Chainmail

Vložil(a) MarkyParky dne
0
Bez hodnocení
1971
Wargamingová pravidla, ze kterých vyšla první RPG hra Dungeons and Dragons

Chainmail jsou wargamingová pravidla pro hraní středověkých a fantasy bitev s miniaturami. Pro RPG jsou významná tím, že z nich vycházela pravidla historicky první stolní RPG hry, původních Dungeons and Dragons (1974). Protože první verze D&D neměly vlastní soubojový systém, předpokládalo se v nich, že hráči Chainmail znají a při hraní D&D budou bojové a některé další situace vyhodnocovat pomocí pravidel z Chainmailu. Závislosti na pravidlech Chainmailu se D&D zbavilo hned s vydáním prvního doplňku, Supplement I: Greyhawk (1975).

Pravidla obsahují:

  • Pravidla pro souboje historických jednotek a jejich parametry.
  • Pravidla pro souboje muže proti muži a rytířská klání, parametry zbraní a zbrojí.
  • Pravidla pro vyhodnocování fantastických bitev, ve kterých vystupují hrdinové, draci, kouzelníci sesílající mocná kouzla a vojáci různých fantastických ras a jejich parametry.

Většina vyhodnocení se provádí pomocí tzv. bojových tabulek, kdy řádek určuje, kdo útočí, sloupec určuje, na koho útočí, a hodnota určuje, kolik musí hráč hodit na kostkách, aby zasáhl.

V pravidlech je možné najít zárodky některých principů, které se později alespoň na nějaký čas staly součástí her z rodiny Dungeons and Dragons, např. sestupná třída zbroje, hody na morálku, fáze iniciativy v řadě D&D Basic nebo popisy některých kouzel.

Vydavatel