Želváci žijící na ostrově Čenich Ogmaru jsou pohostinným národem, rádi loví, chytají ryby, budují a obchodují s návštěvníky. Nedlouho po vytvoření ostrova byla jedna pirátská loď, vedená klerikem mořské bohyně Amberlie, polapena tajfunem a vyvržena na břeh. Želváci přeživší ze ztroskotané lodě zachránili a postarali se o ně. Kapitán zapůsobil na želváky svou magií a vyprávěl příběhy, které Amberlii vykreslovaly v lichotivém světle. Časem je i přesvědčil, aby na její počest vystavěli palác. Kněz zvolil úbočí s výhledem na moře a tam želváci strávili deset let budováním Dangwaru, Paláce tajfunů, který tajně sloužil jako Amberliin chrám. Naoplátku se kněz a jeho následovníci od želváků odstěhovali a stali se jejich tichými sousedy.
Želvácký balíček je oficiálně doplněk ke kampani Hrobka anihilace, ale vlastně jde o samostatné dobrodružství zasazené na tropický ostrov, kde žije rasa humanoidních „želváků“. Postavy se s nimi seznámí – nebo si dokonce někteří z hráčů vezmou želváka jako hratelnou postavu (součástí dobrodružství jsou i pravidla pro hraní želváků jako hráčské rasy) – a potom v doprovodu želváckého průvodce vyrazí na průzkum tropického ostrova Čenich Ogmaru.
Překlad
Přeložený název | Rok Seřadit vzestupně | Překladatel | Vydavatel | Jazyk překladu | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Želvácký balíček | 2020 | Filip „John Jarik“ Novotný | ![]() |
Odkaz |
Externí recenze a shrnutí
Zpátky do dungeonu | Markus | Recenze: Želvácký balíček |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Zajímavý nápad zabitý fádním provedením
Tropický ostrov! Humanoidní želvy jako hratelná rasa! Dinosauři v džunglích! Záhadné chrámy tesané do skal nad deštným pralesem! Cool, cool, cool! Tady někdo ví, jak přilákat moji pozornost! První dojem výborný!
Druhý dojem horší, pak jsem to znuděně odložil, že to dočtu jindy... No nakonec jsem to nějak zvládl. Želvácký balíček se tváří jako hexový ostrov plný lokací, které můžete prozkoumávat, ale ve skutečnosti obsahuje jen jednu vesnici a jednu plnohodnotnou jeskyni, zbytek je nijaká výplň. Jeskyně je celkem fajn - rozuměj hratelná a funkční, což se nedá říct o zbytku dobrodružství. Strašně moc textu a okeců, strašně málo něčeho hratelného. Nejsou tu žádné zápletky, žádné konflikty, žádná sociální rovina... prostě se můžete toulat po ostrově, trochu si zabojovat a vykrást jednu lineární kobku. Na můj vkus – a na 30 stránek textu (a 10 dolarů, mimochodem) – je to málo.
Podrobně jsem se rozepsal v recenzi na svém blogu.