Desperation

Vložil(a) Elenistar dne
4
Průměr: 4 (1 hlas)
2022
Depresivní vyprávěcí jednohubka bez vypravěče

Desperation je vyprávěcí hra v žánru gotického hororu, postavená na balíčcích karet. Ty představují dva nezávislé hororové scénáře, které zahrajete za cca za 2 hodiny. 

Postupným otáčením karet z předem připraveného balíčku karet hráči vytvoří nejprve scénu, kde se bude odehrávat depresivní příběh plný zmaru a zoufalství. Po odhalení míst se seznámí s postavami, které se mnohdy nešťastnou náhodou dostaly do nepříjemných situací. Nakonec se začnou dít mnohdy nepříjemné události. Tyto kritické okamžiky hráči přidávají k jednotlivým postavám a vdechují tak scéně krutý život. 

Hra obsahuje dva balíčky pro tyto scénáře:

  • Dead House – Příběh odehrávající se v jednom kansaském městě roku 1888, když všichni zoufale čekali na jaro, které po dlouhé zimě stále nepřicházelo. 
  • The Isabel – Rybářská loď lovící poblíž Aljašky se dostala do kruté bouře a tajemná posádka byla nucená opustit loď v děravých člunech. 
Vydavatel

4

Na našich herních akcích (deskové hry) tu a tam zahrajeme nějaké RPG. Všichni jsme od přírody líní, a proto si vybíráme často hry bez přípravy a Vypravěče. Posledním takovým úlovkem byl Dead House. Připravili jsme balíček karet, zapli na spotify smyčku sněhové vánice a ponořili jsme se do depresivního příběhu jednoho města kdesi v Kansasu roku 1888. Ten rok byla nepřirozeně zlá a dlouhá zima a zemřelo tehdy hodně lidí. S tímto vědomím jsme začali nejprve odhalovat jednotlivá místa onoho městečka. Farmy, domy, poštu, ale i "Dead House", kam se ukládají v zimě mrtvá těla, protože půda je příliš zmrzlá, než aby se v ní dal kopat hrob. Po tom, co si na stůl vyložíte kartičky s místy a rozkreslíte tak scénu toho to děsivého divadla přijdou na řadu herci. Obyvatelé města nejsou bez tajemství a vzájemných vztahů a lehce si k nim najdete cestu a vybudujete vztah, který ještě posílí stísněnou atmosféru hry. Následují pak tři dějství  - podzim, zima a peklo. Pro každé z nich otočíte několik událostí. Aktivní hráč vždy vybere, komu se daná věc stala a svými slovy popíše příčiny a důsledky. Rozehrávají se tak vztahy mezi postavami a dovedu si představit, že hra může být dramaticky jiná i když by ji hráli znovu ti samí lidé. 

Angličtina byla trochu složitější a hra se nám tak trochu více protáhla, ale věřím, že se za dvě hodinky dá odehrát a všichni jsme pak odcházeli spát plní dojmů a myšlenek. Vřele doporučuji. V dohledné době se chystáme zahrát i druhý scénář s ubohými rybáři a slibuji si od toho podobně silný zážitek.