Dungeon Master's Guide (D&D 5e, 2014)

Vložil(a) ShadoWWW dne
3
Průměr: 3 (5 hlasů)
2014
Vypravěčská příručka páté edice D&D

Dungeon Master's Guide ve verzi z roku je jedna ze základních příruček páté edice Dungeons & Dragons, určená Dungeon Masterovi / Vypravěči. Radí s tvorbou a vedením kampaní, přípravou dobrodružství, tvorbou herních světů nebo třeba práci se setkáními. Přibližuje tvorbu dobrodružství, nabízí volitelná pravidla, stovky kouzelných předmětů další nástroje.

V roce 2024 vyšla rozsáhlá revize pravidel, označovaná obvykle jen jako D&D 2024. Aktualizovanou náhradou této knihy se stal stejnojmenný Dungeon Master's Guide (2024).

Určeno po hru
Kategorie produktu

Externí recenze a shrnutí

3

Příručka vypadá, že ji autoři vytvořili narychlo a bez jasného cíle a naznačit že DnD má mnohem větší rozsah co se v něm dá hrát, než se říká (což až takový bez velkého překopání rozhodně nemá). Skupiny které mají rády sbírají magické věcičky si zde jistě vyberou. Za zmínku stojí taká práce s prostředím, a nebezpečí co vás na cestách může potkat, ale stále je to jen pár stránek z celé knihy.

2

Ne ze by tahle knizka byla uplne spatna. Je akorat trochu... zbytecna?

Rady pro to, jak hru hrat a vest jsou chaoticky rozhazene a ne uplne pouzitelne a obcas si protireci. Pravidlova cast... se da smele ignorovat. Magicke artefakty, generovani dungeonu, pasti... neni to uplne spatne, ale takove trochu bez napadu. Random generator vam da podobne zajimave vysledky.

Settingove veci nejsou vubec spatne napsane, ale jsou povetsinou nepouzitelne, pokud nehrajete v defaultnich Forgotten Realms.

Celkove... slabsi prumer. Necte se to spatne, to ne, ale pokud by neexistovala, tak by se vlastne vubec nic nestalo. Na internetu najdete lepsi a zajimavejsi clanky o vedeni hry, settingu i magicke predmety, ma to tudiz cenu spis pro ty, kteri chteji mit kompletni sbirku pro 5e.

2

Tahle knížka je bordel.

Prozačátek, reálně vlastně moc neplní roli průvodce vedením hry. Minimálně ne z mého pohledu a podle mých nároků. Spousta tlachů o tvorbě Multiversa a jiné metafyziky světa, málo o tvorbě zápletky nebo příběhu. Rady k vedení hry které jsou nepospojované, obsahovým pokrytím děravé a někdy si i protřečí, některé bych si troufnul říct i vysloveně špatné (nějaké neporažené svaté krávy, nějaké doslova copy-pasty ze starých příruček...)

Velká část knihy je věnovaná práci s pravidly a jejich hackování. Půlka toho má být v základních pravidlech. Celé to je bordel (stejně jako Příručka hráče, viz) - rozházené chaoticky na několik míst podle prapodivné (žádné) logiky. Návody na tvorbu kouzel, které tisícem slov říkají "hej žádný návod není, nějak to odhadni". 

Desítky stran magických předmětů - nápaditých je minimum. Nějaké pasti - člověk by skoro brečel. Prokleté předměty, ze kterých vás bolí hlava.

I když je moc nesleduju, zaregistroval jsem několik DnD osobností (youtuberů, blogerů...) co radí začít hrát s Příručkou hráče, Bestiářem a Volovým průvodcem netvory (v tomto pořadí významu) a DMG radí vysloveně přeskočit a ignorovat. Bohužel jim musím dát za pravdu.