Příběhové mechaniky

Spíš než číselné mechaniky, kostky a výpočty řídí plynutí hry mechaniky stojící na vyprávění, povídání a popisech.

Poison'd

Napsal uživatel Markus dne 27.12.2008, 14:33
4
Průměr: 3.7 (3 hlasy)
2007
Hra o brutálních, násilnických a nepřikrášlených pirátech z Karibiku.

Hra označená nálepkou „pro dospělé“, v níž se hráči vžijí do role krvežíznivých pirátů. Ovšem ne těch s Disneyova filmu, ale těch hnusných, zlých a brutálních násilníků z historie. Přepadávají lodě, drancují města, mučí zajatce, vraždí se mezi sebou navzájem. Celým dějem se prolíná motiv křesťanské víry, hříchu a věčného spasení či zatracení duše. Hra má nápaditý systém, který jednak dokresluje brutální tvář pirátství, jednak podporuje aktivitu hráčů a Vypravěče staví do reaktivní polohy. Aby hráči mohli splnit své cíle, musejí sami vyvolávat konflikty. Vypravěč pak už jen čeří vodu pomocí kartiček s překážkami a nenadálými událostmi.

Dračí doupě II

Napsal uživatel Markus dne 29.07.2011, 14:02
4
Průměr: 3.6 (27 hlasů)
2011
Dobrodružná fantasy hra s nádechem slovanských bájí; nástupce nejstaršího českého RPG

Dračí doupě II navazuje na tradici prvního českého RPG, které vzniklo v roce 1990. I zde se hráči vžijí do role elfů, trpaslíků a jiných fantastických dobrodruhů, kteří putují světem v honbě za slávou, bohatstvím a nebezpečím. Dobrodruhové si mohou volit z 5 základních a 10 pokročilých povolání (například: lovec, mastičkář, vědmák). V porovnání s původními pravidly nabízí nová verze větší důraz na příběh i atmosféru a především pak jednotný (a jednoduchý) systém pravidel, který umožní stejným způsobem vyhodnotit každou situaci od boje až po řečnické klání. Celá hra je tentokrát vtěsnána do jediné knihy, kde najdete vše od tvorby postavy až po rady pro tvorbu dobrodružství.

Polaris

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 22:28
5
Průměr: 4.6 (5 hlasů)
2005
Tragická hra bez vypravěče, v níž postavami jsou mýtičtí rytíři dalekého severu
Ben Lehman

Polaris je hra s velmi poetickým a tragickým prostředím - vždyť postavami jsou rytíři Řádu hvězd, kteří svádí marný a předem prohraný boj s démony Úsvitu o osudy celého světa. Hra nemá Vypravěče, účastní se jí 3-5 hráčů, kteří se střídají v samostatných scénách. Úlohu vypravěče zastávají každému hráči jeho spoluhráči, z nichž každý má na starosti nějakou oblast příběhu a prostředí (jeden překážky a nepřátele, další blízké vztahy, atd...). Hra se může pyšnit i mnohými dalšími inovativními mechanikami, například systémem vyhodnocování, který používá nejen kostky, ale i rituální fráze a řečnické obraty s jasně danými efekty.

Primetime Adventures

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 18:34
4
Průměr: 3.9 (7 hlasů)
2004
Pravidlovo jednoduchá ale silne kooperatívna RPG hra o vytváraní seriálu po jednotlivých epizódach

Primetime Adventures napodobňujú tvorbu televíznych seriálov. Producent dozerá na celý proces a hrá v ňom dôležitú úlohu. Proti nemu stoja jednotliví hráči ovládajúci protagonistov, za ktorých jednajú a tvoria pre nich spoločne scény. Kooperácia všetkých zúčastnených je veľmi silným elementom hry a pomocou nej sa celá skupina snaží vytvoriť zápletku príbehu aj jednotlivé postupné rozuzlenia čo najzaujímavejším spôsobom. Za zmienku stojí aj jednoduché vyhodnocovanie konfliktov (ktoré sú na rozdiel od tradičnejších hier len ukončením celej scény a nevyskytujú sa v nej viacnásobne) a veľmi silná úloha nehrajúceho publika.

Spirit of the Century

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 22:45
4
Průměr: 3.3 (3 hlasy)
2006
Dobrodružná hra ve ztřeštěném žánru pulp a zároveň jedno z nejpopulárnějších RPG

Indiana Jones, Múmia, Veľké problémy v malej Číne, Svet zajtrajška alebo Rocketeer. Ak všetky tieto filmy nahádžete do mixéra, vznikne Spirit of the Century. Dýcha presne tou atmosférou neohrozených hrdinov, ktorí v poslednom okamihu skočia na unikajúce lietadlo a v epickom súboji nakoniec porazia šialeného vedca, ktorý chce zrovnať so zemou hlavné mesto krajiny. Hra vychází se známého systému Fate, dále jej rozvádí a přizpůsobuje pulpovému žánru. Je uzpůsobena tak, aby bylo možné hrát ji prakticky okamžitě a bez jakékoliv přípravy. Jde bezpochyby o nejpopulárnější nezávislou hru, která doslova udělala díru do světa.

