TSR

Dungeons & Dragons (Original)

Napsal uživatel Bajo dne 12.05.2020, 18:42
4
Průměr: 4 (1 hlas)
1974
Původní verze Dungeons and Dragons publikovaná roku 1974 Garym Gygaxem a Davem Arnesonem.

Původní verze Dungeons and Dragons publikovaná roku 1974 Garym Gygaxem a Davem Arnesonem, ktéra stála za vznikem her na hrdiny. Jedná se o klasický class and level system zaměřený na fantasy dobrodužství, kde skupina dobroduhů prolézá různá podzemí a zažívá nejrůznější dobrodružství.

Původní edice obsahovala jen hrst prvků, kterými je hra známa dnes: pouze tři povolání (bojovník, kouzelník a klerik); čtyři rasy (člověk, trpaslík, elf a hobit), které ještě nebyly odlišeny od polování nebo jen tři druhy přesvědčení: Zákon, Neutralita, Chaos. První edice D&D prošla několika revizemi, než ji nakonec nahradil její nástupce v podobě Advance Dungeons and Dragons.

 

 

Planescape Campaign Setting

Napsal uživatel Markus dne 16.05.2020, 10:12
5
Průměr: 5 (1 hlas)
1994
Základní sada pro hraní v barvitém mnohovesmíru

Základní a první sada pro lehce punkový mnohovesmír Planescape vyšla v podobě krabice skládající se ze čtyř příruček a několika map. „Hráčův průvodce sférami“ je stručným představením světa a jeho principů pro hráče a zároveň představuje „frakce“ – organizace soustředěné kolem různých filozofií, mezi nimiž si každá hráčská postava musí vybrat. „DMův průvodce sférami“ představuje hierarchii celého mnohovesmíru a jednotlivé jeho fantaskní světy. Příručka „Sigil a okolí“ se zaměřuje na Sigil, město portálů, a přilehlé krajiny, ve kterých se pravděpodobně budou odehrávat první dobrodružství. Krabici uzavírá bestiář a několik plakátových map. Sada je obohacená osobitými ilustracemi Tonyho DiTerlizziho, který dal světu nezapomenutelný charakter a stal se jeho dvorním ilustrátorem.

Player's Handbook (AD&D 2e Revised)

Napsal uživatel Markus dne 20.05.2020, 09:16
0
Zatím nehodnoceno
1995
Základní hráčská příručka pro AD&D 2e

Základní příručka pro AD&D 2e popisuje všechna pravidla, která hráči potřebují pro hru, od tvorby postavy, přes boj až po magický systém a seznam kouzel. Nabízí šest hráčských ras (vesměs tolkienovských), deset povolání včetně nového barda, nový dovednostní systém, různé školy magie, tabulky vybavení a doplňující pravidla jako cestování. Většinu obsahu knihy zabírá popis mágových a klerikových kouzel.

Ghost Tower of Inverness

Napsal uživatel Bajo dne 14.05.2020, 12:44
3
Průměr: 3 (1 hlas)
1979
Původně turnajový modul odehrávající se ve věži zakleté zříceniny

Kdysi dávno žil mocný čaroděj Galap-Dreidel, který ve své kouzelné věži ukryl tajemný kámen duší. Poté co odcestoval a nikdy se již nevrátil, zničili lidé z okolí jeho sídlo, aby se pomstili za dlouhou dobu nadvlády a útlaku. Dnes zůstala jen záhadná zřícenina, pod kterou leží ztracená cesta k největšímu Galap-Dreidelovu tajemství. Je to však tajemství zrádné a cesta k němu je poseta mnoha nástrahami a smrtícími nebezpečími. Podaří se skupince dobrodruhů překonat všechna úskalí a získat tajemný kámen ze zakleté věže? Věže, která ač dávno nestojí, občas jako by ji poutníci na okamžik zahlédli v mlze, které trosky pevnosti občas zahalí…

Ghost Tower of Invertness je turnajový, asi 20stránkový modul, z roku 1979. Byl navržen pro postavy na 5.-7. úrovni a jeho autorem je Allen Hammack. Původní, turnajová verze měla zelenou obálku od Erola Otus. Pozdější, veřejně publikovaná verze měla červenou obálku, jejímž autorem byl Jim Roslof. Jedná se o původně turnajový modul, což znamená poměrně vysokou obtížnost a v určitém ohledu i trochu větší linearitu, než bývá u některých jiných, klasických modulů obvyklé.

