Asterion

Vložil(a) Markus dne
3
Průměr: 2.8 (5 hlasů)
Český svět heroické fantasy s podrobnou historií a epickými příběhy

Asterion je známý český svět pro klasické hry na hrdiny, laděný do „středověké“ hrdinské fantasy. Skládá se ze dvou hlavních světadílů. Na severním Lendoru se nacházejí zavedená království, na jižní Taře – s převládajícími pouštěmi, pralesy a přilehlými stepmi – právě probíhá kolonizace a odehrává se tu i většina dobrodružství.

Svět pracuje s motivy morálky, dobra a zla. Unikátní síla zvaná „tvárnost“ způsobuje, že se činy myslících bytostí viditelně promítají nejen do okolního světa, ale i do nich samých. Ze zlých tvorů se stávají skřeti nebo zlí draci, z těch dobrých naopak dobří draci. 

Vydavatel

Související produkty

Průměrné hodnocení Název Vydáno Typ obsahu Kategorie Jazyk
2
Průměr: 2 (1 hlas)
Hodnota
40.00
Krajiny za obzorem II: Dračí gambit – Krvavý příliv 2021 Herní produkt Dobrodružství První část kampaně Dračí gambit odehrávající se na moři a v troskách Sarindaru Čeština
1
Průměr: 1 (1 hlas)
Hodnota
20.00
Krajiny za obzorem II: Hranice šílenství – Sarindarské výsostné vody 2021 Herní produkt Příručka světa Geografický modul pro svět Asterion, popisující město Sarindar a jeho okolí Čeština
5
Průměr: 4.7 (3 hlasů)
Hodnota
93.33
Sedmý živel 2015 Herní produkt Příručka světa Nová edice rozšiřujícího modulu pro Asterion popisujícího umrlčí království Čeština
0
Bez hodnocení
Cesta prachem 2009 Herní produkt Dobrodružství Dobrodruhové kazí plány temné bohyni zuřivého boje Čeština
4
Průměr: 4 (2 hlasů)
Hodnota
80.00
Krajiny za obzorem: Stíny jihu 2009 Herní produkt Příručka světa Geografický modul pro svět Asterion, popisující Državy, panství temného boha Khara Čeština
0
Bez hodnocení
Vábení mistálu 2009 Herní produkt Dobrodružství Dobrodruhové se zapletou do sporu mezi dvěma skřetími lordy Čeština
4
Průměr: 3.7 (3 hlasů)
Hodnota
73.33
Rukověť dobrodruha 2008 Herní produkt Příručka světa Rozšiřující modul světa Asterion určený pro hráče a tvorbu postav Čeština
0
Bez hodnocení
Tajemství Dubu 2007 Herní produkt Dobrodružství Vyšetřování vraždy na tvrzi Čeština
5
Průměr: 4.8 (4 hlasů)
Hodnota
95.00
Za závojem stínů 2007 Herní produkt Příručka světa Rozšiřující modul o nadpřirozenu na Asterionu + pravidla lovce přízraků a mnicha pro DrD Čeština
4
Průměr: 4 (4 hlasů)
Hodnota
80.00
Asterion: Čas temna 2006 Herní produkt Příručka světa Druhé vydání hlavního modulu světa Asterion, tentokrát včetně Dálav Čeština
0
Bez hodnocení
Historky od Hrbaté kozy 2006 Herní produkt Dobrodružství Sborník tří krátkých dobrodružství točících se kolem jedné asterionské hospody Čeština
2
Průměr: 2 (1 hlas)
Hodnota
40.00
Po stopách démona 2004 Herní produkt Dobrodružství Ukázkové dobrodružství z Příručky PJ pro hru Dračí doupě plus Čeština
0
Bez hodnocení
Čarodějův učeň 2003 Herní produkt Dobrodružství Družina přijíždí do hlavního města, aby se zúčastnila magického turnaje Čeština
4
Průměr: 3.5 (4 hlasů)
Hodnota
70.00
Falešná apokalypsa 2003 Herní produkt Příručka světa Pojednání o magii na Asterionu a pravidla psioniky pro Dračí doupě Čeština
4
Průměr: 3.7 (3 hlasů)
Hodnota
73.33
Obloha z listí a drahokamů 2002 Herní produkt Příručka světa Geografický modul popisující hvozdy Asterionu Čeština
0
Bez hodnocení
Obří jeskyně 2002 Herní produkt Dobrodružství Snové uvěznění v jeskyni, ze které musí dobrodruzi najít cestu ven Čeština
5
Průměr: 5 (1 hlas)
Hodnota
100.00
Skřítčí srdce 2002 Herní produkt Dobrodružství Putování po světě ve snaze odhalit tajemství mocného artefaktu Čeština
4
Průměr: 3.7 (3 hlasů)
Hodnota
73.33
Zlatá pavučina 2002 Herní produkt Příručka světa Modul světa Asterion pojednávající o obchodu, městech a zlodějích Čeština
0
Bez hodnocení
Čarodějova hrobka 2001 Herní produkt Dobrodružství Cestování s dungeonem na konci Čeština
0
Bez hodnocení
Kouzlo moci 2001 Herní produkt Dobrodružství Rozsáhlé tažení v džunglích proti domorodým kmenům ovládaným zlým mágem Čeština