Fate (1.0, 2.0)

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 19:27
5
Průměr: 4.3 (11 hlasů)
2003
Původní 2. edice dnes velmi uznávaného univerzálního systém s jednoduchými pravidly, zaměřenými na rozvíjení žánru a příběhu

Fate je světově uznávaný, univerzální, na podporu žánru a příběhu zaměřený systém. Vyniká zejména jednoduchostí, která ale přitom skrývá bohaté možnsoti, a ohromnou přizpůsobivostí. Základem systému jsou tzv. "aspekty" - krátké fráze, které slouží zároveň jako herní popisy a jako prvky pravidel, což zajišťuje, aby příběh a pravidla zůstávala sladěná a nezvnikaly mezi nimi žádné paradoxy.

Původní 2. edice Fate byla tou, která hru proslavila ve světě i u nás. Oproti současné 4. edici je minimalistická a mnohde postrádá "hloubku" nebo pozdějšími zkušenostmi dané zabroušení detailních pravidel, přesto jde stále o velmi elegantní a dobře hratelný systém, který dokáže přinést mnoho nečekaného - od jednoduchých a přitom zábavných a žánrově vhodných řešení "běžných" situací až po podporu hry s rozsáhlými vypravěčskými pravomocemi na straně hráčů.

Burning Empires

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 05:10
5
Průměr: 4.3 (6 hlasů)
2006
Zajímavá kombinace čistého roleplaye a taktické hry; žánrově epické sci-fi
Luke Crane

Burning Empires je pozměněná verze hry Burning Wheel. Odehrává ve sci-fi světě, v němž upadající lidská civilizace čelí hrozbě v podobě Červa... parazitů, kteří napadají a ovládají lidskou mysl. Postavy jsou chyceny v divokém a zoufalém boji o osud své planety. V této mechanicky komplexní hře hráči přímo bojují proti Pánu hry a systém zajišťuje, že boj bude spravedlivý. Hra má komplexní pravidla, která umožňují složité taktizování. Zároveň však mechanicky tlačí hráče do vykreslování charakteru a sledování osobních ambic postav. Zajímavá kombinace pro hráče, kteří si potrpí na osobní příběhy postav, a zároveň si rádi vyhrají s číslíčky.

Fate Star Wars

Napsal uživatel Sirien dne 16.05.2020, 18:53
0
Zatím nehodnoceno
2016
Kompletní pravidla Fate pro hraní ve Star Wars (s dalšími odkazy a designovými poznámkami)

Kompletní pravidla Fate se všemi úpravami a dodatky potřebnými pro hraní Star Wars. Obsahují:

  • Shrnutí pravidel Fate
  • Návodné texty k vedení a hraní her ve Star Wars (žánr, styl, obsah atd.)
  • Všechny úpravy a návody k použití pravidel (Síla, bitvy atd.) a dodatky (zbraně, pancíře, droidi atd.)
  • Designové poznámky a návody k úpravám a vlastní tvorbě
  • Mnoho odkazů na další zdroje (k Fate, vedení hry a dalším)
  • Ukázkové protivníky všech kategorií (od jednotlivců až po bitevní lodě)
  • Spoustu tematických obrázků v barevné i černobílé (tiskové) verzi

 

InSpectres

Napsal uživatel rpgforum dne 05.11.2008, 18:06
4
Průměr: 3.7 (3 hlasy)
2002
Odlehčená investigativní hra, v níž postavy bojují se zlem a vyšetřují paranormální jevy

V hře InSpectres se hráči vžívají do rolí agentů zaměstnaných v jedné z poboček společnosti pro řešení paranormálních jevů. Silná inspirace pochází z filmu Krotitelé duchů. Samotný systém je celkem jednoduchý a obsahuje několik velmi inovativních nápadů: jako různé typy televizní vstupů před kamerou, které známe například z různých reality show; pravidla pro vedení vlastní pobočky nebo systém podporující investigativní hraní, který dává hráčům do rukou velké příběhové pravomoce a s jehož použitím nikdo nezná skutečnou pointu případu předem, neboť ta je tvořena až samotným hraním.

Mouse Guard Roleplaying Game

Napsal uživatel Conlai dne 20.12.2008, 14:50
5
Průměr: 4.5 (4 hlasy)
2008
Postavte se v roli hrdinných myších ochránců lasičkám, hadům a dalším nebezpečím!

V této hře podle stejnojmeného komiksu Davida Petersena se v roli člena Myší stráže postavíte nebezpečím, která ohrožují vaši komunitu. Vyberete si barvu srsti a pláště vaší myši a s pomocí upraveného a zjednodušeného systému hry Burning Wheel se můžete vrhnout proti liškám, lasičkám i zrádcům z řad myší. Hra nabízí jednotný systém pro řešení bojů, honiček či hádek, zlepšování dovedností, které používáte a chytré mechaniky cílů, instinktů a rysů, které vaší myši vdechnou život.