Star Wars: The Roleplaying Game (D6, WEG) (2e)

Vložil(a) lev dne
5
Průměr: 5 (1 hlas)
1992
Legendární RPG ze světa Star Wars

Kdysi dávno, v jedné velmi vzdálené galaxii… Postavte se tyranii galaktického Impéria, pilotujte lodi překonávající rychlost světla a se svým světelným mečem se v nelítostných duelech utkejte se zlověstnými Sithy.

Star Wars: The Roleplaying Game je druhá edice oficiálně licencované hry zasazené do světa Star Wars, navazující na předchozí první edici Star Wars: The Roleplaying Game (1987). Odehrává se v prostředí známém z původní filmové trilogie a hráči v ní představují rebely, pašeráky a jiné hrdiny, kteří se vzepřou moci Impéria.

Hra je založená na jednoduchém dovednostním enginu D6 System. Postavy se vytvářejí pomocí šablon určujících jejich základní schopnosti, které si ale hráči můžou dál přizpůsobit. Jsou definované sadou základních vlastností a dovedností, přičemž součet příslušné vlastnosti a dovednosti přímo určuje, kolika kostkami má hráč při vyhodnocování házet. Výraznou součástí hry je metaherní měna „bodů Síly“, jejímž utrácením si hráči můžou vylepšovat hody a pořizovat jiné kladné účinky. Pokud ji ale používají ke zlým nebo sobeckým účelům, dostávají „body temné strany“ a nakonec můžou úplně přejít na temnou stranu. Zatímco body Síly jsou dostupné všem postavám, některé postavy můžou být obdařené přímo třemi „dovednostmi Síly“, které fungují jako speciální schopnosti a umožňují vykonávat činy nedostupné jiným postavám. Zajímavostí je, že GM ve hře nepředstavuje jen nezaujatého rozhodčího, ale snaží se postavy zlákat na temnou stranu Síly.

Druhá edice se odchyluje od elegantní jednoduchosti první edice a snaží se o přesnější pravidlové popsání jednotlivých herních situací. Původní seznam 40 volně popsaných dovedností se rozrostl na 110 s pravidly pro specializace a pokročilé dovednosti. Přibyla i další pravidla pro rozvoj postavy (různá cena dovedností podle jejich typu, proti první edici možnost zlepšovat i vlastnosti atd.). Rozšířena a pozměněna byla i pravidla pro boj, byl zaveden hod na iniciativu, byla přepracována pravidla pro souboje vozidel a vesmírných lodí a pravidla pro boj protivníků různých velikostí (měřítek). V hodech se začala používat „divoká kostka“ (wild die), která může do situace i při jinak úspěšném hodu vnést komplikace nebo může explodovat a umožnit úspěch proti jinak silnějšímu soupeři.

Původní základní příručku (1992, 176 stran) později nahradila revidovaná a rozšířená verze (1996, 286 stran), do které byl zapracován obsah příručky The Star Wars Sourcebook (1994). Existuje i zjednodušená verze sloužící jako úvod do hry pro nováčky, Star Wars Introductory Adventure Game (1997).

Systém
Autoři
Vydavatel

Externí recenze a shrnutí

Produkty pro tuto hru

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
0
Bez hodnocení
Star Wars Introductory Adventure Game 1997 Alternativní základní pravidla, Dobrodružství, Sólo dobrodružství Zjednodušené krabicové vydání druhé edice Star Wars RPG pro nováčky
0
Bez hodnocení
Star Wars RPG (základní příručka, 2e, revidovaná) 1996 Základní pravidla, Sólo dobrodružství Revidovaná základní příručka svižné RPG hry ze světa Star Wars
0
Bez hodnocení
Star Wars Sourcebook (2e) 1994 Příručka světa Základní příručka světa Star Wars pro 2. edici star Wars RPG
0
Bez hodnocení
The Last Command Sourcebook 1994 Rozšiřující příručka Adaptace materiálů ze stejnojmenného románu do hry
0
Bez hodnocení
Dark Empire Sourcebook 1993 Rozšiřující příručka Adaptace materiálů z první řady komiksové série do hry
0
Bez hodnocení
Dark Force Rising Sourcebook 1992 Rozšiřující příručka Adaptace materiálů ze stejnojmenného románu do hry
0
Bez hodnocení
Heir to the Empire Sourcebook 1992 Rozšiřující příručka Adaptace materiálů ze stejnojmenného románu do hry

5

Star Wars d6 je láska na prvý pohľad. Je to jedna z najkrajšie napísaných knižiek, ktorá aj úplneho nováčika hneď vtiahne a predstaví mu ako sa má vlastne hrať. Na stranách sa vám prívetivo a milo prihovárajú rôzne postavy z prostredia Star Wars, kniha sa výborne číta a ľahko sa z nej učí na základe neustálych príkladov a rád. Má geniálne napísanú pasáž pre GMa, kde sa čo to priučí aj skúsenejší veterán. Samotný systém je úplne klasický, ale neuveriteľne pružný. Za jeho najväčšie pozitíva považujem: schopnosť jednoducho vyhodnocovať konflikty dvoch strán rozdielných veľkostí (X-Wing vs. Hviezda Smrti, Walker vs. vojak), jednotnosť jeho mechaník (až sa naučíte základy, všetky vzniknuté situácie sa ľahko improvizovane vyhodnocujú podľa tohoto základu), voľnosť systému, ktorá umožňuje veľmi kreatívne a dynamické boje, prestrelky, vesmírne bitky a podobne. Špeciálnou vychytávkou je fungovanie Temnej strany - hra výborne pracuje s tématikou lákania jednak cez mechanickú rovinu, jednak cez dvojúlohu GMa. Za negatíva systému považujem fakt, že pri silných súperoch, či vesmírnych bitkách dochádza k používaniu veľkého počtu kociek, čo pri fakte, že sa hodnoty na nich sčítavajú spomaľuje hru. Aj napriek tomu dávam po výborných skúsenostiach tejto hre plné hodnotenie.