Torg Eternity

Vložil(a) Markus dne 08. 03. 2022, 20:34
4
Průměr: 4 (1 hlas)
2017
Reboot multižánrové hry o záchraně Země před invazí z jiných světů

Akční multižánrová hra odehrávající se na současné Zemi, která se stala cílem mnoha invazí z různých alternativních realit. Útočníci z různých světů ovládli různé části Země, přičemž každá taková část představuje odlišný herní žánr. Těch je celkem sedm: vysoká fantasy, kyberpunk, ztracený svět, pulp, viktoriánský gotický horor, postapokalytická dystopie a špionážní urban fantasy . Hráči se vžívají do rolí „bouřných rytířů“, lidí schopných tyto reality částečně manipulovat, kteří se rozhodli postavit se cizím útočníkům pomocí magie, technologií, zázraků i superschopností.

Hra je rebootem hry Torg (1990), jejíž původní nakladatelství zkrachovalo o prodalo licenci jinému. Provádí řadu změn a aktualizací ve většině herních prostředí. Samotný systém je pořád založený na dvou balíčcích karet (jeden na vyhodnocování boje, druhý na speciální akce postav), ale je výrazně odlišný – karty se dostávají do popředí, zatímco jiné aspekty původního systému (např. systém konverzí měr) ustupují do pozadí. I v nových pravidlech má každé herní prostředí / žánr specifické mechaniky, ale ty se liší jen v detailech – takže v jádru se hraje pořád stejná hra a jednotlivé žánry působí podobně: nadsazeně, filmově, akčně.

Produkty pro tuto hru

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
1
Průměr: 1 (1 hlas)
Hodnota
20.00
Torg Eternity: Free RPG Day Special
Torg Eternity: Speciál pro Free RPG Day
2017 Alternativní základní pravidla, Dobrodružství Zjednodušená pravidla a úvodní scénář pro Torg Eternity Čeština

4

Hlavním prvkem TORG Eternity, který mi naprosto učaroval, a díky kterému jsem si tu hru pořídila, je setting. Hra je zasazena do "cinematičtější" verze naší vlastní Země, tedy místo, kde hráčské postavy jsou opravdu hrdinové a dokážou hrdinské kousky, když opravdu chtějí. A tato naše Země byla napadena několika cizími realitami - a to nejen jejich armádami, ale i samotná podstata reality se v okupovaných územích začíná měnit.

Severní Amerika se pomalu mění v místo na technologické úrovni pravěku, ale kde lze jednoduchou modlitbou vykonávat zázraky.

V jihozápadní Evropě na vše dohlíží kyberneticky vylepšená církevní policie za pomoci Godnetu a co řekne Kyberpapež, je svaté.

Skandinávie a Británie se proměnily v říši elfů, tpraslíků, magie a temných rytířů.

V Egyptě se technologie vrací do přelomu 19. a 20. století a objevují se pulpoví superhrdinové a šílení experimentátoři.

V Rusku technodémoni způsobili nukleární post apo a nárůst psionických schopností mezi obyvateli.

Indie je zmítána okultní magií a hororovými bytostmi, jako jsou vlkodlaci, upíři, či duchové.

A v Japonsku a části východní Asie se odehrává korporátní zombie thriller/horor.

Všechny tyto různorodé reality nejsou jen popisy, ale jejich existence mají i oppru v pravidlech samotných. Každá realita je vyjádřená čtyřmi různými Axiomy - Technologie, Společnost, Magie a Duchovno. Tyto axiomy mají číselné hodnoty, čím vyšší hodnota, tím větší pokrok v dané oblasti. A pokud se někdo pokusí použít něco, co do dané reality nepatří, může to mít vedlejší efekty. Mně se ten systém Axiomů opravdu líbí a myslím si, že by se dal použít i jinde.

Co se pravidel samotných týče, tak k jakýmkoli hodům se používajá hlavně dvacetistěnná kostka a v souboji občas i šestistěnná. Jako velkou nevýhodu vidím to, že jakýkoli hod dvacetistěnnou kostkou (který mimochodem exploduje při 10 a 20) je potřeba převádět na bonus či postih pomocí tabulky. Je to něco, co je během hry celkem otravné.

Jako výhody vidím používání karet - hra má tři speciální sady karet, které se používají v jiných situacích. Karty Osudu (Destiny cards) jsou v rukou hráčů a dodávají jim různé herní výhody. Dramatické karty (Drama cards) používá Game Master v akčních scénách - boj, pronásledování, a podobně. Tyto karty určují iniciativu stran a dávají různé efekty ať už hrdinům nebo záporákům. Třetí balíček jsou Karty kosmu (Cosm cards), které jsou závislé na konkrétní realitě, kde se postavy nacházejí. Tenhle balíček osobně nepoužívám.

Další věc, která se mi na pravidlech líbí, jsou "útoky z interakcí", tedy Trik, Manévr, Zastrašení a Provokace. Konkrétně to, že tyto věci vůbec mají oporu v pravidlech a GM není nucen improvizovat pokaždé, když se hráči v boji pokusí o něco jiného než útok. Odstupňované úspěchy hodů už jsou pak jen příjemný bonus.

Takže abych to zhodnotila na závěr:

Setting 5/5 - naprosto mi učaroval

Pravidla 2,5/5 - spousta dobrých konceptů a navázání na setting, ale dost to zabíjí ta převodní tabulka