Reputace modulu se v letech po jeho vydání stoupala a časopis Dungeon jej v roce 2004, v den 30. výročí hry Dungeons & Dragons zařadil mezi 30. nejlepších dobrodružství Dungeons & Dragons všech dob.

Village of Hommlet

Napsal uživatel Bajo dne 14.05.2020, 12:35
3
Průměr: 3 (1 hlas)
1979
Klasické fantasy dobrodužství odehrávající se ve vesnici a blízke tvrzi, obývané služebníky povstavajícího zla

Nad poklidným údolím se vznáší stín dávno zapomenuté hrozby a malou vesničku čekají velké změny a nebezpečí, pokud někdo nezasáhne včas. Služebnící zla se plíží skrytě na nočním obzoru a kují temné plány o návratu již jednou poraženého zla. Úroda je mizerná a dobytek z podivných důvodů hyne. Okolní lesy potemněly, cesty se staly nebezpečnějšími a banditi se vrátili zpět. A přesto, že nikdo neví přesně proč, dávné legendy až nápadně přitahují mysl většiny těch, kteří nevědí, ale tuší a přemýšlejí. Legendy jsou to však staré a nejasné. Kde tedy začít pátrat po příčinách těchto událostí? Nikdo neví…

Village of Hommlet je klasický, 24 stránkový modul z roku 1979, designovaný pro postavy na 1. – 3. úrovni. Jeho autorem je Gary Gygax. Toto slavné dobrodružství se dočkalo i následné revize roku 1981, kde původní, monochromatickou obálku Davida A. Trampiera nehradila barevná obálka se zeleným okrajem, jejímž autorem byl Jeff Dee. Původní vydání obsahovalo ilustrace jak Trampiera tak David C. Sutherlanda. Modul nesl označení T1 a byl původně zamýšlen jako úvodní z větší série. Měl sloužit jako intro pro rozsáhlejší modul zvaný The Temple of Elemental Evil, který Gygax nikdy nedokončil (o to se postarali až pozdější autoři).

Lost City, The

Napsal uživatel Bajo dne 14.05.2020, 15:29
5
Průměr: 5 (1 hlas)
1982
Dobrodružství odehrávající se v nitru starodávné pyramidy, s příchutí pulpového fantasy

Moldvay navrhl modul jako jako scénář pro postavy na 1. - 3. úrovni, a je udělaný tak aby novým Dungeon Masterům zprostředkoval i zážitek z vymýšlení dobrodružství. To znamená, že modul je pouze částečně úplný, nižší patra je potřeba Dungeon Masterem dopracovat v tom duchu, jak dobrodružství tohoto druhu reálně vznikala. Tento Modul staré školy má několik pater a kromě různých hádanek, pastí a smrtících nástrah obsahuje i několik soupeřících frakcí.

Zápletka se soustředí na průzkum starověkého, rozpadlého města s obří pyramidou, pod kterou se nachází padlé, starodávné podzemní město, které stihla katastrofa. Dobrodružství je zasazeno do obrovské stupňovité pyramidy, kdy dolní část je pouze načrtnuta a samotné město je popsáno v podobě seznamu hlavních oblastí s mapou. Úhlavním nepřítelem dobrodružství je Zargon, obří monstrum s jedním okem a jeho přisluhovači. Celá pyramida, bez města, obsahuje přes 100 místností.

Ztracené město bylo časopisem Dungeon, při příležitosti 28. výročí hry Dungeons & Dragons v roce 2004, zařazeno na 28. místě mezi nejlepší dobrodružství pro D&D všech dob.

