Curse of Strahd

Napsal uživatel ShadoWWW dne 14.07.2020, 05:15
5
Průměr: 5 (1 hlas)
2016
Hororový příběh, upíři, vlkodlaci, čarodějnice, osobní tragédie, gotická fantasy

Pod tmavými bouřkovými oblaky stojí osamělá postava, jejíž silueta vrhá stín na starověké zdi hradu Ravenloft. Burácení hromu rozechvěje vrcholek hradní věže. Kvílení větru zesílí a Strád upře svůj zrak na Barovii pod ním. Hluboko dole, ale stále pod jeho dohledem, právě do jeho panství vstoupila družina dobrodruhů. Strádovu tvář zkřiví úsměšek, plán se vyvíjí přesně podle jeho představ. Věděl, že přijdou, a ví také, proč přišli. Vše jde tak, jak si usmyslel. Temnotu prozáří svit blesku, ale Strád je pryč. Půlnoční vzduch je vyplněn pouze skučením větru. Pán Ravenloftu čeká k večeři hosty. A vy jste zváni.

Curse of Strahd je kampaň pro dobrodruhy na 1. až 10. úrovni, která oživuje svět gotického hororu Ravenloft. Kromě samotného dobrodružství obsahuje i tarotové karty a pravidla pro věštění, které má vliv na vývoj děje.

Kategorie produktu
Svět

5

Tohle je jasně nejlepší dobrodružství pro DnD 5E, se kterým jsem se setkal. Je skoro sandbox, ale má to jednotící téma a linku, takže se z toho nestane bramboračka, lokace mají atmosféru, NPC jsou stylová a vůbec, po prvním přečtení to vypadalo skoro dokonale. No, po zkušenostech z hraní bych býval provedl docela dost úprav, ale i když jsem dělal jen menší úpravy za běhu, pořád to fungovalo.

Přesto  obsahuje docela dost věcí, které mě u hry neskutečně štvaly a celé to dost kazily.
1) Je to hrozně nepřehledné, informace jsou neskutečným způsobem rozházené po celé knížce, a prolinky neexistují. Matka pláče pro zmizelou dceru, postavy se ptají na to, jak zmizela. Což je schované mezi padesáti nesouvisejícími místnostmi Ravenvolfu. Nejenže tu je nulová snaha o nějaký take-and-play-friendly přístup, ono je to těžké najít, i když víte, že tam ta informace musí někde být.
2) Je to na první pohled sandbox, ale ve skutečnosti nemají hráči tolik možností volby, kvůli rozlétanému powerlevelu, což se dá zachránit trochou combat-as-war přístupu, ale je to dost o hubu. A nemají ani moc možnost vybírat si zápletky, které je zajímají, protože musí vylevlit, a nějaký návod, jak to udělat (krom expů, které se tu hodí asi jako rána pěstí), to úplně chybí.
3) Losování prostřednictvím karet je dobrý nápad na papíře, ale ve skutečnosti dost škodí. Nám to vyšlo blbě, dvě věci na Ravenlofu, jedna skoro na začátku, takže přirozený milestone byl pouze jeden.
4) Některé sideqesty vyžadují návštěvu Ravenlofu a Jantarového chrámu. Ou...Kej... Takže mám signalizovat, že to tam je nebezpečné (srsly, postavy chrám jen prolítly, a i tak jim dal zabrat, Ravenlof až tak ne, ale jen protože jsem jim šel ve skutečnosti trochu na ruku.) ale pokud chtějí splnit sideqest na nízké úrovni (abych jim nedával levely jen za účast), tak tam musí.
5) Nejsou tam žádné návody, jak Strád přímo či nepřímo reaguje na některé akce postav. Jasně, že si to můžu jako PJ vymyslet, ale...nějaké tipy? Fakt chci moc?

Nakonec tomu dávám 5 hvězdiček, protože je to nejlepší a moc nečekám, že bych je mohl někdy dát něčemu jinému, když je nedám tomuhle. Ale je to hodně umaštěných pět hvězd, fakt jsem nad tou poslední hodně váhal.