prípade, že toto konkrétne miesto predhodí viacerým skupinám.

Čiže: nejde ani tak o to, že Šepkajúce tône sú veľké, ale košaté. To znamená, že poskytujú hneď niekoľko "príbehov", do ktorých môžu hráči zasiahnuť, frakcie, ktoré medzi sebou súperia, NPC, s ktorými možno tak či inak interagovať. Nechýba zaujímavý a pomerne mocný "boss", nápadité predmety. Ale hlavne, má to skvelú atmosféru (nepreniknuteľná vodná para, bublanie prameňov, naskutku desivé stvárnenie bossa, démonický kult, hynúci veľstrom...).

A mapa. Mapa vyzerá vizuálne skvelo a ak nič iné by ste si z tohto počinu nechceli vziať, mapu berte. Pozriete na ňu a obsah si do miestností začnete vkladať aj sami.