Ravenloft (modul)

Vložil(a) Markus dne 26.02.2021, 17:37
3
Průměr: 3 (1 hlas)
1983
Atmosférická strašidelná výprava do upírova hradu

Pod běsnícími bouřkovými mračny se proti prastarým stěnám hradu Ravenloft vyjímá silueta osamělé postavy. Hrabě Strahd von Zarovich shlíží ze strmé skály na vesnici pod sebou. Kousavý studený vítr kolem něj ve tmě víří uschlé listí a vzdouvá mu plášť. Temnotu náhle prořízne blesk a jeho zvuk se odrazí od hradních věží. Strahd je pryč. Půlnoční vzduch naplňuje jen skučení větru – či snad vytí osamělého vlka? Pán hradu Ravenloft má dnes na večeři hosty. A vy jste zváni.

Legendární dobrodružství uvede hráče do strašidelné vesničky Barovie, kterou sužuje zlý a zákeřný upír. Po atmosférickém úvodu a seznamování s prostředím představuje hlavní část hry výprava do spletitého nelineárního hradu o zhruba devadesáti popsaných lokacích.

Dobrodružství Ravenloft si za dob první edice AD&D získalo ohromnou popularitu a stalo se legendárním. Prostředí gotického hororu slavilo takový úspěch, že vydavatel na jeho základě vytvořil celý herní svět, pojmenovaný úplně stejně: Ravenloft. Známým rozšířením a remakem tohoto dobrodružství je Curse of Strahd pro pátou edici D&D.

Svět
Kategorie produktu
Vydavatel

Externí recenze a shrnutí

Dinosaurium obskurních světů Vandalicus a Markus Podcast: Ravenloft

3

Jeden z modulů staré školy, u kterého vidíte, proč tehdy vzbudil takový rozruch a získal si oblibu, ale dneska už je prostě zastaralý.

Ravenloft je první „příběhový“ modul v historii – do té doby vycházely spíš jeskyně a sandboxy, ale ty neobsahovaly žádný příběh (příběh byl až to, co se stalo ve hře). Ravenloft přišel se zaměřením na příběh, což pojal především jako budování atmosféry skrze odstavce atmosférického beletristického textu. Každá lokace, každá místnost tu má odstaveček beletrie, z něhož odkapává goticky-hororová atmosféra.

Potíž Ravenloftu je, že pod těmihle líbivými textíky vlastně není moc možností, co dělat. Hledáte svaté předměty, abyste zabili upíra, nic jiného tu nevymyslíte. Vesnička Barovie je patetická, nesmyslná a krutě railroadová, v samotném upírově hradu – což je hlavní obsah modulu – není moc zajímavých setkání (na to, že to má 100 místností) a kromě atmosférických textíků vás čekají především boje s neinteligentními nepřáteli.

Co je naopak výborné, je prostorový rozměr hry. Mapa hradu je umělecké dílo: extrémně nelineární, spousta schodišť, tajných chodeb, výtahů, průchodů, cimbuří, ochozů, dokonce i vertikálních prvků, jako jsou okna nebo šachty. Musí být zábava v tom běhat, snažit se zorientovat a hledat potřebné předměty, ke kterým máte vágní indicie z věštby. Samotný hrad funguje jako kvalitní dungeon, ale všechen ten „příběh“ okolo něj stojí spíš za vyhození.

Podrobnější rozbor v 5. epizodě našeho podcastu.