Xanathar's Guide to Everything

Vložil(a) ShadoWWW dne
5
Průměr: 4.4 (7 hlasů)
2015
Doplňková příručka nových schopností, kouzel a dalších materiálů pro D&D 5e

Xanathar's Guide to Everything (do češtiny přeloženo jako Xanatharův průvodce vším) je první velké rozšíření pravidel pro pátou edici D&D (2014). Příručka je určená pro hráče i pány jeskyně. Poskytuje nástroje pro vylepšení tažení v jakémkoli herním světě, ať už prožíváte dobrodružství ve Forgotten Realms, v jiném oficiálním světě D&D, nebo ve vašem vlastním. Možnosti nabízené v příručce jsou rozvinutím původních pravidel obsažených v Příručce hráče, Bestiáři a Průvodci Pána jeskyně, modul funguje jako jejich doplněk. Vychází z jejich základů a zkoumá cesty, které v nich započaly, nic z toho, co je v Xanathar's Guide to Everything obsaženo, ale není pro hraní D&D zapotřebí – nejedná se o čtvrtou hlavní knihu pravidel.

  • 1. kapitola nabízí možnosti postav, které rozšiřují možnosti nabízené v Příručce hráče.
  • 2. kapitola je sada nástrojů pro PJ, která poskytuje nové zdroje pro vedení hry a tvorbu dobrodružství.
  • 3. kapitola představuje nová kouzla pro hráčské postavy i kouzlící nestvůry.
  • Dodatek A obsahuje pokyny pro vedení sdíleného tažení, které se podobá aktivitám organizovaným D&D Ligou dobrodruhů.
  • Dodatek B obsahuje řadu tabulek, které umožňují rychle vygenerovat jména pro postavy ve vašich D&D příbězích.
Určeno po hru
Kategorie produktu

5

Solidní množství oborů, které se stále znázorňují spíše archetypy postav, než aby přímo určovali jakým způsobem se mají hrát, jako to dělají často v novějších příručkách. Vyzdvihl bych také rozpracování pomůcek, které nabízí nějaké další bonusy.

4

K Xanatharove pruvodci ve skutecnosti nemam moc dodat - je to proste kvalitne udelane rozsireni. Rozsireni povolani jsou zajimave a dobre vybalancovane a davaji spoustu novych moznosti pro hrace. Nove moznosti pro vytvareni backgroundu a puvodu postav jsou dobrym nakopavacem inspirace.

Tooly pro DMa jsou divoka smeska veci od velmi napaditych a potrebnych pres zbytecne az po ty, ktere mely byt v zakladnich pravidlech.

Nova kouzla jsou taktez slusne vybalancovana a rozsiruji moznosti, aniz by prebijely puvodni kouzla.

Tabulky jmen se mi zdaji v dobe mobilniho internetu ponekud zbytecne, ale proc ne, hodit se muzou.

Celkove je to kniha, ktera je pro hrace 5e prakticky must have - ne proto, ze by bez ni 5e nesla hrat, ale protoze je proste opravdu dobrym rozsirenim moznosti jak pro hrace tak pro DMy.

4

...víc oborů povolání, víc kouzel, víc featů, víc materiálů pro DMa k magickým předmětům atp. Všechno dobrý, všechno užitečný, všechno vcelku vyvážený, byť některé věci... pro někoho kdo na věc kouká z perspektivy mimo DnD trochu neobratné (downtime aktivity jsou - lepší než v DMG, ale jako ve skutečnosti herně takové meh... atp.)

Pár nepřiznaných faktických patchů předchozích chyb (Hraničář, pro DMa způsob určení síly střetnutí atp.)

 

Takové... slabší 4*. Obsah je herně super rozšíření, ale designově mi to místy přijde nudně nenápadité - zvlášť u některých věcí pro pro DM to dodá víc myšlenku, než dobrou konečnou herní implementaci.