1993
Vydání jednoho z nejznámějších fantasy světů pro druhou edici AD&D
Forgotten Realms Campaign Setting je druhé vydání základní krabice „nejoblíbenějšího fantasy světa dějin“ Forgotten Realms, ve kterém se odehrávají epické konflikty a pohybují se v něm postavy známé z románů, jako Drizzt nebo Elminster. Svět původně vyšel pro první edici AD&D v úvodní krabicové sadě Forgotten Realms Campaign Set (1987). Tato verze pro druhou edici AD&D je jeho kompletním přepracováním a výrazným rozšířením. Vyšla v krabici, která obsahuje:
- 128stránkovou příručku A Grand Tour of the Realms, zaměřující se především na popis té části světa, která je inspirovaná evropským středověkem (Dalelands, Cormyr a Waterdeep).
- 64stránkovou příručku pro Dungeon Mastera Running the Realms. Obsahuje popisy cizích postav, různá tajemství a zápletky.
- 96stránkovou příručku Shadowdale, představující důležité město zamýšlené jako středobod kampaně, včetně ukázkového dobrodružství.
- 8stránkový bestiář Monstrous Compendium.
- 6 volně vložených listů s různými znaky, náboženskými symboly a magickými pečetěmi.
- 4 celobarevné mapy.
Krabice existuje s dvěma odlišnými obálkami – jednou zlatou s jezdcem na koni, druhou laděnou do modra z významnými osobnostmi světa. Vnitřní obsah je identický.
Určeno po hru
Kategorie produktu
Svět
Vydavatel
Překlad
Přeložený název | Přeloženo Seřadit vzestupně | Překladatel | Vydavatel | Jazyk překladu | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Základní sada Forgotten Realms (AD&D 2e, částečný překlad) | 2006 | Jan Heiling | Odkaz |
Externí recenze a shrnutí
Dinosaurium obskurních světů | Vandal a Markus | Podcast: Forgotten Realms |
Drakkar 16 | Herní světy pro Dungeons & Dragons III | |
Drakkar 15 | Herní světy pro Dungeons & Dragons II |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Nejvetsi vyhoda Forgotten…
Nejvetsi vyhoda Forgotten Realms je zaroven jejich nejvetsi nevyhoda - v tom svete je nacpano vsechno. Chcete generickou fantasy? Prosim. Poustni dobrodruzstvi? Prosim. Dinosauri dzungle? Zajiste. Ostrovy a la Japonsko? Mame. Staroveky Egypt? Recko? Arabii? Hadi rise? Podzemni rise? Vsechno na co si vzpomenete.
Vyhoda je, ze muzete stridat prostredi bez nutnosti menit postavy a setting. Nevyhoda je, ze navzdy zustanou tak trochu mismasem bez vlastni identity.
Pro lidi jako ja, kteri na nich vyrostli, je to srdcovka a druhy domov, nicmene objektivne vidim slabiny. Je tam spousta dobrych napadu, ale na kazdy zajimavy a dobry napad je tam tucet nudnych, generickych lokaci a informaci nepouzitelnych ve hre ("Toto mesto rocne vyvazi 20 tisic tun psenice").
Moje rada je prijmout FR takove, jake jsou - univerzalni fantasy setting a vyuzivat toho, ze ke kazdemu koutu sveta jsou tuny a tuny lore. Pokud chcete nekam zasadit hru a moc neresit veci okolo worldbuildingu, jsou fajn. Pokud chcete specialni, atmosfericky setting... sahnete radsi po necem jinem.
(pokud jste nostalgici a prozili jste ve FR tolik casu jako ja, tak se nebojte k hodnoceni pridat dalsi dve hvezdicky)
Taková holka pro všechno
Forgotteny jsou taková holka pro všechno. Generický pseudostředověký svět, který obsahuje to, co byste od generického pseudostředověkého světa čekali. Nenadchne ani neurazí. Je to dobrý základ, který můžete vzít a hrát, když nechcete řešit přípravu světa a nestojíte o žádné originality, ale nepovažuju ho za nijak zvlášť inspirativní.