Forgotten Realms

Napsal uživatel Markus dne 09.05.2020, 20:52
3
Průměr: 3 (1 hlas)
Nejznámější generický fantasy svět pro DnD nabízející pestrá prostředí všech druhů

Asi nejznámější svět pro hry z rodiny Dungeons and Dragons vyšel poprvé v roce 1987 a od té doby provází každou edici DnD, většinou jako její oficiální svět. Známý je taky z celé řady knih a počítačových her. „Zapomenuté říše“ vděčí za svůj název tomu, že kdysi dávno byly spojené se Zemí, odkud sem přišli lidé, ale dávno už se na to zapomnělo. Představují generický fantasy svět se standardními rasami a příšerami podle DnD. Je pestrý a nabízí všechna pozemská prostředí, kultury a klimata, od ledovců až po pouště. Základní příručky a jádro dění jsou zasazené na kontinent Faerûn, inspirovaný středověkou Evropou, nicméně planeta Abeir-Toril obsahuje i parafráze na jiné pozemské kultury, od Aztéků, přes Arábii až po východní Asii. Některé z nich se později vyčlenily jako samostatné (pod)světy.

White Plume Mountain

Napsal uživatel Bajo dne 14.05.2020, 12:50
4
Průměr: 4 (1 hlas)
1979
Klasické dobrodružství odehrávající se v nitru sopky, kde dobrodruzi pátrají po třech legendárních artefaktech

16stránkové dobrodružství  pro postavy na 5.  - 10. úrovni. Dobrodružství je procházení žaláře, kde jsou postavy hráčů najaty, aby z věhlasné sopky získaly tři „notoricky známé“ magické zbraně, z nichž každá má svou vlastní inteligenci. Dobrodružství obsahuje ilustrace Erola Otuse a obálku Jeffa Dee.

White Plume Mountain bylo kritiky dobře přijato. V roce 2004 byl dokonce časopisem Dungeon označen jako 9. nejlepší dobrodružství pro Dungeons & Dragons všech dob. Jeden z porotců komentujíce vynalézavost nutnouk dokončení tohoto dobrodružství označil modul jako hádankovou jeskyni, jež překonal všechny hádankové dungeony.

Advanced Dungeons & Dragons (1e)

Napsal uživatel Bajo dne 12.05.2020, 19:26
3
Průměr: 3 (1 hlas)
1977
Velká revize originální edice Dungeons and Dragons.

Aktualizovaná verze D&D byla vydána v letech 1977 až 1979 jako Advanced Dungeons & Dragons (AD&D). Pravidla hry byla reorganizována a znovu kodifikována ve třech vázaných pravidlech, sestavených Garym Gygaxem, zahrnujících původní pravidla D&D a mnoho dodatků a revizí z příloh a článků z časopisů. Tři hlavní pravidla byla Monster Manual (1977), Player's Handbook (1978) a Dungeon Master Guide (1979).

Mezi hlavní přírůstky patřilo rozdělení povolání a ras, nová povolání jako je vrah, druid, mnich, paladin, zloděj, barda, iluzionista a ranger. Rozšíření se dočkali například i systém přesvědčení, kouzla, nestvůry, magické předměty a přibylo i mnoho rozširujících pravidel a tabulek a doprovodných, návodných textů, řešících specifické situace a způsob hraní, které nepokrývala původní pravidla (basic) Dungeons and Dragons.

Monstrous Manual

Napsal uživatel Markus dne 20.05.2020, 09:32
0
Zatím nehodnoceno
1993
Základní bestiář pro druhou edici AD&D

Původní bestiář pro druhou edici AD&D vycházel pod jménem Monstrous Compendium ve formě několika samostatných svazků s kroužkovou vazbou, ze kterých se daly vyjímat jednotlivé stránky a podle libosti přidávat do pořadníků. Revidované vydání AD&D 2e nahradilo tento formát jednou knihou v pevné vazbě, která shrnuje všechny nestvůry z dřívějších samostatných svazků a doplňuje je o několik nových.