Forgotten Realms Campaign Setting (AD&D 2e)

Vložil(a) Markus dne 25.05.2020, 16:31
3
Průměr: 3 (2 hlasy)
1993
Vydání jednoho z nejznámějších fantasy světů pro druhou edici AD&D

Druhé vydání „nejoblíbenějšího fantasy světa dějin“ Forgotten Realms, ve kterém se odehrávají epické konflikty a pohybují se v něm postavy známé z románů, jako Drizzt nebo Elminster. Svět původně vyšel pro první edici AD&D. Verze pro druhou edici AD&D je jeho kompletním přepracováním a výrazným rozšířením. Vyšla v krabici, která obsahuje:

  • 128stránkovou příručku A Grand Tour of the Realms, zaměřující se především na popis té části světa, která je inspirovaná evropským středověkem (Dalelands, Cormyr a Waterdeep).
  • 64stránkovou příručku pro Dungeon Mastera Running the Realms. Obsahuje popisy cizích postav, různá tajemství a zápletky.
  • 96stránkovou příručku Shadowdale, představující důležité město zamýšlené jako středobod kampaně, včetně ukázkového dobrodružství.
  • 8stránkový bestiář Monstrous Compendium.
  • 6 volně vložených listů s různými znaky, náboženskými symboly a magickými pečetěmi.
  • 4 celobarevné mapy.
Kategorie produktu
Vydavatel

Překlad

Přeložený název Rok Seřadit vzestupně Překladatel Vydavatel Jazyk překladu
Základní sada Forgotten Realms (AD&D 2e, částečný překlad) 2006 Jan Heiling Čeština Odkaz

Externí recenze a shrnutí

3

Nejvetsi vyhoda Forgotten Realms je zaroven jejich nejvetsi nevyhoda - v tom svete je nacpano vsechno. Chcete generickou fantasy? Prosim. Poustni dobrodruzstvi? Prosim. Dinosauri dzungle? Zajiste. Ostrovy a la Japonsko? Mame. Staroveky Egypt? Recko? Arabii? Hadi rise? Podzemni rise? Vsechno na co si vzpomenete.

Vyhoda je, ze muzete stridat prostredi bez nutnosti menit postavy a setting. Nevyhoda je, ze navzdy zustanou tak trochu mismasem bez vlastni identity.

Pro lidi jako ja, kteri na nich vyrostli, je to srdcovka a druhy domov, nicmene objektivne vidim slabiny. Je tam spousta dobrych napadu, ale na kazdy zajimavy a dobry napad je tam tucet nudnych, generickych lokaci a informaci nepouzitelnych ve hre ("Toto mesto rocne vyvazi 20 tisic tun psenice"). 

Moje rada je prijmout FR takove, jake jsou - univerzalni fantasy setting a vyuzivat toho, ze ke kazdemu koutu sveta jsou tuny a tuny lore. Pokud chcete nekam zasadit hru a moc neresit veci okolo worldbuildingu, jsou fajn. Pokud chcete specialni, atmosfericky setting... sahnete radsi po necem jinem.

(pokud jste nostalgici a prozili jste ve FR tolik casu jako ja, tak se nebojte k hodnoceni pridat dalsi dve hvezdicky)

3

Forgotteny jsou taková holka pro všechno. Generický pseudostředověký svět, který obsahuje to, co byste od generického pseudostředověkého světa čekali. Nenadchne ani neurazí. Je to dobrý základ, který můžete vzít a hrát, když nechcete řešit přípravu světa a nestojíte o žádné originality, ale nepovažuju ho za nijak zvlášť inspirativní.