Dobrodružství v Planině ledového větru nejlépe chutná za studena.
Stojíte pod neústupnou noční oblohou, před vámi se tyčí ledovec. Odříkáváte prastaré rýmy, a ty před vámi v obrovské ledové zdi otevírají trhlinu. Za otvorem zejícím ve zdi čekají Hladové jeskyně. Dál za nimi se nachází tajemství, tak staré a strašlivé, že je jen pár těch, kteří se o něm odváží promluvit. Šílení čarodějové z Mystického bratrstva touží získat, co bůh hněvu zimy uchoval v mrazu - právě tak jako vy! Jaká fantastická tajemství a poklady jsou pohřbeny v bezslunném srdci ledovce a co bude jejich objevení znamenat pro obyvatele Planin ledového větru? Dokážete zachránit Desetiměstí před nekonečnou nocí Ledové panny?
Icewind Dale: Rime of the Frostmaiden (Planina ledového větru: Jinotaj Ledové panny) je temný příběh hrůzy, který se vrací do odlehlého kraje posledních mihotavých světel civilizace, známého jako Desetiměstí, a vrhá světlo do mrazivých míst obklopující pohraniční osady.
Dobrodružství je v angličtině a má 319 stran. Je určené pro Dungeons and Dragons 5. edice pro dobrodruhy na 1. až 12. úrovni.
Externí recenze a shrnutí
PJ Craft | Gergon | PJ craft DnD speciál - Rime of the Frostmaiden |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
V podstatě spoiler-free hodnocení
V podstatě Spoiler-free hodnocení
Dobrodružství trpí na klasické WoTC neduhy - spousta nesmyslů vložených do hry jen pro to, aby ta 'něco' bylo, nelogické motivy některých postav. Tyhle věci sabotují zážitek z jinak povedeného prostředí.
Pár questů, resp. jejich mechaniky, tak, jak jsou navrženy, jsou už při čtení buď vyloženě nudné, nebo jsou pomyslným "mr***ím hráčů do ucha", navzdory tomu, že mají třeba dobrou myšlenku a když se dobře uchopí, tak budou epické.
První půlka (možná 2/3) je neblíž k sandboxu, co se kterékoli oficiální 5e dobrodružství dostalo, žel bohu s ním Wizardi neumí pracovat (což si opět, sám DM dořeší). Hra pak odhadem v poslední třetině spustí railroadovou sekvenci toho toho nejhoršího zrna a mění se ve videohru.
Nejen že kope hráče aby jeli po těch kolejích, ale dokoce používá videoherní principy, které v určitých místech vypadají až komicky (leč často jen tragicky).
Je RotFM špatné dobrodružství?
Rozhodně ne, RotFM má nepochybně skvělou atmosféru, která by se dala krájet, navíc je podtrhnuta ilustracemi v příučce. Věci které kritizuji nejsou ve skutečnosti neřešitelné a DMovi k jejich vyladění dává kniha dokonce dost nástrojů (i když ne všechny). Bohužel ad-hoc úpravám, alespoň těch věcí, které bijí do očí musí někdo obětovat svůj čas a energii.
Není to špatné, dokonce si troufnu tvrdit, že může být brilantní, kdyby to byla pohovka z Ikei, tak vám k ní nedali nedali imbus a šrouby jsou příliš krátké. Kdo si poradí, ten si bude hovět báječna
Dávám 3*, ale pokud vám nevadí násilný přechod na RR, jednu si přidejte.