Komentáře

5

Asterion je pro mě krabice nápadů pro tvorbu jedinečnýho světa, kde se vše točí kolem sporu o řád světa a tvárnost. Kdyby se kdysi dávno autoři zastavili kolem tohohle tématu a rozvinuli ho do propracovanýho systému, natlačili do nás tunu herního materiálu orientovanýho na svět, kde se doslova každej tvor ať vědomě nebo nevědomky zapojuje do konfliktu dvou protikladů (život podřízenej zákonům Stvořitele versus skutečně svobodná lidská existence založená na vůli ovládat svůj vlastní život bez hranic a pravidel) mohl se z Asterionu stát skvělej setting. Jenomže, jenomže... oni ho zabastlili hromadou nesmyslnýho plácání o geografii a historii (která ale místy vůbec ale fakt vůbec nedává smysl) a ústřední myšlenka vzpoury Khara Démona proti řádu světa od Stvořitele a jeho sedmnácti poskoků (koho to připomíná že, pane M.) zapadla, aniž by se výrazně promítla do toho, jakej obsah můžete reálně hráčům předat. Jednotlivý moduly nabízej řadu zajímavejch pasáží, který se mísej s krávovinama typu skřítci samurajové a unikátní kultura za každým druhým stromem, o který vám autoři semelou hromadu pseudovědeckejch nesmyslů, místo aby vás zásobili herním materiálem. Vykuchejte si z Asterionu jádro, kolem kterýho se může točit váš příběh, a zbytek zahoďte do koše. Většina těch textů bohužel nestojí za nic (a to píšu s tím, že jsem Asterion mnoho let hrál s nadšením).

(Tak jako všude jinde uděluju plný hodnocení, pokud mě věc zaujme a považuju za lepší vypíchnout ji v žebříčku výš, aby ji měli lidi na očích, i když by to reálně mohlo být na nižší počet hvězd. Co mě nezajímá, to nehodnotím, nechci zbytečně hejtovat.)

2

Ve své době byl Asterion pro hráče DrD 1.5 zjevením. Do té doby byla všechna dobrodružství pro DrD jen kusá a herní světy jen jako náznaky něčeho většího, ať už ve Dvanácti soškách Almiru nebo ve formě Tarie (tehdy byl jen základní modul, ty skvělé Charlesovy ještě nebyly). Přišel s myšlenkou "mainstreamového herního světa, kam se dá umístit jakékoli dobrodružství pro DrD", jakýsi etalon světů Dračího doupěte, podobně jako byly tenkrát Zapomenuté říše pro DnD.

Asterionské sešity (zvané moduly) ale působily jako učebnice. Učebnice dějepisu, zeměpisu, přírodopisu apod. A k tomu navěšená dobrodružství tu lepší, tu horší kvality, oproti DnD nic výjimečného, spíš naopak. Dnes už ty sešity mají jen vypovídající hodnotu místa a doby vzniku, ale jako zdroj inspirace neslouží. Raději se jim vyhněte a přečtěte si překlad nějakého klidně i staršího sešitu Zapovězených zemí od Chrochty na d20.cz Ty jsou mnohem inspirativnější.

Z české tvorby bych doporučoval buď Charlesovy moduly Tarie, nebo klidně i Neklidný Tauril od Sparkle.

Mám chuť dát jen jeden křížek, protože Asterion je den už fakt pasé, ale nakonec dám dva za snahu, za dosud stále držený titul Největší český herní svět.

2

Rozhodně nikdo nemůže Asterionu upřít že je to nejdéle přetrvávající a nejrozsáhlejší český fantasy svět. Má nejednu knihu s povídkami a příběhy.

Co se týče originality tak mě uchvátil stínový svět, zrod světa a skřeti (free trestání zlých hráčů proměnou na skřety). Zbytek informací mi přišel průměrný až skoro nutný. Z modulů se v mých očích stávali učebnice historie, náboženství a zeměpisu.

V tomto světě jsem vyprávěl 4 sezení v systému DrD 2. Musel jsem si udělat velký sběr informací a všeho co se mi dostalo pod oči abych udělal archetypy, zázemí atd. S klidem bych řekl že jsem nad tím strávil alespoň 9 hodin. Po odehrání bylo vlastně všechno úsilí se sběrem informací zbytečné ( a náročné ty moduly sehnat) protože 90% se hráči nedozvěděli. 

Asterion mě přesvědčil že jsem spíše na volnější světy (Neklidný Tauril, Tarie...) a bohužel bych ho nováčkům nedoporučil. Spíše starším kteří v něm chystají hrát 20 let. 

2

Pokus o české Dragonlance. Do (přílišného a herně až těžkého) detailu popsaný fantasy svět, který má pár zajímavých konceptů (tvárnost, stínový svět) - místo toho, aby je rozvíjel a stavěl na nich a vytvořil něco fakt zajímavého, tak je nechává zapadnout do pozadí naprosto nudně tuctové béčkové fantasy která stojí na mišmaši všeho možného. Navíc svět, který vznikl pro RPG, ale později začal sloužit spíš jako literární platforma pozdějších autorských generací, kterým jsou RPG ukradené.

Hlavní modul a Dálavy, které přináší, vlastně nejsou nijak zajímavé. Herně zajímavé jsou některé ranné moduly - Nemrtví a světlonoši, Písky proroctví, Z hlubin zelené a modré. Bohužel, ostatní moduly jsou spíš o ničem a jejich kvalita jde postupně dál výrazně dolů.